Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by TheRipper View Post
    Edit:

    Ei mitään sittenkään. Nyt on iskarit paikallaan ja suunnilleen kaikki muutkin osat.

    Tosin taas havaittuna että Motonetin laadukas Ossca (vai mikä se nyt oli) alatukivarsi on taas väljä. Edellinen vaihdettiin takuuseen ja taas on paskana ja ajettu vain karvan alle 20tkm. Kyllä on laatukamaa.
    No noiden harakiri osien laadun kyllä tietää kun lukee vaikka foorumeilta niistä tai kysyy kavereilta. Niitä kun laittaa autoonsa saa ihan itseään kiittää kun pääsee monta kertaa jumppaamaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      Originally posted by JiiP View Post
      Perhana. Ja kontin verhoilu taas ei taida irrota ilman, että lasiluukun saisi auki.
      Muistaakseni irtoaa, en ole 100-varma...
      Ainakin on erillinen muovilärpäke vielä siellä lasiluukun alla, pyyhkijän-/sulkumekanismin kehyksenä.
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4980
        • Paimio

        Originally posted by HTK12 View Post
        No noiden harakiri osien laadun kyllä tietää kun lukee vaikka foorumeilta niistä tai kysyy kavereilta. Niitä kun laittaa autoonsa saa ihan itseään kiittää kun pääsee monta kertaa jumppaamaan.
        Näinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.

        Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by TheRipper View Post
          Näinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.

          Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.
          Täytyy kyllä sen verran sanoa että ikinä en ole joutunut itse asentamaani Lemföderiä vaihtamaan uudestaan, halppiksia kyllä. :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by TheRipper View Post
            Näinpä se on...ja harmillista että nykyään kaikki alkavat olla jo tuota kiinan paskaa on merkkinä päällä sitten mikä hyvänsä TRW taikka Lemförder noista vaan joutuu maksamaan vähintään tuplahintaa tod näk saman "laatuisesta" osasta.

            Kyllä tämä nykyaika on ihanaa.
            Samat kokemukset kun peto2:lla, eli kaikki Lemföderin osat on olleet kunnollisia ja kestäneet, kunhan ne vaan asentaa oikein. Toki niillekkin voi tulla joku maanantai kappale, mutta on siinä nyt pieni ero siihen, että takuu aikana saa kaksi kertaa vaihtaa osan kun ei kestä edes takuu aikaa.. Noita harakirejä on joskus tullu kokeiltua kun joku osa pitänyt saada samana päivänä ja motonetillä ei ole muuta ollut varastossa. Tosin olen niitä kyllä monia kantanut takaisin ottanut hyvityskuitin.

            Nykyisin en kyllä omaan autoon/niihin joita rassailen laita enää harakiri osia kuin viimeisessä hädässä. Ei vaan kiinnosta tehdä sitä rempaa montaa kertaa siksi, että piti säästää muutoma euro osassa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Eipä ihme että abs-valo hiukan vilkutteli välillä... Kiinnityskorvat, no ei ollut lainkaan enää, puolisen senttiä hapettumaa kiinnityspinnan välissä ja pieni ruoste(?) kökkö anturin päässä

              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                e39 520d -01 rupesi alkuun cruise "nykimään", sen jälkeen satunnaisesti alkoi tiputtamaan cruisen pois päältä. Tämän jälkeen huomasin, että absit rutisivat kuivalla asfaltilla ihan pienestäkin jarrutuksesta vaikka pyörät eivät ole lähelläkään lukkiutumista. Renkaat ovat pyörineet alla pidempään eikä niissa ole ongelmaa (paineet, koot jne. ok). Yhden kerran sytyttänyt acs+abs valot palamaan ajon aikana, mutta yleensä oireet ilmenevät ilman että mitään varoitusvaloa palaa.

                Inpa antaa vikakoodiksi:

                "66 power supply engine speed sensor, control unit error"

                Rundimittari on kyllä ainakin toistaiseksi toiminut. Alkuun ajattelin toki ABS anturia, mutta ehkei sittenkään? Ideoita?

                edit. Löyty juttua abs-kehästä, josta anturi saa signaalin? Oisko mahollista? Sitten, kun vielä sais arvottua oikeen pyörän...
                Last edited by Jakuza; 12-04-2015, 18:24.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jakuza View Post
                  e39 520d -01 rupesi alkuun cruise "nykimään", sen jälkeen satunnaisesti alkoi tiputtamaan cruisen pois päältä. Tämän jälkeen huomasin, että absit rutisivat kuivalla asfaltilla ihan pienestäkin jarrutuksesta vaikka pyörät eivät ole lähelläkään lukkiutumista. Renkaat ovat pyörineet alla pidempään eikä niissa ole ongelmaa (paineet, koot jne. ok). Yhden kerran sytyttänyt acs+abs valot palamaan ajon aikana, mutta yleensä oireet ilmenevät ilman että mitään varoitusvaloa palaa.

                  Inpa antaa vikakoodiksi:

                  "66 power supply engine speed sensor, control unit error"

                  Rundimittari on kyllä ainakin toistaiseksi toiminut. Alkuun ajattelin toki ABS anturia, mutta ehkei sittenkään? Ideoita?

                  edit. Löyty juttua abs-kehästä, josta anturi saa signaalin? Oisko mahollista? Sitten, kun vielä sais arvottua oikeen pyörän...
                  Yhdessa rutisi absit, mutta merkkivaloja ei sytyttänyt. Vian paikallistin live-datan avulla. Eli testeri kiinni ja auto liikkeelle, niin näkee miltä anturilta tulee väärää nopeustietoa. Anturin vaihdolla tuli kuntoon. ABS-kehää et voi erikseen vaihtaa, koska se on osa pyöränlaakeria. Eli kun tiedät mistä nurkasta vika tulee tarkista johdotus, ellei siinä mittaamalla mitää vikaa löydy niin vaihtaisi anturin. Toki voi tuon vikakoodin perusteella olla boxi vikakin. Koita nollata koodit ja katso tuleeko koodi takaisin.
                  Last edited by HTK12; 12-04-2015, 18:49.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Varsinkin eturenkaiden ABS antureiden kiinnityspinnan alle muodostuu hapettumaa joka rikkoo anturin kiinnityksen ja työntää anturia ulos reijästään, oireilee samalla tavalla kuin viallinen ABS kehä.

                    Edit: katso Zoui:n postaus tosta ylempää.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • apche
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 94
                      • Somalia

                      Pitäis vaihtaa öljyt ja olisi ylimääränen 10 litran tonkka tuota tarjolla:



                      Eikös toi ole ihan käypää tavaraa M50B25 -moottoriin?
                      -

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Varsinkin eturenkaiden ABS antureiden kiinnityspinnan alle muodostuu hapettumaa joka rikkoo anturin kiinnityksen ja työntää anturia ulos reijästään, oireilee samalla tavalla kuin viallinen ABS kehä.

                        Edit: katso Zoui:n postaus tosta ylempää.
                        Juuripa tätä, itselläkään ei tuo abs valo tullut kuin kovasta töyssystä, mutta esimerkiksi risteykseen jarruttaessa teki välillä tuota abs rutinaa ilman mitään tarvetta siihen... hiukan vaarallinenkin kun jarruteho ikäänkuin putoaa hiukan samalla. (Tuntuu kuin ajaisi jonkin liukkaan kohdan yli)

                        Suurin vika juuri tuo että anturi oli liian ulkona hapettuman takia.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by apche View Post
                          Pitäis vaihtaa öljyt ja olisi ylimääränen 10 litran tonkka tuota tarjolla:



                          Eikös toi ole ihan käypää tavaraa M50B25 -moottoriin?
                          En tiedä kyllä miten fiksua on laittaa diesel moottorin öljyä bensamoottoriin. Ja lienet tarkoitat M52 konetta kumminkin?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • apche
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 94
                            • Somalia

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            En tiedä kyllä miten fiksua on laittaa diesel moottorin öljyä bensamoottoriin. Ja lienet tarkoitat M52 konetta kumminkin?
                            Juu, M52B25 tosiaan. Kiitos korjauksesta

                            Öljyn luokituksistahan on kyse, ei siitä että luukeeko purkin kyljessä diesel, bensa vai kenties maakaasu. Eli mitkä luokitukset pitää täyttyä kyseiselle koneelle?
                            -

                            Comment

                            • Oxtar_
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 314
                              • Hämeenlinna

                              Mikähän mahtaa olla ongelmana kun navin näyttö tai oikeastaan koko järjestelmä meni pimeäksi ensin pätkien eli sammuili ja saattoi toimia jopa 5 min ihan normaalisti ja sitten taas sammui. Ja nyt kokonaan pimeä.

                              Kaikki sulakkeet kunnossa mutta ei vaan toimi..

                              autona -99 528iA Mk4 navilla ja dsp vahvarilla
                              E39 540iA Oxfordgrün

                              ex:
                              E39 528iA
                              E53 3.0dA
                              E34 530iA
                              E34 525i

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4980
                                • Paimio

                                Originally posted by Oxtar_ View Post
                                Mikähän mahtaa olla ongelmana kun navin näyttö tai oikeastaan koko järjestelmä meni pimeäksi ensin pätkien eli sammuili ja saattoi toimia jopa 5 min ihan normaalisti ja sitten taas sammui. Ja nyt kokonaan pimeä.

                                Kaikki sulakkeet kunnossa mutta ei vaan toimi..

                                autona -99 528iA Mk4 navilla ja dsp vahvarilla
                                Näyttö hajosi? Toimiiko äänet vielä? Onko ollut muita oireita? Äänien pätkintää tms? Hajonnut virtalukon pohja voi myös aiheuttaa noita oireita.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎