Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Lucifer-61 View Post
    Ei tartte harukkaa vaan löysää mutteria sen verran et sormilla pyörii ja jättää siihen suojaamaan kierteitä ( kumminki lyöt huti) ja kääntöraudan sivuun muutama napakka isku moskalla. ( isompi ku vasara ja pienempi ku leka). Tipahtaa irti ja ei muutaku mutteri sormin pois.
    Huono idea koska alumiini.

    Comment

    • comanche
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 131
      • Tuusula

      Itsellä oli molemmat sisemmät raidetangonpäät mutkalla iskarirempan jälkeen.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9143
        • Oulu

        Originally posted by Muumi View Post
        Onko kellään oikeasti taipunu raidetanko tuossa hommassa?
        Omaan vaihdettiin iskarit aika alkutaipaleella irrottamatta raidetangon päätä navasta. Sitten joitakin vuosia myöhemmin meni kaikki palikat uusiksi. Toisen raidetangon sisäpään pallonivel oli juuresta vääntynyt.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4980
          • Paimio

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Huono idea koska alumiini.
          Juu alumiiniosia ei passaa hakata. Paikallinen korjaamonräppänä tuhosi itseltä toisen "navan" juurikin hakkaamalla raidetankoa irti. Vaihtoon meni koko roska. Onneksi suostuivat korvaamaan.

          Mutta siis se alkuperäinen kysymys oli mikäs sen suojakumin koko on?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14354
            • Oulu

            Joo, kyllä se aksiaalinivel taipuu hyvin herkästi, jos ei irrota ulompaa päätä. Tuo motonetin ulosvetäjä on E39:n niveliin niinku tehty, niin ei tarvi takoa lähellä alumiiniosia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4980
              • Paimio

              Originally posted by zener View Post
              Joo, kyllä se aksiaalinivel taipuu hyvin herkästi, jos ei irrota ulompaa päätä. Tuo motonetin ulosvetäjä on E39:n niveliin niinku tehty, niin ei tarvi takoa lähellä alumiiniosia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
              No hemmetti. Tuommoisenhan nappasenkin sitten mukaan..eihän tuo halpa ole, mutta jos hoitaa hommansa niin
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14354
                • Oulu

                Originally posted by TheRipper View Post
                No hemmetti. Tuommoisenhan nappasenkin sitten mukaan..eihän tuo halpa ole, mutta jos hoitaa hommansa niin
                Minusta tuo oli kyllä halpa, monen monta niveltä jo paukastu tuolla irti, niin E38 ku E39.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jazzga
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 306
                  • Kouvola

                  Originally posted by jazzga View Post
                  Searchilla yritin etsiä mutta ei ainakaan oikeen suoranaisesti tuntunut vastaavaa olevan, eli sigun laite kyseessä:

                  Vaihdetta vaihtaessa 2. ylöspäin (välillä ykköselläkin) ~2000-3500rpm alueella vaihdon jälkeen kaasua antaessa persuksessa saakka koko auto tärisee ja tuntuisi kuin kytkin luistaisi 500-700rpm verran ja tämän jälkeen "tarraa" aika ärhäkkäästi kiinni ja vetää loppuun. Jos lähtee liikkeelle reilummin ja pitää kierrokset korkealla ei vastaavaa esiinny. 5. vaihteella vedätettäessä saattaa vastaavaa esiintyä jo matalemmilla kierroksilla.

                  Testattu vetämällä käsijarrun päälle ja ykkösellä kytkin ylös -> pienen nytkytyksen jälkeen sammuu. Myöskin vitosvaihteella annettu paikallaan kiekkoja ja kytkintä nostaessa samalla tavalla sammuu. CDV poistettu. Kaksoismassa ei tunnu kolinaa pitävän.

                  Vakionopeusnivel pitää edestakaisin nytkyteltäessä kilahduksen mutta ei kuitenkaan matkavauhdeissa täristele. 300tkm mittarissa ja kytkinremontista ei ole tietoa. Muita vikakohtia ei ole tiedossa.

                  Nostellaas tätä kun menee aika oudoksi jo. Eli tuo vika "päällä" tuli ajeltua n. 140km. Eilen töihin ajellessa sitten huomasin että vika oli kadonnut kokonaan ja nyt n. 40km myöhemmin se alkoi palaamaan pikku hiljaa takaisin. Sen verran tarkennusta että ei ole väliä onko heti vaihteen vaihdon jälkeen tuo ja tekee tuota myös matalemmilla sekä korkeammilla kierroksilla. Riittää kun antaa tasakaasulta kaasua yli puolen välin niin tuo quotessa oleva ilmiö tapahtuu.
                  Otetaanpa tämä vielä kerran ylös kun näköjään tuli taas ajankohtaiseksi..

                  Eli, pari viikkoa meni työajoa + muuta (~240km) enimmäkseen kaupunkiajoa ilman mitään jälkeäkään edellämainitusta viasta. Nyt viikonloppuna tuli ajeltua noin 110km pätkä 80-120km/h nopeudella. Auto parkkiin muutamaksi tunniksi ja takaisinpäin lähtiessä ensimmäinen vähän rivakampi kiihdytys ja taas mennään edellämainittuun tyyliin Auto kotiin ja vika on taas palannut.

                  Onko kellekkään tullut eteen tälläistä vastaavaa? Eniten tässä itseäkin ihmetyttää että mikä voi olla vika joka tulee ja menee.. Kun ei viitsisi viedä autoa korjaamolle hakuammuntaan
                  olympiavolkkari
                  EX-list
                  E91 320d -06
                  E46 328iA -98
                  E39 523i M-Sport -01
                  E36 325i -92
                  E39 525iA -01
                  E36 316i Mortal Compact -96
                  + pari muuta

                  Comment

                  • hhank
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 32
                    • Iisalmi

                    Jäähdytysnesteet+ohjaustehostimen öljyt

                    Eli olisi aika vaihtaa jäähdytysnesteet+tehostimen öljyt. googlettamalla en löytänyt tilavuuksia ollenkaan. Paljonko jääjdytysnestettä menee ja entäs ohjaustehostin öljyä? Alla E39 523 -96

                    -H
                    BMW 523i E39 -96 ~170hv <--- Talvipulkka
                    Nissan 200sx S13 ~415hv <--- Kesäpirssi

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      Kuka helvetin idiootti on suunnitellut e39:n jarrukilvet? Onko nuo saksalaiset insinöörityötaidonnäytteet pakolliset vai voi repiä vain helvettiin. Vttu tekee mieli takoa koko paska lekalla
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4980
                        • Paimio

                        Originally posted by hhank View Post
                        Eli olisi aika vaihtaa jäähdytysnesteet+tehostimen öljyt. googlettamalla en löytänyt tilavuuksia ollenkaan. Paljonko jääjdytysnestettä menee ja entäs ohjaustehostin öljyä? Alla E39 523 -96

                        -H
                        Korjausoppaan mukaan Jäähdytinjärjestelmä 10.5l ja ohjaustehostin 1.2l.

                        Kokemuksesta voin sitten sanoa ettei tuolta ohjaustehostimesta muuta tule kuin se purkki tyhjäksi, muutama desi. Eli jos kaiken haluaa vaihtaa niin joutuu muutamaan kertaan täyttelemään ja tyhjentelemään ja ohjausta välissä veivaamaan.

                        Tosin jo ainakin itsellä pelkän purkin tyhjennys teki huomattavan eron ohjauksen toimintaan.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • -Stalker-
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 46

                          530d e39 aut. 2000

                          Tuommoista menossa katsomaan. Autolla ajettu 350tkm vuosimalli 2000. 193hp aut. versio.

                          Autoon ei ole tehty laatikko, turbiini tai turbo remppaa, joka kuulostaa oudolta. Autolla hintaa n. 3k€.

                          Mikäs on helpoin tapa tsekata tekniikan kunto? Laatikko, turbo jne.

                          Mitkäs osat noilla kilsoilla tod. näk porsii? Vai kannattaako pysyä kaukana?

                          Comment

                          • väizki
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 110
                            • Rymättylä hoods

                            530D -00 haiskahtelee naftalle paikallaan ja liikkeelle lähtiessä. Ongelma ei vaikuta olevan niissä tyypillisissä kuskinpuolen naftavermeissä, vaan hanttarin puolelta apurungon ja kallistuksenvakaajan päälle on tiputellut vallan runsaaasti naftaa.

                            Lähdin jäljittämään ja siinä yläpuolellahan on se surullisen kuuluisan huohottimen letku joka oli myös ulkopuolelta märkä. Noh, ilmanputsarikotelo auki ja sen takapäässä oli naftaa pohjalla takimmaisen pohjassa olevan reiän vieressä noin teelusikallinen. Kuivasin sen pois ja tänään suoritetun hyvinkään reisun jälkeen (400km) tarkistin tilanteen ja jostain sitä tavaraa oli sinne ilmestynyt taasen. Mielestäni se on naftaa, mutta voi toki olla että erehdyn. Mistä hemmetistä se tiensä sinne löytää kun eihän siinä muita aukkoja ole kuin imuputki, turbolle menevä putki ja ne jotka oletan vesireijiksi pohjassa

                            Ossaako joku selittää? Webasto oli puolisen tuntia käynnissä päivän aikana, noin 250km ajettiin reipasta sataakahtakymppiä ja loput kaupunkiajon ja kaheksankympin väliin. Ilmeisesti ahtopaine solenoidikin jumittelee sillontällön kun pari kertaa matkalla ei tuntunut menevän mihinkään ja kulutusmittarikaan ei noussut kunnolla, mutta se tuskin liittyy tähän.

                            Edit: onnea vaan ylemmälle postanneelle. Oma 399tkm ajettu, kulkee komiasti ja ripeesti näitä ongelmia lukuunottamatta, mutta ei siihenkään ol muuta ku öljyjä ja suodattimia vaihdeltu. Saattaahan se olla että kohta paukkuu..
                            Last edited by väizki; 07-04-2015, 22:03.
                            Saab-BMW e30 2.3t

                            Kuvat.fi

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Originally posted by arpuC View Post
                              Kuka helvetin idiootti on suunnitellut e39:n jarrukilvet? Onko nuo saksalaiset insinöörityötaidonnäytteet pakolliset vai voi repiä vain helvettiin. Vttu tekee mieli takoa koko paska lekalla
                              Vinkuu ku kiviä välissä?

                              Veikkaisin että sulla on kiinnitys murtunu, jolloin se pääsee väärään kohtaan. Ite kun omastani tuon huomasin, pistin ison prikan alle ja kilvet väänty oikeaan asentoon, ei oo kertakaan ollu vikinöitä sen jälkeen!




                              Mut talvirenkaat kun vaihdoin pois, oli aika hyvin jumissa navassa, niin nyt vetelee kesäpyörillä. Mietin vaan et menikö jotain paskaksi, kun potkin renkaita irti tuloksetta, etupää lähti vasta lämmittämällä + kuminuijaa sisäpuolelta vanteen reunaan ja takapää ei edes tolla, vaan pultit löysälle ja kahdeksikkoa ajamaan...
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • rjm
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 353
                                • Pirkanmaa

                                Suuttimilta se vuotaa tonne ilmanputsarikotelon perälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎