Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa81
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 445
    • Helsinki

    Pitääkö allekirjoituksen autossa koodailla jotain uusiksi kun vaihtaa 95ah agm akun? Nimimerkillä auto menossa laakkoselle aamulla webaston huoltoon niin voisivat samalla koodailla jos tarvii.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Jamppa81 View Post
      Pitääkö allekirjoituksen autossa koodailla jotain uusiksi kun vaihtaa 95ah agm akun? Nimimerkillä auto menossa laakkoselle aamulla webaston huoltoon niin voisivat samalla koodailla jos tarvii.
      Ei, koskee uudempia autoja.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Ei, koskee uudempia autoja.
        Okei, no tarviiko huolestua kun yleismittarilla mitattuna auton ollessa käynnissä akulta irtoaa 13.8v?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Jamppa81 View Post
          Okei, no tarviiko huolestua kun yleismittarilla mitattuna auton ollessa käynnissä akulta irtoaa 13.8v?
          No se vähän riippuu. Oliko akku täynnä, mitä laitteita oli päällä, paljon koneessa oli kierroksia, minkälaisella mittarilla mittasit (se 10€ yleismittari nyt ei ole mikään tarkkus instrumentti) jne. Ilmeisesti kyselet, että onko jännite liian korkea? Ei ole, koska akkua ei voi ladata 12v jännitteellä. Jännitteen tulisi olla auto käynnissä 13.8-14.8V. Mikäli tälläiset perusasiat kiinnostaa, kannattaa hankkia korjausopas, joka on tehty omalle autollesi, niin sitä löytyy paljon tietoa. Hieman matala latausjännite AGM akulle. AGM:lle saisi olla hieman korkeampi latausjännitte kuin perusakkulle.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            Originally posted by HTK12 View Post
            No se vähän riippuu. Oliko akku täynnä, mitä laitteita oli päällä, paljon koneessa oli kierroksia, minkälaisella mittarilla mittasit (se 10€ yleismittari nyt ei ole mikään tarkkus instrumentti) jne. Ilmeisesti kyselet, että onko jännite liian korkea? Ei ole, koska akkua ei voi ladata 12v jännitteellä. Jännitteen tulisi olla auto käynnissä 13.8-14.8V. Mikäli tälläiset perusasiat kiinnostaa, kannattaa hankkia korjausopas, joka on tehty omalle autollesi, niin sitä löytyy paljon tietoa. Hieman matala latausjännite AGM akulle. AGM:lle saisi olla hieman korkeampi latausjännitte kuin perusakkulle.
            Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Jamppa81 View Post
              Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?
              Kyllähän tuo jännite hiukan alhainen on. Tuolla minun mittauksia vanhalla ja uudella laturilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=84
              E39 528iA

              Comment

              • Jamppa81
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 445
                • Helsinki

                Originally posted by TJJ View Post
                Kyllähän tuo jännite hiukan alhainen on. Tuolla minun mittauksia vanhalla ja uudella laturilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=84
                Laturikauppaanko tässä on lähdettävä? Noh, eikai se auta.

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Jamppa81 View Post
                  Laturikauppaanko tässä on lähdettävä? Noh, eikai se auta.
                  Säästät pitkän pennin kun vaihdat/vaihdatat hiilet sinne.

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    Mistä niitä hiiliä saa?

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by 523i View Post
                      Säästät pitkän pennin kun vaihdat/vaihdatat hiilet sinne.
                      Ainakin minulla myös liukurengas oli pahasti kulunut ja piti vaihtaa ja sehän vaatii koko laturin purkamisen. Hiilien vaihtokin oli tuohon malliin aika hankalaa, helpompi vaihtaa koko säädin (eBaysta Mobiletron-merkkinen vaikutti laadukkaalta vs. pahimmat Kiina-ihmeet). Ja jos sinne tuon liukurenkaan vaihtaa, niin samalla kannattaisi laakeritkin vaihtaa...

                      Jos nyt mopo karkaa tuolle tasolle, niin kannattaa aluksi tarkistaa miten pitkän pennin siinä sitten säästää vs. laturin osto esim. tuolta: http://stores.ebay.co.uk/schmitzrotary/
                      (postikulut ovat näköjään "hiukan" pompanneet)
                      E39 528iA

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Jamppa81 View Post
                        Mistä niitä hiiliä saa?
                        Tuolta saa kaikkia osia laturiremonttiin:
                        E39 528iA

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          Ainakin tuohon omaan kun kunnostutin koko laturin autosähkö liikkeessä hintaa tuli joku 100€ (sisältää kaikki laakerit, hiilet, jännitteen säädin). Ainakin autosähkömies oli sitä mieltä. että ei kannata laittaa kuin bosch jännitteensäätimiä.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?
                            Mittaa vielä kierroksilla eli esim. 1500 rpm. Tyhjäkäynnillä jännite on hieman matalampi, koska laturi pyörii hitaammin kuin kierroksilla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • comanche
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 131
                              • Tuusula

                              Olisiko tietoa sopiiko facelift mallin ulkolistat prefaceliftiin? Lähinnä puskurien listojen kiinnityskohdat mietityttää.

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                Niin tuo TJJ:n vaihdettu laturi oli joku erilainen(tarvike vai?) uusi?
                                Kaikissa mittaamissani e39:ssä on ollut 13.8-13.9 välillä hyvinkin tasasesti kierroksista riippumatta. Jos tuo vaihtamasi on ollu joku tarvike, sehän selittäisi eri jännitteen hyvin. Luulisi vaan, että jos olisi kulumisen aiheuttavaa tuo "alhainen" jännite, niin olisi paljon enemmän eroja eri autojen välillä.(kuitenkin eri ajomäärät ja joihinkin lähivuosien aikana vaihdettukkin laturi.) Senverran tasasta, että luulen tuon olevan ihan oikea jännite näille vehkeille... (Muistelen myös jotain tälläsiä jännitteitä löytäneeni TISsistäkin? Ainakin joku hatara muistikuva. )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎