Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Gedd View Post
    Ensin tarjosivat eberspächerin joka antoi aivan reikäpäisiä lukemia. Nyt on bosch ja antaa järkeviä lukemia.
    Onko sulla Inpa käytössä? Antaako mitään koodia?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      Originally posted by janke View Post
      Onko sulla Inpa käytössä? Antaako mitään koodia?
      Ei anna. Puolat, tulpat, jako, bensansuodatin kaikki uusittu. Ja ongelma poistuu täysin kun irroittaa maffin

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by janke View Post
        Onko sulla Inpa käytössä? Antaako mitään koodia?
        Jos tosiaan tuo inpa löytyy on sillä helppo seurata myös lambdaa live datasta.
        Näkee toimiiko lähellekkään kuten pitäisi.

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Jos tosiaan tuo inpa löytyy on sillä helppo seurata myös lambdaa live datasta.
          Näkee toimiiko lähellekkään kuten pitäisi.
          Kyllä ne seilaa kuten kuuluukin mutta tuo ikkuna päivittyy niin hitaasti että vaikea sanoa ovatko hidastuneet ja onko arvot kuinka lähellä totuutta :think Ja kun runttaa kaasua antaa aluksi mustan bensapilven putkesta, eli lambdat luulevat varmaan koneen käyvän laihalla ja ruttua menee liikaa? Hivenen kylmällä koneella tai ilman maffia ei tee tuotakaan.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Gedd View Post
            Kyllä ne seilaa kuten kuuluukin mutta tuo ikkuna päivittyy niin hitaasti että vaikea sanoa ovatko hidastuneet ja onko arvot kuinka lähellä totuutta :think Ja kun runttaa kaasua antaa aluksi mustan bensapilven putkesta, eli lambdat luulevat varmaan koneen käyvän laihalla ja ruttua menee liikaa? Hivenen kylmällä koneella tai ilman maffia ei tee tuotakaan.
            Lataa Testo, niin pävittyy paljon nopeammin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Löytyiskö tätä kautta kuvaa -97 vuotisen 540i:n ilmastoinnin kompuran sähköliittimestä?
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2694
                • .fi

                Originally posted by Zoui View Post
                Löytyiskö tätä kautta kuvaa -97 vuotisen 540i:n ilmastoinnin kompuran sähköliittimestä?
                Voin ennen 18:00 ottaa kuvan, jos ei sulla sen kanssa kova kiire ole.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by aae30 View Post
                  Voin ennen 18:00 ottaa kuvan, jos ei sulla sen kanssa kova kiire ole.
                  Ei todellakaan ole kiire, eli kiittää jo etukäteen.

                  Oma laitos on sen verran modattu että aiheuttaa päänvaivaa löytää johtosarjasta liitintä, vaikka jo vuosi sitten mielestäni tämän asian kertaalleen jo selvitin... ei vaan enää pysty muistamaan.

                  Edit:

                  Pitää melkein nettiä uskoa ja todeta sen olevan pyöreä, noin 10-12mm halkaisijaltaan, todennäköisesti joku pölytiivis liitin, vielä kun sen konehuoneesta jostain löytäisi.

                  Last edited by Zoui; 09-05-2015, 21:40.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2694
                    • .fi

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Ei todellakaan ole kiire, eli kiittää jo etukäteen.

                    Oma laitos on sen verran modattu että aiheuttaa päänvaivaa löytää johtosarjasta liitintä, vaikka jo vuosi sitten mielestäni tämän asian kertaalleen jo selvitin... ei vaan enää pysty muistamaan.

                    Edit:

                    Pitää melkein nettiä uskoa ja todeta sen olevan pyöreä, noin 10-12mm halkaisijaltaan, todennäköisesti joku pölytiivis liitin, vielä kun sen konehuoneesta jostain löytäisi.

                    Meinas vallan unohtua
                    ABS-pumpulta alaspäin lähtisin siis etsimään.
                    Attached Files
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by aae30 View Post
                      Meinas vallan unohtua
                      ABS-pumpulta alaspäin lähtisin siis etsimään.
                      Kiittää ja muuten löytyi heti kun suunta sekä liittimen kuva nähty. Olin sen siirtänyt lähelle tulipeltiä ettei ottaisi ahtimien kuumuudesta itseensä.

                      Mittaamalla tuosta tuli nelisen volttia, mikä on kaiketi normaalia kun järjestelmä on tyhjä.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Mun toukka alkoi itsestään vetään jotain hellaflush-showta :think Mikähän mahtaa olla vikana kun laskee säkeistä paineet kun on parkissa? Yön aikana oli mennyt ihan kenttään.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          Mun toukka alkoi itsestään vetään jotain hellaflush-showta :think Mikähän mahtaa olla vikana kun laskee säkeistä paineet kun on parkissa? Yön aikana oli mennyt ihan kenttään.
                          Palje puhki, putket vuotaa tms.

                          Jostainhan se ilma tulee ulos. Ei muuta kuin tutkimaan mistä vuotaa.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Palje puhki, putket vuotaa tms.

                            Jostainhan se ilma tulee ulos. Ei muuta kuin tutkimaan mistä vuotaa.
                            Vittumainen tutkia kun autoa ei saa talliin (cäbi on siellä telakalla) ja ulkona sataa kaatamalla vettä.

                            Sen verran sitä tutkin, että kun auton laittaa käyntiin, ja nimenomaan käyntiin niin nostaa kuskin puolen takanurkan ylös normikorkeuteen. Vähän aikaa suhisee, suhina lakkaa ja perä pysyy paikallaan. Luultavasti vuotaa hiljalleen edelleen, mutta niin hiljaa ettei suhinoita kuulu. Sitten kohta suhisee taas kuuluvasti ja perä painuu ihan linttaan. Laitoin auton uudestaan käyntiin niin että perä nousi taas normi korkeuteen. Sammutin auton ja aloin tunkkaamaan perämurikasta ilmaan, niin mitä korkeammalle perää nostin niin sitä voimakkaammin suhisi ilmat pihalle.

                            Voisi siis olettaa että jousipussi on jostain kohtaa puhki. Onko tuon jousen vaihtaminen kuinka hankala homma jos itse vaihtaa? Vai soitanko suosiolla korjaamolle?

                            Edit. Eipä tuo ollut kuin vartin homma kun tuon palkeen otti irti. Rikki se oli

                            Last edited by Guest; 12-05-2015, 21:07.

                            Comment

                            • luikas
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 644
                              • Oulu area

                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Edit. Eipä tuo ollut kuin vartin homma kun tuon palkeen otti irti. Rikki se oli
                              Mitä pitää purkaa että saa irti ? jos tulee itelleki eteen kun näitä tuntuu porukalla menevän
                              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                              Past:
                              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                              F31 318d xdrive -14
                              F07 530d GT-11
                              E90 330xda LCI -09
                              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                              E39 530d M-Sport -03
                              E39 530iA M-Sport -02
                              E39 528i -97
                              E30 320i -88

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by luikas View Post
                                Mitä pitää purkaa että saa irti ? jos tulee itelleki eteen kun näitä tuntuu porukalla menevän
                                No ensin peräkontista kaikki ne pohjalliset pois, sen takapenkkien liki oleva paneeli lähtee irti kun irroittaa siitä keskeltä kontin puolelta sen yhden pultin, ja ne tavaratelineen metallirenksut pitää irroittaa myös. Pienellä sievällä talttapäämeisselillä kampeaa sieltä pohjalta ne muovilätkät pois, niin sieltä löytyy 2 kpl 4 koon kuusiokolo pulttia. Ne kun on ruuvattu irti ja muistetu laittaa talteen niin jousien yläpäät onkin siinä näkösällä. Ensin pitää irroittaa sen jousen yläpäässä olevan paineletkun muoviklemmari, joka pitää sen liittimen paikoillaan. Omassa se muovi oli niin hauras että napsahti rikki ennen kuin pääsin edes kunnolla työntämään sitä irti. Eli kannattaa varautua myös hankkimaan tämän klipsun uuden. Sitten kun paineliitin on irti, niin sitä pussin yläpäätä pitää paikoillaan pari lukiteprikkaa. Kun ne on saanut taiteiltua pois niin yläpää on vapaa. Seuraavaksi kurkataan jousipussin alapään lautasen alle, josta löytää 1 kpl 13mm listalla irtoava pultti, sen kun saa irti niin jousipussin saa ottaakin jo pois.

                                Helevetin heleppo homma, ja kun varsin koitin lukea alfamerin korjausoppaasta, josko siinä olisi jotain mainintaa ko.hommasta, niin opuksessa suositeltiin viemään auto tässä tapauksessa suorilta asiantuntevaan korjaamoon. Joopa joo Kun se säkki on joka tapauksessa tyhjä kun sen ottaa irti, tai laittaa paikoilleen, ei pitäis olla mitään ongelmia verraten jos mietitään normi kierrejousten kanssa taistelua. Kannattaa olla asiasta sitten ihan varma että jousessa ei ole painetta kun sitä pneumatiikkaliitintä lähtee irroittelemaan, ettei tule vahinkoa!.

                                Edit. Jos meinaa itse vaihtaa, niin kannattaa olla äärimmäisen tarkkana sen säkin liittimen irroituksessa, sitä muovisokkaa ei saa tilattua erikseen. Tulee ainoastaan uuden letkuhässäkän mukana.
                                Last edited by Guest; 13-05-2015, 10:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎