E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eipä ollut marmorilla, mutta kävin sitten S-joen Hydrolla ja sieltä löytyi sitten oikean kokoiset. Nyt on tehty taas perushuollot ja kulutus taisi tippua jälleen reilusti.
Eipä ollut marmorilla, mutta kävin sitten S-joen Hydrolla ja sieltä löytyi sitten oikean kokoiset. Nyt on tehty taas perushuollot ja kulutus taisi tippua jälleen reilusti.
Mitä kaikkea sä nyt teit perushuoltoina? Pitäisi tuo omakin käydä läpi niin vinkit olisivat tervetulleita
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Pari kysymystä.
Paljonko näillä keleillä on normaali moottorin lämpötila? Minulla on tuossa autossa 92' termostaatti ja lämmöt ajaessa salavalikosta katsottuna noin 93'-95' astetta? Lähteekö ilmastoinnin flekti päälle jos moottorissa nousee lämpö tiettyyn pisteeseen, vai lähteekö ainoastaan ilmastoinnin päälle laittaessa?
Mitä kaikkea sä nyt teit perushuoltoina? Pitäisi tuo omakin käydä läpi niin vinkit olisivat tervetulleita
No, öljyt+suodatin,tulpat ja ilmansuodattimet. Yleensä olen separaattorin puhdistanut kerran ja sitten joka toinen vuosi vaihtanut uuteen, mutta nyt jäi tuo homma tekemättä. Näköjään pitäisi taas vaihtaa venakopan tiiviste, tai ainakin kumiprikat kun alkanut kusta ölppää ruuvien välistä. Tuli tuossa talvella ajeltua lyhyttä matkaa joten luulisin johtuvan tuosta. Vesipumppu pitäisi vielä vaihtaa kun vain kerkiäisi.
No, öljyt+suodatin,tulpat ja ilmansuodattimet. Yleensä olen separaattorin puhdistanut kerran ja sitten joka toinen vuosi vaihtanut uuteen, mutta nyt jäi tuo homma tekemättä. Näköjään pitäisi taas vaihtaa venakopan tiiviste, tai ainakin kumiprikat kun alkanut kusta ölppää ruuvien välistä. Tuli tuossa talvella ajeltua lyhyttä matkaa joten luulisin johtuvan tuosta. Vesipumppu pitäisi vielä vaihtaa kun vain kerkiäisi.
Jeps. Öljyn, suodattimet ja ilmansuodattimen jo vaihdoin. Pöydällä odottelee vevakopan tiiviste sekä ruuvikumit. Lisäksi öljynsuodatinjalan tiiviste ja moniurahihnat. Tuleeko jotain vielä mieleen? Kannattaako peräöljyjä vaihtaa?
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Jeps. Öljyn, suodattimet ja ilmansuodattimen jo vaihdoin. Pöydällä odottelee vevakopan tiiviste sekä ruuvikumit. Lisäksi öljynsuodatinjalan tiiviste ja moniurahihnat. Tuleeko jotain vielä mieleen? Kannattaako peräöljyjä vaihtaa?
Kyllä peräöljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu.
Kannattaa putsailla vaikka tyhjäkäntiluisti ja öljytikun putki käteen ja sille kunnon puhdistus ja uuden o-renkaan kanssa paikoilleen. Samalla tutkii letkujen kunnon ettei ole niitä imuvuotoja.
Auto toisaalla ja akkua pitäisi tilata niin meneekö EA1000 Exide myös 530i sedaniin? Exide suosittelee EB852 akkua, jonka mitat PxLxK 353/175/175 ja EA1000 353/175/190? Kai siinä on pystysuunnassa tilaa ja tota EA1000 kuitenkin tarjotaan diesel malleihin.
Tuli BMW Scannerilla tällaista dataa 2000 vuoden 528i:stä:
Shadowt siis ei päällä olevia, mutta en saanut niitä nollattuakaan. Osaako joku suomentaa noita ja näkyykö jotain hälyyttävää?
Quote:
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
------------------------------------------------------------------------------------
EWS -> 0F/3F - Power on reset
43/04 - Toleration of changing code increased, key 4 = ajonesto hylännyt 4. avaimen. jos auto lähtee käyntiin, niin sulla on joku muu avain käytössä
13/16 - Toleration of changing code increased, key 1 = sama kun edellä
PDC -> 10/CE - Converter, rear left = parkkitutkan anturi tai johto poikki äärivasemmalla takana --> ei varmaankaan tutka toimi? Joko ihan mykkä tai sit huutaa jatkuvasti?
muihin en satavarmaa vastausta osaa antaa, ni jätetään vastaamatta.
Shadow virheet 99.9% tapauksista voi jättää omaan arvoonsa, mutta kyllä niiden nollautua pitäis kuitenki, kokeileppas vaikka tänään uusiks nollausta (tai jos inpa on ni sillä pitäs ainaki lähtee)
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Auto käyntiin ja kattoa nouseeko auto. Jos nousee niin sitte vaan kuunteleen pihiseekö missää ja varmaan ihan silmämääräisesti näkee kans missä kunnos se ilmajousi yleisesti on.
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
Comment