Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akgii
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 54
    • Vantaa

    Onko mahdollista single vanos m52 moottoriin vaihtaa vanoksen tiivisteet ilman ajoitus ja lukitustyökaluja? :think

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      Originally posted by Jasu View Post
      Miten tuon varmistaa?
      Itsellä oli ainakin aikoinaan se vuoto niin pieni, ettei sieltä mitään pihinää kuulunut. Silmämääräisesti molemmat puolet hieman oli hapristuneet ja se "panta" alkanut ruostumaan. Molemmille puolille uudet pussit (hinta n. 100000€ ) ja alkoi perä pitämään.
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3230
        • Joensuu

        kyseessä siis alunperin vm- 98 528i (nykyiseltään alpina b10 3.2 touring) navi mk2 muuttaminen mk4 16:9 malliseksi, minkä laista vaatii? navi toimii, mutta kovin kömpelö. myös tuo päivitys cd soitin malliseen kiinnostaa, autossa paikoillaan 6cd vaihtaja alunperin, onnistuuko aux in/ usb?
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          Originally posted by Zetz View Post
          kyseessä siis alunperin vm- 98 528i (nykyiseltään alpina b10 3.2 touring) navi mk2 muuttaminen mk4 16:9 malliseksi, minkä laista vaatii? navi toimii, mutta kovin kömpelö. myös tuo päivitys cd soitin malliseen kiinnostaa, autossa paikoillaan 6cd vaihtaja alunperin, onnistuuko aux in/ usb?
          tuohon navin päivitykseen en uskalla mitään sanoa mut jos kerta cd-boxi on ni varmasti saa sekä usb että aux (riippuen härvelistä ni saa bluetooth ja iLaite yhteensopivuuden)
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • Forsmanni
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 146
            • Turku, Finland

            528iA -97
            EWS antaa koodia "000F" ja auto ei starttaa. Kone pyörii hyvin mutta ei käynnisty. Onko ajonestossa siis vika??
            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
            -Plancraft BMW Boat
            (b130/m10b20-->m60b40)
            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

            Comment

            • Fahrenheit
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • TKU

              Originally posted by Kiwes View Post
              Quote:
              # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
              ------------------------------------------------------------------------------------
              EWS -> 0F/3F - Power on reset
              43/04 - Toleration of changing code increased, key 4 = ajonesto hylännyt 4. avaimen. jos auto lähtee käyntiin, niin sulla on joku muu avain käytössä
              13/16 - Toleration of changing code increased, key 1 = sama kun edellä

              PDC -> 10/CE - Converter, rear left = parkkitutkan anturi tai johto poikki äärivasemmalla takana --> ei varmaankaan tutka toimi? Joko ihan mykkä tai sit huutaa jatkuvasti?

              muihin en satavarmaa vastausta osaa antaa, ni jätetään vastaamatta.

              Shadow virheet 99.9% tapauksista voi jättää omaan arvoonsa, mutta kyllä niiden nollautua pitäis kuitenki, kokeileppas vaikka tänään uusiks nollausta (tai jos inpa on ni sillä pitäs ainaki lähtee)
              Kiitos paljon vastauksesta! 2 avainta olen itse saanu ja ne ovat ilmeisesti nro 2 ja 3, jotka toimii.
              Ja juu, parttitutkan anturin olinkin jo diagnosoinut rikkinäiseksi, mutta tuo Converter hämäsi. Luulin isommaksi ongelmaksi, joten kiitos selvennyksestä!
              Pitää siis Inpalla nollailla kun ei tuolla voinut :o
              sigpic

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1683
                • vihti

                Kuinka iso homma on vaihtaa sedaniin kaatuvat selkänojat taakse kun vakiona ei kippaavat, sopiiko suoraan? En sillä kippaustoiminnolla sinänsä mitään tee mutta noissa sport sisustoissa tuppaa melkei aina se olemaan ja sellanen pitäis vaihtaa.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by naikou View Post
                  Kuinka iso homma on vaihtaa sedaniin kaatuvat selkänojat taakse kun vakiona ei kippaavat, sopiiko suoraan? En sillä kippaustoiminnolla sinänsä mitään tee mutta noissa sport sisustoissa tuppaa melkei aina se olemaan ja sellanen pitäis vaihtaa.
                  Pitäisi vaihtaa se koko takapenkin tausta. Korin rakenne on erilainen noissa.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by TseiPii View Post
                    Auto käyntiin ja kattoa nouseeko auto. Jos nousee niin sitte vaan kuunteleen pihiseekö missää ja varmaan ihan silmämääräisesti näkee kans missä kunnos se ilmajousi yleisesti on.
                    Originally posted by jaykayarel View Post
                    Itsellä oli ainakin aikoinaan se vuoto niin pieni, ettei sieltä mitään pihinää kuulunut. Silmämääräisesti molemmat puolet hieman oli hapristuneet ja se "panta" alkanut ruostumaan. Molemmille puolille uudet pussit (hinta n. 100000€ ) ja alkoi perä pitämään.
                    Nousee se mutta ei pihise missään. Eikä laskua huomaa, vaikka vieressä hetken seuraa. Mutta puolessa tunnissa se on tippunut täysin alas.
                    Okei, uudet pussit tilaukseen, mitä muuta kannattaa samalla tarkistaa / vaihtaa?
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Nousee se mutta ei pihise missään. Eikä laskua huomaa, vaikka vieressä hetken seuraa. Mutta puolessa tunnissa se on tippunut täysin alas.
                      Okei, uudet pussit tilaukseen, mitä muuta kannattaa samalla tarkistaa / vaihtaa?
                      Ettei olis sieltä kompuran luota se venttiili paketti mikä voi vuotaa myös.:think
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • TseiPii
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 188
                        • Keskellä Suomea

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Nousee se mutta ei pihise missään. Eikä laskua huomaa, vaikka vieressä hetken seuraa. Mutta puolessa tunnissa se on tippunut täysin alas.
                        Okei, uudet pussit tilaukseen, mitä muuta kannattaa samalla tarkistaa / vaihtaa?


                        Kokeile leak finderia tai saippua vettä laittaa liitoksiin ja kato kupliiko.
                        E30 318i -85

                        E30 320i -87 ex
                        E36 316i -91 ex
                        E36 325i -94 ex
                        E46 325i -03 ex
                        E46 316i -02 ex
                        E61 525i -06 ex
                        E46 320d -03

                        E70 3.0d - 09


                        E39 M5 pyhänä

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Nyt on vuotoja etitty, muttei löydetty. Marmorilta uudet pussit 310e / kpl.
                          Ja hei, vararengaskotelon pohjalle on tullut öljyä desin verran. Mistä lie? :think
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • änd1
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 31
                            • Iisalmi

                            Mikälie pyyhkijöitä vaivaa, kun toimii vaan nopeimmalla asennolla ja sillonki saattaa olla 15min toimimatta ja taas jatkuu. Sulakkeet, releen ja vivuston katoin enkä mitään vikaa löytäny. Ite tuota pyyhkijöiden moottoriakin vähä fiksailin mutta ei vaikutusta. Kellään ollu vastaavanlaista? Pitää varmaan tuo moottori purkaa pöydälle. Auto siis -97 525tds touring

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4978
                              • Paimio

                              Originally posted by änd1 View Post
                              Mikälie pyyhkijöitä vaivaa, kun toimii vaan nopeimmalla asennolla ja sillonki saattaa olla 15min toimimatta ja taas jatkuu. Sulakkeet, releen ja vivuston katoin enkä mitään vikaa löytäny. Ite tuota pyyhkijöiden moottoriakin vähä fiksailin mutta ei vaikutusta. Kellään ollu vastaavanlaista? Pitää varmaan tuo moottori purkaa pöydälle. Auto siis -97 525tds touring
                              Itse lähtisin hakemaan vikaa viiksestä.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • änd1
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 31
                                • Iisalmi

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Itse lähtisin hakemaan vikaa viiksestä.
                                Kävi sekin mielessä, vaan kun kaikki muu toimii. Pissapoika ja takalasinpyyhkijä jne. Voihan se tietty silti olla viallinen :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎