Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1683
    • vihti

    Sopiiko 540i mallin etuakselille m50/m52 moottori ollenkaan? Aikomuksena olis ahtaa 540 manuaali koppa josta viety kone ja laatikko toiseen autoon.
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

      Originally posted by naikou View Post
      Sopiiko 540i mallin etuakselille m50/m52 moottori ollenkaan? Aikomuksena olis ahtaa 540 manuaali koppa josta viety kone ja laatikko toiseen autoon.
      Miksi et laittaisi apurunkoa ja etuakselia kutoskoneisesta? Pääsisi siitä traktorin ohjauksesta samaan rahaan.
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1683
        • vihti

        Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          Originally posted by naikou View Post
          Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.

          E39 M5:lla ei siis ajeta kovaa, siinäkin 'traktori ohjaus'
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by naikou View Post
            Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.
            Ajattelisin että niitä voi moottorin sopivuuden takia vaihtaa ihan huoletta, eikä niitä tarvitse niin tarkasti katsurille alkaa selittämään.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1683
              • vihti

              Mitenköhän kutoskoneisen akseliin sais riittävän tehokkaat jarrut vai sopiiko 540 jarrut sinne sit?
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Jani_88
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 367
                • jkl

                Originally posted by Jani_88 View Post
                Jee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think
                Kellään ideaa?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by naikou View Post
                  Mitenköhän kutoskoneisen akseliin sais riittävän tehokkaat jarrut vai sopiiko 540 jarrut sinne sit?
                  Melkein väittäisin, että pääset helpommalla kun teet vaan moottorikannakkeille adapterit ja pidät sen V8 apurungon. Eipähän tule leimalla mutinaa, että alusta/jarrut ei vastaa 540-mallia. Eron noissa apurungoissa huomaa sokeakin, jos viitsii katsoa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • TBM
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 74

                    Mitään neuvoa kun täällä monasti ollut keskustelua siitä että
                    lyhyen ajomatkan jälkeen ei lähde ensimmäisillä kerroilla käyntiin?
                    Puhe ilmeisesti ollut että venttiilit jäävät jumiin tms.

                    Itsellä nyt tehnyt sitä että aamulla auto lämppärissä, saa startata about 2-3krt ennen kun hörähtää käyntiin.
                    Ajomatka töihin n.20km suunta ja töistä lähdettäessä sama juttu kun aamulla.
                    Ei välttämättä asiaan liity mutta kuluttaa myös öljyä noin 2L/6000km

                    Olisi mukava saada moinen vika hoidettua kun se että aina joutuu starttailemaan useamman kerran.
                    Voiko vika olla nokka-akselintunnistimessa?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by TBM View Post
                      Mitään neuvoa kun täällä monasti ollut keskustelua siitä että
                      lyhyen ajomatkan jälkeen ei lähde ensimmäisillä kerroilla käyntiin?
                      Puhe ilmeisesti ollut että venttiilit jäävät jumiin tms.

                      Itsellä nyt tehnyt sitä että aamulla auto lämppärissä, saa startata about 2-3krt ennen kun hörähtää käyntiin.
                      Ajomatka töihin n.20km suunta ja töistä lähdettäessä sama juttu kun aamulla.
                      Ei välttämättä asiaan liity mutta kuluttaa myös öljyä noin 2L/6000km

                      Olisi mukava saada moinen vika hoidettua kun se että aina joutuu starttailemaan useamman kerran.
                      Voiko vika olla nokka-akselintunnistimessa?
                      Liimaventtiili iskee muutaman metrin matkalla ei enään kilometrin jälkeen.

                      Millainen lämppäri ja kauanko lämmität?
                      Ilman lämppäriä lähtee heti käyntiin?

                      Eihän kyseessä ole letkulämppäri ilman pumppua?
                      Kone luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja ei osaa rikastaa tarpeeksi ja sammuu siitä syystä.

                      Comment

                      • jouni.325
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 2860

                        Mihin momenttiin m57 vesupumppu ja termari laitetaan? Varsinkin termarikotelo kun muovia ettei vaan halkea?
                        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                        Myös projekti kertomus fasessa

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4978
                          • Paimio

                          Originally posted by jouni.325 View Post
                          Mihin momenttiin m57 vesupumppu ja termari laitetaan? Varsinkin termarikotelo kun muovia ettei vaan halkea?
                          Termarikotelon kansi 10Nm Vesipumppu M6 kierre 10Nm ja M8 kierre 22Nm.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • jouni.325
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 2860

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Termarikotelon kansi 10Nm Vesipumppu M6 kierre 10Nm ja M8 kierre 22Nm.

                            Kiitos=)
                            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                            Myös projekti kertomus fasessa

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Onko minkälainen homma vaihtaa paineakut touringiin taakse?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • TeeKoo
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 84
                                • Merikarvia

                                Originally posted by Jani_88 View Post
                                Kellään ideaa?


                                Voisko se vika olla näissä puslissa?
                                Itse ainakin ajattelin nuo vaihtaa, omassa 528I:ssä vaihdekeppi aivan holtiton.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎