Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaakko P
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 75
    • Vantaa

    525i -03 automaatin keppi sekoilee.
    Eli N --> R menee päälle ilman että painaa nappia vaihdekepissä. Katsastusmies ei tästä tykännyt. P pysyy päällä ihan normaalisti ja nappia pitää painaa että siitä pääsee pois.
    Luin jostain että voisi olla solenoidissa vika? Missäköhän tämmöinen solenoidi sijaitsee?
    Muita ehdotuksia syyksi kun tuo solenoidi?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Jaakko P View Post
      525i -03 automaatin keppi sekoilee.
      Eli N --> R menee päälle ilman että painaa nappia vaihdekepissä. Katsastusmies ei tästä tykännyt. P pysyy päällä ihan normaalisti ja nappia pitää painaa että siitä pääsee pois.
      Luin jostain että voisi olla solenoidissa vika? Missäköhän tämmöinen solenoidi sijaitsee?
      Muita ehdotuksia syyksi kun tuo solenoidi?
      Eikai tuo ole edes katsatuksessa tarkaatettava asia.. Ja se solenoidi kytkeytyy jarrupolkimeen, ei siihen nappulaan... Vaihda konttoria.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • arpuC
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1377

        Mitä pitää purkaa asennettaessa Coilit? Netissä on kyllä noita Beisanin ohjeita, joissa puretaan naapurinkin auto jotta tolpat saa asennettua, joten ei kiitos

        Eli kokonaisuudessaa onnistuuko e39:ssä koiranluu irti, tolpan alapään pultti irtti, tunkkaa koko paketin alhaalta kasaan->jousipuristimet jonka jälkeen yläpäät irti ja koko paska mahtuu tulemaan pois? Näin muiden merkkisissä autoissa joissa rakenne täysin sama. Onnistuuko tässä
        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
        En löydä enää sun luo
        Teitkö sä tän tahallaan?
        Nyt kaikki palaa.

        Comment

        • juha_s
          Alueaktiivi
          • May 2008
          • 447
          • Lappeenranta

          Originally posted by arpuC View Post
          Mitä pitää purkaa asennettaessa Coilit? Netissä on kyllä noita Beisanin ohjeita, joissa puretaan naapurinkin auto jotta tolpat saa asennettua, joten ei kiitos

          Eli kokonaisuudessaa onnistuuko e39:ssä koiranluu irti, tolpan alapään pultti irtti, tunkkaa koko paketin alhaalta kasaan->jousipuristimet jonka jälkeen yläpäät irti ja koko paska mahtuu tulemaan pois? Näin muiden merkkisissä autoissa joissa rakenne täysin sama. Onnistuuko tässä
          Ite en mitään puristimia käytellyt, vähän naftisti se tuli pois mutta kumminkin tuli. Uushan menee helposti paikalleen, varsinkin jos tulee matala.
          F11 535d xDrive M-Sport -13

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            Originally posted by juha_s View Post
            Ite en mitään puristimia käytellyt, vähän naftisti se tuli pois mutta kumminkin tuli. Uushan menee helposti paikalleen, varsinkin jos tulee matala.
            Umm, mutta kiinnostaisi mitä kaikkea purit tieltä pois? Eli mahtuuko kuvailemallani tavalla muka tulemaan pois ilman puristimia?
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4978
              • Paimio

              Originally posted by arpuC View Post
              Umm, mutta kiinnostaisi mitä kaikkea purit tieltä pois? Eli mahtuuko kuvailemallani tavalla muka tulemaan pois ilman puristimia?
              Myös raidetangonpää täytyy irroittaa, muuten ei taivu tarpeeksi alas jotta mahtuu ulos...ja liikaa jos tulee painettua niin saa kyllä raidetangon sisäpään vinoksi.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Jos sisäänpäin vetääntyvät iskarit saapi vanhan pois ilman että irrottaa vakaajaa tai raidetankoo, kohan molemmat eturattaat on ilmassa. Coili meni perjantaina paikalleen kun ala-lautasia ei laittanut kierteelle ja muutamalla lukkopihillä rutisti apujousta. Coili oli se minkä perjantaina irrotin myös eli helppo homma ku lautaset laskee pois kierteeltä.

                Ainii mulla oli joku hr nössö madallus, eli lyhempi jousi mitä vakiossa. Coileissa kans eroja, mulla raceland ja ta-teknikki

                Takakelkan puslat poistin, pv takarattaalla, kahella pitkällä hylsyllä, kierretangolla ja rikoilla.
                Attached Files
                Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 23:02.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Myös raidetangonpää täytyy irroittaa, muuten ei taivu tarpeeksi alas jotta mahtuu ulos...ja liikaa jos tulee painettua niin saa kyllä raidetangon sisäpään vinoksi.
                  Tehtiin toiseen merkkiin jossa oli sama rakenne niin, että puristettiin jousi täysin kasaan tunkilla johon jousipuristimet. Tunkki pois ja jousitus vapaaksi kun iskarin yläpää on kiinni. Lekalla sitten koko pakettia alas sen verran, että iskari vapautuu. Kun se on vapaana niin yläpää auki ja paketti pois. Kasatessa toisin päin ja hakkaamalla ylös päin
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    Eli siis näin paitsi napamutteri jäi ottamatta koska oli erikoistyökalu http://forums.vwvortex.com/showthrea...Product-Review
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • Gog
                      BTCF Member
                      • Sep 2014
                      • 105
                      • Lahti

                      Mikä mahtaa vaivata vanhusta:
                      e39 520i -97,
                      ABS Valo syttyy silloin tällöin kovan kiihdytyksen seurauksena, tai jos ajaa +150km/h motarilla ja täristää vähänkin.

                      Sitten se vika:
                      - Luistonesto (OFF) Ei mitään ongelmaa, paitsi valoissa välillä meinaa sammua muttei sammu ja sitten pelaa taas normaalisti
                      - Luistonesto (ON) kierrokset jää leijailemaan kun kytkimen laittaa pohjaan ja vaihtaa vaihdetta ajaessa. Kierrosalueella ei ole väliä, joka paikassa leijuu.
                      - Liikkeelle lähtö vaatii normaalia enemmän kaasua.

                      Vikoja ei ole esiintyny aikasemmin ja autossa on uusi laturi, jotenka virtapuolensaamisessa ei pitäis olla häikkää sen puolesta.

                      Mietteitä? Mitä ekana selvittämään?:think
                      730dA F01 SophistoGrau

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        Originally posted by Gog View Post
                        Mietteitä? Mitä ekana selvittämään?:think
                        Vikakoodit.

                        Comment

                        • JL89
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 27
                          • Pori

                          Kysellään täältä kun en löytäny muuta sopivaa threadia. Eli tommonen -00 530d e39 hukkailee jäähynesteitä johonkin. Auton alla tuli tossa viime vkl kurkittua eikä mitään selkeetä vuotokohtaa näytä löytyvän. Jos auto teknillisissä asioissa oon yhtään perillä niin ainoastaa ilmastoinnin kompura oli koneen kyljessä sen näkönen et on joskus kastunut.?

                          Imusarjan tempasin irti siinä uskossa että se t-haara sieltä alta olis jotenkin valmiin olonen mutta hyvältä näytti. Nestettä kuluu suhteessä kyllä ihan reippaasti että vois (ainakin toivois) että johonkin oikeen vuotais.

                          Kansiremppaa oon pelännyt mutta ei löydä mitään vastaavaa oiretta netistä. Tai ylipäätään mitää että kansia/paffeja olis menny? Vedot tallella yms. Ölppä korkissa vähän sellaista hyytelömäistä mutta tikussa ei mitään, ja tikkuun verraten pinta pysyny siellä missä pitääkin. Ei nosta mittariin lämpöjä, letkut pehmeät ja ei paisariin kupli? vat?

                          Sitten tuossa oli akku pojes ed.viikonlopun ja nyt on 3krt vängänny startissa vastaan, ihan kun menis joku ajonesto päälle tms. Pakkastakin pidelly keveät -40 ja dieseliäkään oo tankissa ollut. Kaikki korjaantuu kyllä ajaessa mutta mikäs moisen mahtaa sitten tehdä?
                          Toivottavasti nyt joku sai jotain selkoa näistä.:think

                          Comment

                          • arpuC
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1377

                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Jos sisäänpäin vetääntyvät iskarit saapi vanhan pois ilman että irrottaa vakaajaa tai raidetankoo, kohan molemmat eturattaat on ilmassa. Coili meni perjantaina paikalleen kun ala-lautasia ei laittanut kierteelle ja muutamalla lukkopihillä rutisti apujousta. Coili oli se minkä perjantaina irrotin myös eli helppo homma ku lautaset laskee pois kierteeltä.

                            Ainii mulla oli joku hr nössö madallus, eli lyhempi jousi mitä vakiossa. Coileissa kans eroja, mulla raceland ja ta-teknikki

                            Takakelkan puslat poistin, pv takarattaalla, kahella pitkällä hylsyllä, kierretangolla ja rikoilla.
                            Juu näin olikin. Orkkis lähtee ilman raidetankoakin kunhan puristaa paketin kasaan. Itsellä orkki iskari ja madallusjousi edessä, niin mahtui tulemaan helposti. Monesti btcf:n ja neti muutkin ohjeet neuvoo purkamaan aivan liikaa, kun asiat voi tehdä helpommin. Pahin ongelma tuossa on, kun paikat on totaalisen jumissa.

                            V8:ssa ei lisäksi käynyt originaali iskarin yläpää coileihin joten siihen joutui ostamaan e60/e39 6-koneisen yläpäät.
                            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                            En löydä enää sun luo
                            Teitkö sä tän tahallaan?
                            Nyt kaikki palaa.

                            Comment

                            • Agio
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2010
                              • 58
                              • Tampere

                              Mstä saisi edullisesti kuskinoven korinpuoleisen tiivisteen? Marmoritiskillä pyytävät 107e ja KL-varaosat 117e. Kuullostaa vähän kalliilta, kun muistelisin täältä lukeneeni, että jostain olis saanut vajaseen 60 euroon.
                              BMW 730DA -06
                              Ex-BMW 530dA Touring -02
                              Ex-BMW 523iA -97

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Originally posted by JL89 View Post
                                Kysellään täältä kun en löytäny muuta sopivaa threadia. Eli tommonen -00 530d e39 hukkailee jäähynesteitä johonkin. Auton alla tuli tossa viime vkl kurkittua eikä mitään selkeetä vuotokohtaa näytä löytyvän. Jos auto teknillisissä asioissa oon yhtään perillä niin ainoastaa ilmastoinnin kompura oli koneen kyljessä sen näkönen et on joskus kastunut.?

                                Imusarjan tempasin irti siinä uskossa että se t-haara sieltä alta olis jotenkin valmiin olonen mutta hyvältä näytti. Nestettä kuluu suhteessä kyllä ihan reippaasti että vois (ainakin toivois) että johonkin oikeen vuotais.

                                Kansiremppaa oon pelännyt mutta ei löydä mitään vastaavaa oiretta netistä. Tai ylipäätään mitää että kansia/paffeja olis menny? Vedot tallella yms. Ölppä korkissa vähän sellaista hyytelömäistä mutta tikussa ei mitään, ja tikkuun verraten pinta pysyny siellä missä pitääkin. Ei nosta mittariin lämpöjä, letkut pehmeät ja ei paisariin kupli? vat?
                                ja nyt on 3krt vängänny startissa vastaan, ihan kun menis joku ajonesto päälle tms. Pakkastakin pidelly keveät -40 ja dieseliäkään oo tankissa ollut. Kaikki korjaantuu kyllä ajaessa mutta mikäs moisen mahtaa sitten tehdä?
                                Toivottavasti nyt joku sai jotain selkoa näistä.:think
                                Paisuntasäiliön juuresta monesti vuotaa jos on vielä alkuperäinen. Tiputtaa sopivasti pohjapanssarin päälle niin monesti ei jää läikkää alle. Töhnä öljykorkissa johtuu heikosti toimivasta separaattorista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎