Originally posted by Lucifer-61
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muumi View PostOnko kellään oikeasti taipunu raidetanko tuossa hommassa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostHuono idea koska alumiini.
Mutta siis se alkuperäinen kysymys oli mikäs sen suojakumin koko on?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Joo, kyllä se aksiaalinivel taipuu hyvin herkästi, jos ei irrota ulompaa päätä. Tuo motonetin ulosvetäjä on E39:n niveliin niinku tehty, niin ei tarvi takoa lähellä alumiiniosia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJoo, kyllä se aksiaalinivel taipuu hyvin herkästi, jos ei irrota ulompaa päätä. Tuo motonetin ulosvetäjä on E39:n niveliin niinku tehty, niin ei tarvi takoa lähellä alumiiniosia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedinF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo hemmetti. Tuommoisenhan nappasenkin sitten mukaan..eihän tuo halpa ole, mutta jos hoitaa hommansa niin
Comment
-
-
Originally posted by jazzga View PostSearchilla yritin etsiä mutta ei ainakaan oikeen suoranaisesti tuntunut vastaavaa olevan, eli sigun laite kyseessä:
Vaihdetta vaihtaessa 2. ylöspäin (välillä ykköselläkin) ~2000-3500rpm alueella vaihdon jälkeen kaasua antaessa persuksessa saakka koko auto tärisee ja tuntuisi kuin kytkin luistaisi 500-700rpm verran ja tämän jälkeen "tarraa" aika ärhäkkäästi kiinni ja vetää loppuun. Jos lähtee liikkeelle reilummin ja pitää kierrokset korkealla ei vastaavaa esiinny. 5. vaihteella vedätettäessä saattaa vastaavaa esiintyä jo matalemmilla kierroksilla.
Testattu vetämällä käsijarrun päälle ja ykkösellä kytkin ylös -> pienen nytkytyksen jälkeen sammuu. Myöskin vitosvaihteella annettu paikallaan kiekkoja ja kytkintä nostaessa samalla tavalla sammuu. CDV poistettu. Kaksoismassa ei tunnu kolinaa pitävän.
Vakionopeusnivel pitää edestakaisin nytkyteltäessä kilahduksen mutta ei kuitenkaan matkavauhdeissa täristele. 300tkm mittarissa ja kytkinremontista ei ole tietoa. Muita vikakohtia ei ole tiedossa.
Nostellaas tätä kun menee aika oudoksi jo. Eli tuo vika "päällä" tuli ajeltua n. 140km. Eilen töihin ajellessa sitten huomasin että vika oli kadonnut kokonaan ja nyt n. 40km myöhemmin se alkoi palaamaan pikku hiljaa takaisin. Sen verran tarkennusta että ei ole väliä onko heti vaihteen vaihdon jälkeen tuo ja tekee tuota myös matalemmilla sekä korkeammilla kierroksilla. Riittää kun antaa tasakaasulta kaasua yli puolen välin niin tuo quotessa oleva ilmiö tapahtuu.
Eli, pari viikkoa meni työajoa + muuta (~240km) enimmäkseen kaupunkiajoa ilman mitään jälkeäkään edellämainitusta viasta. Nyt viikonloppuna tuli ajeltua noin 110km pätkä 80-120km/h nopeudella. Auto parkkiin muutamaksi tunniksi ja takaisinpäin lähtiessä ensimmäinen vähän rivakampi kiihdytys ja taas mennään edellämainittuun tyyliin Auto kotiin ja vika on taas palannut.
Onko kellekkään tullut eteen tälläistä vastaavaa? Eniten tässä itseäkin ihmetyttää että mikä voi olla vika joka tulee ja menee.. Kun ei viitsisi viedä autoa korjaamolle hakuammuntaanolympiavolkkari
EX-list
E91 320d -06
E46 328iA -98
E39 523i M-Sport -01
E36 325i -92
E39 525iA -01
E36 316i Mortal Compact -96
+ pari muuta
Comment
-
-
Jäähdytysnesteet+ohjaustehostimen öljyt
Eli olisi aika vaihtaa jäähdytysnesteet+tehostimen öljyt. googlettamalla en löytänyt tilavuuksia ollenkaan. Paljonko jääjdytysnestettä menee ja entäs ohjaustehostin öljyä? Alla E39 523 -96
-HBMW 523i E39 -96 ~170hv <--- Talvipulkka
Nissan 200sx S13 ~415hv <--- Kesäpirssi
Comment
-
-
Originally posted by hhank View PostEli olisi aika vaihtaa jäähdytysnesteet+tehostimen öljyt. googlettamalla en löytänyt tilavuuksia ollenkaan. Paljonko jääjdytysnestettä menee ja entäs ohjaustehostin öljyä? Alla E39 523 -96
-H
Kokemuksesta voin sitten sanoa ettei tuolta ohjaustehostimesta muuta tule kuin se purkki tyhjäksi, muutama desi. Eli jos kaiken haluaa vaihtaa niin joutuu muutamaan kertaan täyttelemään ja tyhjentelemään ja ohjausta välissä veivaamaan.
Tosin jo ainakin itsellä pelkän purkin tyhjennys teki huomattavan eron ohjauksen toimintaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
530d e39 aut. 2000
Tuommoista menossa katsomaan. Autolla ajettu 350tkm vuosimalli 2000. 193hp aut. versio.
Autoon ei ole tehty laatikko, turbiini tai turbo remppaa, joka kuulostaa oudolta. Autolla hintaa n. 3k€.
Mikäs on helpoin tapa tsekata tekniikan kunto? Laatikko, turbo jne.
Mitkäs osat noilla kilsoilla tod. näk porsii? Vai kannattaako pysyä kaukana?
Comment
-
-
530D -00 haiskahtelee naftalle paikallaan ja liikkeelle lähtiessä. Ongelma ei vaikuta olevan niissä tyypillisissä kuskinpuolen naftavermeissä, vaan hanttarin puolelta apurungon ja kallistuksenvakaajan päälle on tiputellut vallan runsaaasti naftaa.
Lähdin jäljittämään ja siinä yläpuolellahan on se surullisen kuuluisan huohottimen letku joka oli myös ulkopuolelta märkä. Noh, ilmanputsarikotelo auki ja sen takapäässä oli naftaa pohjalla takimmaisen pohjassa olevan reiän vieressä noin teelusikallinen. Kuivasin sen pois ja tänään suoritetun hyvinkään reisun jälkeen (400km) tarkistin tilanteen ja jostain sitä tavaraa oli sinne ilmestynyt taasen. Mielestäni se on naftaa, mutta voi toki olla että erehdyn. Mistä hemmetistä se tiensä sinne löytää kun eihän siinä muita aukkoja ole kuin imuputki, turbolle menevä putki ja ne jotka oletan vesireijiksi pohjassa
Ossaako joku selittää? Webasto oli puolisen tuntia käynnissä päivän aikana, noin 250km ajettiin reipasta sataakahtakymppiä ja loput kaupunkiajon ja kaheksankympin väliin. Ilmeisesti ahtopaine solenoidikin jumittelee sillontällön kun pari kertaa matkalla ei tuntunut menevän mihinkään ja kulutusmittarikaan ei noussut kunnolla, mutta se tuskin liittyy tähän.
Edit: onnea vaan ylemmälle postanneelle. Oma 399tkm ajettu, kulkee komiasti ja ripeesti näitä ongelmia lukuunottamatta, mutta ei siihenkään ol muuta ku öljyjä ja suodattimia vaihdeltu. Saattaahan se olla että kohta paukkuu..Last edited by väizki; 07-04-2015, 22:03.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostKuka helvetin idiootti on suunnitellut e39:n jarrukilvet? Onko nuo saksalaiset insinöörityötaidonnäytteet pakolliset vai voi repiä vain helvettiin. Vttu tekee mieli takoa koko paska lekalla
Veikkaisin että sulla on kiinnitys murtunu, jolloin se pääsee väärään kohtaan. Ite kun omastani tuon huomasin, pistin ison prikan alle ja kilvet väänty oikeaan asentoon, ei oo kertakaan ollu vikinöitä sen jälkeen!
Mut talvirenkaat kun vaihdoin pois, oli aika hyvin jumissa navassa, niin nyt vetelee kesäpyörillä. Mietin vaan et menikö jotain paskaksi, kun potkin renkaita irti tuloksetta, etupää lähti vasta lämmittämällä + kuminuijaa sisäpuolelta vanteen reunaan ja takapää ei edes tolla, vaan pultit löysälle ja kahdeksikkoa ajamaan...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment