memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    Originally posted by t0ivan3n View Post
    Ehjähän se pitäisi nyt olla, mutta jos on käynnyt korjaalla joku pieni moka.. Mahdollisesta sellainenkin :think
    Melko varmasti boksivika vielä, oireista päätellen. On itselläkin käynyt kaksi boksia korjauksessa ja olen ostanut yhden korjatun, näistä ei pelittänyt yksikään. (Toki kaikista rahat takaisin/uusi korjaus, joten ei maksanut kuin vaivaa).
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Gize
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 551
      • Tampere

      Originally posted by t0ivan3n View Post
      Kyllähän pitäisi antureista mainita ihan omalla vikakoodilla. Ei ole inpalle luettu(vielä) vaan boschin testerillä.
      Englanniksi Fault, outlet valve, rear right.

      Kova epäilys on, että vika on edelleen boksissa! Aamulla oli pakkasta niin absit toimi aivan normaalisti. Jostain löysin tietoa aiemmalla kerralla, että nuo ongelmat tulee esiin vasta, kun se boksi konehuoneessa lämpenee "X" verran. Vikaahan sieltä boksista löytyi nyt toisellakin kerralla ja sitä olisi pitänyt tinailla yms. Ehjähän se pitäisi nyt olla, mutta jos on käynnyt korjaalla joku pieni moka.. Mahdollisesta sellainenkin :think
      Juu totta, nykyään vaan on kaikenmaailman yleishalpislukijaa joita sitten tulkitaan sinnepäin ja osa vioistakin muuttuu kielen käännöksessä Mutta juu tuohan viittaisi selkeästi boksivikaan jos vielä lämpökin siihen liittyy, ja etenkin jos siinä oli myös vikaa toisella kerrallakin niin voisi olettaa että ei aivan kaikki ole nappiin mennyt "tinauksissa"
      Kulkineet:
      BMW 730dA -03
      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
      BMW 323i -95
      Honda CBR600Fighter
      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2069
        • Banshee - Jyväskylä

        Löytyskö keltään etunavan halkaisjian mittaa?
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • MGUarto
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 192
          • Vantaa-Nissas

          Eli termostaatti vaihtoonko jos lämmöt puolessavälissä ja heti kun laittaa lämppärin puhaltamaan kaikkialta kuumaa niin koneen lämmöt alkaa laskee?

          Comment

          • t0ivan3n
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 13
            • Joensuu

            Originally posted by Gize View Post
            Juu totta, nykyään vaan on kaikenmaailman yleishalpislukijaa joita sitten tulkitaan sinnepäin ja osa vioistakin muuttuu kielen käännöksessä Mutta juu tuohan viittaisi selkeästi boksivikaan jos vielä lämpökin siihen liittyy, ja etenkin jos siinä oli myös vikaa toisella kerrallakin niin voisi olettaa että ei aivan kaikki ole nappiin mennyt "tinauksissa"
            Tuo kyllä on totta, tuo Boschi kanssa suomeksi. Ei koskaan pitäisi käännellä noita vikakoodeja suomeksi, kun niistä tulee täyttä pask**. Numerollahan ne pitää aina googlen kautta etsiä.
            Tänään taas ABSit toimi reilun kymmenen kilsan ajan, jonka jälkeen pidempi aika liikennevaloissa ja valot syttyi taas palamaan! Lämpenee siinä ajassa sen verran. Vielä, kun kerkeäisi boksin viemään ja pyytää vielä KERRAN tutkimaan sitä :think
            E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
            EX E36 328i "M-Sport"

            Comment

            • greivi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 173
              • Laihia

              Originally posted by MGUarto View Post
              Eli termostaatti vaihtoonko jos lämmöt puolessavälissä ja heti kun laittaa lämppärin puhaltamaan kaikkialta kuumaa niin koneen lämmöt alkaa laskee?

              Mulla teki noin ku oli termari rikki. Kevään ajoin pahvi nokalla ja nytten syksynä uusin termostaatin,vesipumpun ja egr termarin. Orkkis osilla..

              Viskon, egr venttiilin, koneen suojamuovit joutu ottamaan pois.
              Samoin ahtoputken että sain lohkon tyhjennyspropun auki kun vaihdoin nesteet. Se proppu on sielä turbon takana pakosarjan alapuolella. Ainakin 530ds.

              Comment

              • PeSe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 116
                • Vlk

                Autona e39 m52b28 moottorilla.

                Kylmänä käynnistäessä nostaa kierrokset lähes aina 2000 paikkeille. Voisiko olla nokan anturi? Imuvuodon mahdollisuutta aloin vielä etsimään, niin näistä ilmeisesti usein halkeilee kuvan mukainen letku nro 14. Kyseistä letkua autosta ei kuitenkaan löydy, letkun lähdön paikka nro 13 on vaan tulpattu. Mikähän idea tällä on, pitäisikö olla käytössä vai onko kaikissa malleissa edes tuota letkua?
                Attached Files
                E70 X5 30d -07
                E60 520i -03

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1203
                  • GrassLake

                  Originally posted by PeSe View Post
                  Autona e39 m52b28 moottorilla.

                  Kylmänä käynnistäessä nostaa kierrokset lähes aina 2000 paikkeille. Voisiko olla nokan anturi? Imuvuodon mahdollisuutta aloin vielä etsimään, niin näistä ilmeisesti usein halkeilee kuvan mukainen letku nro 14. Kyseistä letkua autosta ei kuitenkaan löydy, letkun lähdön paikka nro 13 on vaan tulpattu. Mikähän idea tällä on, pitäisikö olla käytössä vai onko kaikissa malleissa edes tuota letkua?
                  Onko moottori sittenkin m52b28tu ?
                  Auto 9/98-> valmistettu?

                  Tuossa uudemmassa eri lailla letkut ja mm. huohotus, en muista onko tyhjäkäyntiluisti missä (mihin tuo letku menee).

                  Comment

                  • PeSe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 116
                    • Vlk

                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Onko moottori sittenkin m52b28tu ?
                    Auto 9/98-> valmistettu?

                    Tuossa uudemmassa eri lailla letkut ja mm. huohotus, en muista onko tyhjäkäyntiluisti missä (mihin tuo letku menee).
                    On vanhempaa mallia, auto valmistettu muistaakseni heinäkuussa 1997.
                    E70 X5 30d -07
                    E60 520i -03

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by t0ivan3n View Post
                      Tuo kyllä on totta, tuo Boschi kanssa suomeksi. Ei koskaan pitäisi käännellä noita vikakoodeja suomeksi, kun niistä tulee täyttä pask**. Numerollahan ne pitää aina googlen kautta etsiä.
                      Tänään taas ABSit toimi reilun kymmenen kilsan ajan, jonka jälkeen pidempi aika liikennevaloissa ja valot syttyi taas palamaan! Lämpenee siinä ajassa sen verran. Vielä, kun kerkeäisi boksin viemään ja pyytää vielä KERRAN tutkimaan sitä :think
                      Jos ne ongelmat alkaa vasta kun boksi lämpenee, niin vika on silloin kyllä siellä boksissa. Kylmänä ei siis ole mitään ongelmia/vikavaloja?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        Katsastussetä kirjoitti hylyn "Taka-akselin tuennan laakerointi välyksellinen, oikealla takana ylempi, jousen etupuolella sijaitsevan poikittaisen tukivarren ulkopää. Aurauksensäätötanko."

                        Eli onko se tuo osa nro:10 ?
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Katsastussetä kirjoitti hylyn "Taka-akselin tuennan laakerointi välyksellinen, oikealla takana ylempi, jousen etupuolella sijaitsevan poikittaisen tukivarren ulkopää. Aurauksensäätötanko."

                          Eli onko se tuo osa nro:10 ?
                          Jaa-a paha mennä sanomaan. Tuossa varressa 10 ei ole säätöä. Varressa nro 6 on säätö. Tämän takia menen aina auton alle inssin kanssa, niin tietää mitä osaa se tarkoittaa. Tunkkaa nurkka ylös ja katso kummassa varressa on välystä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10114
                            • KVLA

                            Uskoisin kuitenkin katsurin tarkoittaneen osa num.6. Siinä tuo ulompi (pallo)nivel yleensä väljistyy. Muutenkin melko heppoinen "keppi" 500 sarjalaiseen.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Uskoisin kuitenkin katsurin tarkoittaneen osa num.6. Siinä tuo ulompi (pallo)nivel yleensä väljistyy. Muutenkin melko heppoinen "keppi" 500 sarjalaiseen.
                              Juu, samaa mieltä, tuossahan se säätökin majailee. Eipä tuohon aisaan mun näennäisloogisen ymmärryksen mukaan mitään suuria kuormia kuitenkaan kohdistu, staagi ryhtää vaan pyörää asentoonsa.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Jaa-a paha mennä sanomaan. Tuossa varressa 10 ei ole säätöä. Varressa nro 6 on säätö. Tämän takia menen aina auton alle inssin kanssa, niin tietää mitä osaa se tarkoittaa. Tunkkaa nurkka ylös ja katso kummassa varressa on välystä.
                                Niin minäkin, mutta tällä kertaa en itse käyttänyt. Ja nyt kun tuota kuvaa tarkemmin katsoo, niin tuohan on auton vasemmalta puolelta, eli etummainen onkin tuo nro:6
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X