Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Okei täytyy suunnitella. Kai tuollasta teippiä luulisi saavan ihan täältä kotosuomestakin suoraan...
    3M 1080 sarjassa löytyy, mutta en tiedä saako sitä mistään fiksun levyisenä, kun taidetaan myydä vain suoraan jostain 1,5m leveästä rullasta.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • valkoinenkupla
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 83
      • Kuopio

      Sain vanhasta anturista sittenkin lukeman, 3 k ohmia, saman mittasin oikean puolen etuanturista. Vanha kuskin puolen anturi nyt meni paskaksi irrottaessa, joten sitä ei voi käyttää. Mutta miksi uusi anturi näyttää vain nollaa resistanssina? :think

      AD-varaosamyyjä sanoi, että perus yleismittari saattaa itsessään jo särkeä anturin, oskilloskooppi olisi ainoa luotettava keino testaamiseen. Hänen oletuksensa oli, että vastuksen kumminkin pitäisi olla autoissa 3-7 k ohmin luokkaa.

      Mikähän voisi olla seuraava vika mitä etsiä, kunhan uuden, toimivan anturin ensin saan jostakin. ABS-boksi jos viallinen on, niin siinä tapauksessa on lyötävä hanskat tiskiin
      nyk: e39 520i -98

      ennen: e34 520i -94

      Comment

      • Oxtar_
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 313
        • Hämeenlinna

        Originally posted by valkoinenkupla View Post
        Sain vanhasta anturista sittenkin lukeman, 3 k ohmia, saman mittasin oikean puolen etuanturista. Vanha kuskin puolen anturi nyt meni paskaksi irrottaessa, joten sitä ei voi käyttää. Mutta miksi uusi anturi näyttää vain nollaa resistanssina? :think

        AD-varaosamyyjä sanoi, että perus yleismittari saattaa itsessään jo särkeä anturin, oskilloskooppi olisi ainoa luotettava keino testaamiseen. Hänen oletuksensa oli, että vastuksen kumminkin pitäisi olla autoissa 3-7 k ohmin luokkaa.

        Mikähän voisi olla seuraava vika mitä etsiä, kunhan uuden, toimivan anturin ensin saan jostakin. ABS-boksi jos viallinen on, niin siinä tapauksessa on lyötävä hanskat tiskiin



        Ääni boksille. Käytetty boksi taisi maksaa eselliseen autooni 120e.


        Bokseista puheenollen mikähän matolaatikko kyseessä 97 540 hanskalokeron takana johon menee 3 liitintä. Väriltään valkoinen muovinen. Ja ei ole abs boksi se on vähän sivummalla tästä.
        E39 540iA Oxfordgrün

        ex:
        E39 528iA
        E53 3.0dA
        E34 530iA
        E34 525i

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          Mistäs jengi on noita ilmamassamittareita tilaillut? Mieluiten laadukkaita.
          Alkanu TDS:n maf antamaan satunnaisesti n.puolta pienempiä lukemia, kun pitäisi ja ilmeisesti kone sitten syöttää polttoainetta sen mukaisesti. Meno on välillä ihan, kun vaparidiisselillä, mutta ilman savua.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by eiskalt View Post
            Mistäs jengi on noita ilmamassamittareita tilaillut? Mieluiten laadukkaita.
            Alkanu TDS:n maf antamaan satunnaisesti n.puolta pienempiä lukemia, kun pitäisi ja ilmeisesti kone sitten syöttää polttoainetta sen mukaisesti. Meno on välillä ihan, kun vaparidiisselillä, mutta ilman savua.
            https://www.maf-shop.com/ Homma pelaa, tavara lähetään nopeasti ja toimitusaika se mitä nyt yleensä saksasta (eli n.5 arkipäivää).
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              Originally posted by HTK12 View Post
              https://www.maf-shop.com/ Homma pelaa, tavara lähetään nopeasti ja toimitusaika se mitä nyt yleensä saksasta (eli n.5 arkipäivää).
              Kiitos vinkistä, pitänee lähiaikoina tilailla.

              Comment

              • Janna
                BTCF Member
                • Dec 2013
                • 1079
                • Rovaniemi

                E39 530d ja etuiskareiden vaihto.
                Vaatiiko jotain erityistä ottaa huomioon vaihtaessa?
                Kiitos jo etukäteen vastauksesta, yritin käyttää hakua mutta se ei oikein tuottanut tulosta..

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5061
                  • Paimio

                  Originally posted by Janna View Post
                  E39 530d ja etuiskareiden vaihto.
                  Vaatiiko jotain erityistä ottaa huomioon vaihtaessa?
                  Kiitos jo etukäteen vastauksesta, yritin käyttää hakua mutta se ei oikein tuottanut tulosta..
                  Eipä ihmeempiä. Raidetanko kannattaa irroittaa että saa rittävästi liikevaraa jotta iskari mahtuu pois eikä ole vaaraa että raidetankoon tulisi vaurioita.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Eipä ihmeempiä. Raidetanko kannattaa irroittaa että saa rittävästi liikevaraa jotta iskari mahtuu pois eikä ole vaaraa että raidetankoon tulisi vaurioita.
                    Juuri näin. Lisäksi iskari tulee asentaa oikeaan asentoon, sen meinaan saa väärinkin paikoilleen alapäästä.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5061
                      • Paimio

                      Originally posted by zeneg View Post
                      Juuri näin. Lisäksi iskari tulee asentaa oikeaan asentoon, sen meinaan saa väärinkin paikoilleen alapäästä.
                      Totta, mutta onhan niissä sentään selvät merkinnät.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Tuota iskari asiaa pohdiskelin itsekkin talvella, alapäässä ei ollut minkäänlaisia merkkejä (ei iskarissa, navassa ja iskarit samalla varaosanumerolla), mutta iskarihan tulee väkisinkin oikeaan asentoon jos yläpäässä oleva ohjuritappi menee reikäänsä.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by Axum View Post
                          Tuota iskari asiaa pohdiskelin itsekkin talvella, alapäässä ei ollut minkäänlaisia merkkejä (ei iskarissa, navassa ja iskarit samalla varaosanumerolla), mutta iskarihan tulee väkisinkin oikeaan asentoon jos yläpäässä oleva ohjuritappi menee reikäänsä.
                          Navassa ei ole merkintää vaan iskarissa oleva merkki sijoitetaan navassa olevan raon kohdalle. Ja eikös alapään saa väärään asentoon kyllä vaikka yläpää olisikin kohdistustapissa?
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Navassa ei ole merkintää vaan iskarissa oleva merkki sijoitetaan navassa olevan raon kohdalle. Ja eikös alapään saa väärään asentoon kyllä vaikka yläpää olisikin kohdistustapissa?
                            Ei ollut merkintää entisissä Bogeissa kuin uusissa KYB:eissäkään.

                            EDIT: alapäähän menee oikeaan asentoon jos jousi on asianmukaisesti asennettu.
                            Last edited by Axum; 22-05-2016, 17:15.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Janna
                              BTCF Member
                              • Dec 2013
                              • 1079
                              • Rovaniemi

                              Jatkokysymys iskareiden vaihtoon liittyen, kun mies selkeästi ei haluaisi kotipihassa alkaa vaihtamaan,
                              Että vaatiiko aurausten säätöä tuon jälkeen?
                              Ja kun ei kuulemma ole jousipuristimiakaan.

                              Mikä on ohjeaika vaihdolle? Jos kuitenkin käyttäisi maksullista miestä.

                              Entä ruukaako noissa muuten olla neste va kaasuiskarit noin pääsääntöisesti ja mikä niiden konkreettinen ero on?

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                Originally posted by Janna View Post
                                Jatkokysymys iskareiden vaihtoon liittyen, kun mies selkeästi ei haluaisi kotipihassa alkaa vaihtamaan,
                                Että vaatiiko aurausten säätöä tuon jälkeen?
                                Ja kun ei kuulemma ole jousipuristimiakaan.

                                Mikä on ohjeaika vaihdolle? Jos kuitenkin käyttäisi maksullista miestä.

                                Entä ruukaako noissa muuten olla neste va kaasuiskarit noin pääsääntöisesti ja mikä niiden konkreettinen ero on?
                                Aurauksen säätöä ei vaadi. Ilman jousipuristima homma ei onnistu.

                                Kyllä siinä varmaan ammattimiehelläkin jokunen tunti menee...parisen sataa saattanee työlle tulla hintaa.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎