Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by 523i View Post
    kyllä.

    Onko kukaan käyttänyt nuita polttoaineen sekaan laitettavia suuttimen puhdistusaineita?
    Itse mittaisin seuraavaksi puristukset.

    Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Itse mittaisin seuraavaksi puristukset.

      Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.
      Jotenkin tuo vika vaikuttaa, että se on vain tuolla tyhjäkäynnillä. Eli kiihdytyksessä ja tieajossa käy tasaisesti ja vääntää hyvin. Kyllähän jos puristuksissa olisi vikaa niin vaikuttaisi vääntöön?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by 523i View Post
        Jotenkin tuo vika vaikuttaa, että se on vain tuolla tyhjäkäynnillä. Eli kiihdytyksessä ja tieajossa käy tasaisesti ja vääntää hyvin. Kyllähän jos puristuksissa olisi vikaa niin vaikuttaisi vääntöön?
        Ei kun juuri tyhjäkäynnillä tuntuu ja sitten kierroksilla ei niinkään.

        Puristusten mittaaminen on niin helppoa että se kannattaa tehdä ennen kuin askartelee vaikka minkä parissa tunteja ja lopulta huomaa ettei ole edes mitään edellytyksiä toimia.

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          Eikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by 523i View Post
            Eikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?
            Niinhän sitä luulisi.
            En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.

            Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Niinhän sitä luulisi.
              En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.

              Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.
              Pitää vielä kokeilla vaihtaa suutin toiseen pyttyyn. Jos nuissa puristuksissa on häikkää pitänee kokeilla tuo injector cleaneria tulpan koloon yön ajaksi. Amerikassa ovat monta konetta sillä korjanneet

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by 523i View Post
                Pitää vielä kokeilla vaihtaa suutin toiseen pyttyyn. Jos nuissa puristuksissa on häikkää pitänee kokeilla tuo injector cleaneria tulpan koloon yön ajaksi. Amerikassa ovat monta konetta sillä korjanneet
                Helpompi ne puristukset on mitata kuin siirrellä suutinta...

                Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Helpompi ne puristukset on mitata kuin siirrellä suutinta...

                  Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.
                  Minkälainen homma on tuo venttiilin kunnostus?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by 523i View Post
                    Minkälainen homma on tuo venttiilin kunnostus?
                    No onhan siinä askaretta. Kansi pois ja venttiilin vaihtoon.

                    Ei nyt lähdetä siihen vielä ennen kuin nuo puristukset on mitattu :think

                    Comment

                    • 523i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 319
                      • Iisalmi

                      Voikos vuotavat vanoksen tiivisteet haitata tuota venttiilien toimintaa? Entä vaikuttaakohan tuo päästöihin?

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10001
                        • KVLA

                        Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
                          Olinkin jo unohtanut tuon kikan

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
                            Olen tuota jo kokeillut kun jostain ulkomaan foorumilta luin kerran, paperi ei imeytynyt putkeen. Onko tuo lambda kunnossa jos INPAssa se arvo pysyy kokoajan lähellä 5V eikä heittele ollenkaan, vai voiko joku muu vika häiritä lambdan toimintaa?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by 523i View Post
                              Olen tuota jo kokeillut kun jostain ulkomaan foorumilta luin kerran, paperi ei imeytynyt putkeen. Onko tuo lambda kunnossa jos INPAssa se arvo pysyy kokoajan lähellä 5V eikä heittele ollenkaan, vai voiko joku muu vika häiritä lambdan toimintaa?
                              Kyllä sen lambdan arvon pitäisi lämpimällä koneella sahata edestakaisin.

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Kyllä sen lambdan arvon pitäisi lämpimällä koneella sahata edestakaisin.
                                Voikos sitten tuo rikkinäinen lambda häiritä tuon 5. ja 3. sylinterin toimintaa kun ne siellä roughnesissa heitteli?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎