Originally posted by TheRipper
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No noiden harakiri osien laadun kyllä tietää kun lukee vaikka foorumeilta niistä tai kysyy kavereilta. Niitä kun laittaa autoonsa saa ihan itseään kiittää kun pääsee monta kertaa jumppaamaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Muistaakseni irtoaa, en ole 100-varma...Originally posted by JiiP View PostPerhana. Ja kontin verhoilu taas ei taida irrota ilman, että lasiluukun saisi auki.
Ainakin on erillinen muovilärpäke vielä siellä lasiluukun alla, pyyhkijän-/sulkumekanismin kehyksenä.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Näinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.Originally posted by HTK12 View PostNo noiden harakiri osien laadun kyllä tietää kun lukee vaikka foorumeilta niistä tai kysyy kavereilta. Niitä kun laittaa autoonsa saa ihan itseään kiittää kun pääsee monta kertaa jumppaamaan.
Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Täytyy kyllä sen verran sanoa että ikinä en ole joutunut itse asentamaani Lemföderiä vaihtamaan uudestaan, halppiksia kyllä. :thinkOriginally posted by TheRipper View PostNäinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.
Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Samat kokemukset kun peto2:lla, eli kaikki Lemföderin osat on olleet kunnollisia ja kestäneet, kunhan ne vaan asentaa oikein. Toki niillekkin voi tulla joku maanantai kappale, mutta on siinä nyt pieni ero siihen, että takuu aikana saa kaksi kertaa vaihtaa osan kun ei kestä edes takuu aikaa.. Noita harakirejä on joskus tullu kokeiltua kun joku osa pitänyt saada samana päivänä ja motonetillä ei ole muuta ollut varastossa. Tosin olen niitä kyllä monia kantanut takaisin ottanut hyvityskuitin.Originally posted by TheRipper View PostNäinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.
Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.
Nykyisin en kyllä omaan autoon/niihin joita rassailen laita enää harakiri osia kuin viimeisessä hädässä. Ei vaan kiinnosta tehdä sitä rempaa montaa kertaa siksi, että piti säästää muutoma euro osassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
e39 520d -01 rupesi alkuun cruise "nykimään", sen jälkeen satunnaisesti alkoi tiputtamaan cruisen pois päältä. Tämän jälkeen huomasin, että absit rutisivat kuivalla asfaltilla ihan pienestäkin jarrutuksesta vaikka pyörät eivät ole lähelläkään lukkiutumista. Renkaat ovat pyörineet alla pidempään eikä niissa ole ongelmaa (paineet, koot jne. ok). Yhden kerran sytyttänyt acs+abs valot palamaan ajon aikana, mutta yleensä oireet ilmenevät ilman että mitään varoitusvaloa palaa.
Inpa antaa vikakoodiksi:
"66 power supply engine speed sensor, control unit error"
Rundimittari on kyllä ainakin toistaiseksi toiminut. Alkuun ajattelin toki ABS anturia, mutta ehkei sittenkään? Ideoita?
edit. Löyty juttua abs-kehästä, josta anturi saa signaalin? Oisko mahollista? Sitten, kun vielä sais arvottua oikeen pyörän...Last edited by Jakuza; 12-04-2015, 18:24.
Comment
-
Yhdessa rutisi absit, mutta merkkivaloja ei sytyttänyt. Vian paikallistin live-datan avulla. Eli testeri kiinni ja auto liikkeelle, niin näkee miltä anturilta tulee väärää nopeustietoa. Anturin vaihdolla tuli kuntoon. ABS-kehää et voi erikseen vaihtaa, koska se on osa pyöränlaakeria. Eli kun tiedät mistä nurkasta vika tulee tarkista johdotus, ellei siinä mittaamalla mitää vikaa löydy niin vaihtaisi anturin. Toki voi tuon vikakoodin perusteella olla boxi vikakin. Koita nollata koodit ja katso tuleeko koodi takaisin.Originally posted by Jakuza View Poste39 520d -01 rupesi alkuun cruise "nykimään", sen jälkeen satunnaisesti alkoi tiputtamaan cruisen pois päältä. Tämän jälkeen huomasin, että absit rutisivat kuivalla asfaltilla ihan pienestäkin jarrutuksesta vaikka pyörät eivät ole lähelläkään lukkiutumista. Renkaat ovat pyörineet alla pidempään eikä niissa ole ongelmaa (paineet, koot jne. ok). Yhden kerran sytyttänyt acs+abs valot palamaan ajon aikana, mutta yleensä oireet ilmenevät ilman että mitään varoitusvaloa palaa.
Inpa antaa vikakoodiksi:
"66 power supply engine speed sensor, control unit error"
Rundimittari on kyllä ainakin toistaiseksi toiminut. Alkuun ajattelin toki ABS anturia, mutta ehkei sittenkään? Ideoita?
edit. Löyty juttua abs-kehästä, josta anturi saa signaalin? Oisko mahollista? Sitten, kun vielä sais arvottua oikeen pyörän...Last edited by HTK12; 12-04-2015, 18:49.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Varsinkin eturenkaiden ABS antureiden kiinnityspinnan alle muodostuu hapettumaa joka rikkoo anturin kiinnityksen ja työntää anturia ulos reijästään, oireilee samalla tavalla kuin viallinen ABS kehä.
Edit: katso Zoui:n postaus tosta ylempää.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Juuripa tätä, itselläkään ei tuo abs valo tullut kuin kovasta töyssystä, mutta esimerkiksi risteykseen jarruttaessa teki välillä tuota abs rutinaa ilman mitään tarvetta siihen... hiukan vaarallinenkin kun jarruteho ikäänkuin putoaa hiukan samalla. (Tuntuu kuin ajaisi jonkin liukkaan kohdan yli)Originally posted by peto2 View PostVarsinkin eturenkaiden ABS antureiden kiinnityspinnan alle muodostuu hapettumaa joka rikkoo anturin kiinnityksen ja työntää anturia ulos reijästään, oireilee samalla tavalla kuin viallinen ABS kehä.
Edit: katso Zoui:n postaus tosta ylempää.
Suurin vika juuri tuo että anturi oli liian ulkona hapettuman takia.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
En tiedä kyllä miten fiksua on laittaa diesel moottorin öljyä bensamoottoriin. Ja lienet tarkoitat M52 konetta kumminkin?Originally posted by apche View PostLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Juu, M52B25 tosiaan. Kiitos korjauksestaOriginally posted by Haju69 View PostEn tiedä kyllä miten fiksua on laittaa diesel moottorin öljyä bensamoottoriin. Ja lienet tarkoitat M52 konetta kumminkin?
Öljyn luokituksistahan on kyse, ei siitä että luukeeko purkin kyljessä diesel, bensa vai kenties maakaasu. Eli mitkä luokitukset pitää täyttyä kyseiselle koneelle?-
Comment
-
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun navin näyttö tai oikeastaan koko järjestelmä meni pimeäksi ensin pätkien eli sammuili ja saattoi toimia jopa 5 min ihan normaalisti ja sitten taas sammui. Ja nyt kokonaan pimeä.
Kaikki sulakkeet kunnossa mutta ei vaan toimi..
autona -99 528iA Mk4 navilla ja dsp vahvarilla
Comment
-
Näyttö hajosi? Toimiiko äänet vielä? Onko ollut muita oireita? Äänien pätkintää tms? Hajonnut virtalukon pohja voi myös aiheuttaa noita oireita.Originally posted by Oxtar_ View PostMikähän mahtaa olla ongelmana kun navin näyttö tai oikeastaan koko järjestelmä meni pimeäksi ensin pätkien eli sammuili ja saattoi toimia jopa 5 min ihan normaalisti ja sitten taas sammui. Ja nyt kokonaan pimeä.
Kaikki sulakkeet kunnossa mutta ei vaan toimi..
autona -99 528iA Mk4 navilla ja dsp vahvarillaF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment

Comment