No sitten menee mielenkiintoiseksi.. pitää alkaa tutkii mihin purkaa akkua kun kadonnu nyt kahesti työpäivän aikana virrat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jmp2002 View PostNo sitten menee mielenkiintoiseksi.. pitää alkaa tutkii mihin purkaa akkua kun kadonnu nyt kahesti työpäivän aikana virrat.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View Posteikö näissä ollut ongelmia joskus sen puhaltimen siilin kanssa?- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Kontti auki- merkkivalo palaa jatkuvasti. Kontin laittaa kiinni nii kontin valot sammuu, mutta merkkivalo jää palamaan, eli ilmeisesti anturi(?) ja piuhat ehjiä, kun auto tietää kontin olevan kiinni. Mikähän on vikana?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi se uudemmasta autosta otettu boksi ole mitään hajottanut autossa. Enkä usko, että se edellinen yksikkö olisi mitään muuta autosta hajottanut. Tuota väylävikaa voi tehdä mikä tahansa yksikkö autossa. ABS-yksikkö on yleisin vikaantuva tämän ikäisissä, joten siksi sitä ensimmäisenä tuli veikattua. Kuten sanoin, kokeile saatko kaikkiin yksiköihin yhteyden testerillä. Mikäli et niin sitten tietää, että siellä väylä solmussa. Kun autoon on vaihdettu toinen käytetty yksikkö, niin sekin voi olla jo rikki. Näitä yksiköitä kun menee todella paljon tämänikäisissä.
Foorumilla arvuuttelemalla ongelma ei ratkea, ellei jollain ole kristallipalloa. Ainut vaihtoehto on alkaa diagnosoimaan ongelmaa. Ensimmäisenä laittaisin auto testeriin kiinni ja katsoisin saako kaikkiin yksiköihin yhteyden.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostEn vielä töiden takia ole ehtinyt katsomaan tuota boksi juttua, mutta sen verran huomasin että päivän sisällä on trippimittari nollautunut. ei oli siis pyörähtänyt ympäri vaan on nollautunut.:think
Comment
-
-
Ilmaa vai huono vesipumppu?
Sigun auto: Motarilta taajamaan kerralla hiljentäessä alkaa monesti lämpömittari kiivetä hirveetä vauhtia punarajalle asti. Jos kuitenkin antaa koneelle jenkua, niin viisari palaa heti normaaliin ja pysyy sitten siinä. Viisarin elämä muutoin ihan normaalia.
Toinen ongelma on se, ettei tyhjäkäynnillä ja matalilla kiekoilla puhalla lämmintä ollenkaan.
Nestettä on riittävästi, eikä merkkaile mihinkään pisaraakaan. Jakopääremontti on tehty muistaakseni -11, jolloin (luultavasti) vesipumppukin vaihdettu.
Että mitenkä lie? Voiko vesipumppu mennä viidessä vuodessa, jos nyt oli ylipäätään vaihdettu?- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostSigun auto: Motarilta taajamaan kerralla hiljentäessä alkaa monesti lämpömittari kiivetä hirveetä vauhtia punarajalle asti. Jos kuitenkin antaa koneelle jenkua, niin viisari palaa heti normaaliin ja pysyy sitten siinä. Viisarin elämä muutoin ihan normaalia.
Toinen ongelma on se, ettei tyhjäkäynnillä ja matalilla kiekoilla puhalla lämmintä ollenkaan.
Nestettä on riittävästi, eikä merkkaile mihinkään pisaraakaan. Jakopääremontti on tehty muistaakseni -11, jolloin (luultavasti) vesipumppukin vaihdettu.
Että mitenkä lie? Voiko vesipumppu mennä viidessä vuodessa, jos nyt oli ylipäätään vaihdettu?
Ei ole paha tarkistaa vesipumppua, joten itse aloittasin kyllä siitä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Xenonvalot ei tee sitä ala-ylös liikettä kun laittaa valot päälle. Inpaa ei ole, scannerilla katoin joku aika sitten, niin oli pari vikakoodia siitä (joku joka viittasi etuanturin avoimeen piiriin tai katkenneeseen johtoon, en muista enää). Äsken kattelin, niin ainakin johto liittimen (anturi) vierestä näytti ehjälle, mutta en vielä alkanut kuorimaan suojia päältä että onko kauempana johto poikki.
Liittimelle tulee kolme johtoa, mitä näistä pitäisi näkyä minkäkin johdon välillä, jos mittaa vastuksia, tms. että selviäisi onko johto poikki?
Otin anturin pöydälle, ei tuntunut vastusta siinä varressa yhtään, vaan pyöri ympäri kevyesti. Saako tuota anturia mitattua ja mistä pinneistä pitäisi näkyä mitäkin? Anturia ei saa rikkomatta auki, niin ei voi tarkistaa ottaako kontaktia ne käpälät (jos sama periaate kuin esim. kaasuläpän tunnistimella).
Kallis on tuo anturi, niin ei viittisi turhan takia vaihtaa, jos vika onkin johdossa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by olli_ne View Postkyseinen mööpeli pitää ääntä kylmänä käynnistäessä. onko tuolla suurikin merkitys koneen toimintaan Voiko ottaa käytöstä vai mitä sille tehdäE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onko M-sport alustassa etuakselin tukivarret ja koiranluut samat kuin normialustassa?
Katsastuksessa pomppas myös valojen automaattisen korkeussäädön etuakselin sensorin kiinnike (?). Ei muista kun lappu autossa ja auto emännällä. Tässä kuvassa mitähän osaa mä tarviin?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Comment