Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    Originally posted by skaramanga View Post
    Mutta kuitenkin kun noita eri kauppoja selailee niin monissa on "Ei m sport alustalle" että onkohan tämä nyt väärää tietoa vai?
    Sama palikka maksaa M-Sporttina enemmin?

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1296
      • Kajaani

      Mikä kiristys momentti on damper pyörän pulteille, 530da?

      Ja siinä kiinnittäessä ei taida olla muuta ihmeellistä kun oikeaan momenttiin lukkoliiman kera?
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by Soininen View Post
        Mikä kiristys momentti on damper pyörän pulteille, 530da?

        Ja siinä kiinnittäessä ei taida olla muuta ihmeellistä kun oikeaan momenttiin lukkoliiman kera?
        Paketin mukana tuli kiristysmomentit. Huomasin siinä vaiheessa kun auto oli nipussa Hyvin on pysyny ilman lukkoliimaakin..
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by Soininen View Post
          Mikä kiristys momentti on damper pyörän pulteille, 530da?

          Ja siinä kiinnittäessä ei taida olla muuta ihmeellistä kun oikeaan momenttiin lukkoliiman kera?
          Uudet pultit, ei lukitetta.

          Momentti 40 Nm + 60 ast. + 60 ast.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

            Originally posted by Clavurion View Post
            Uudet pultit, ei lukitetta.

            Momentti 40 Nm + 60 ast. + 60 ast.
            Kiitoksia!

            Kysympä samalla täältäkin kun ei oikein tunnu muualta vastausta saavan.

            Eli mites kestääkö nuo vakiotolpat jos laittaa 40/20 madallus jouset? :think Paikallaan siellä on bilsteinin b4 tolpat joka nurkassa.

            Muistelen että e32 ja e38:iin laitettiin monesti nuita 30-40 pudottavia etujousia.
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Jamppa81
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 445
              • Helsinki

              Ub operating hours, minkä käyttötunteja tuo UB kuvaa? Inpa näyttää 500 maksimina ja mulla huitelee 5774.50. Ja huutomerkki luonnollisesti..

              Comment

              • Styroxi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 384
                • Vaasa

                Jääkaappi

                Onko tietoa saako E39 takapenkin keskelle (suksiluukkuun) jääkaappia? Tai jos on tietoa sellaisesta projekteista niin linkkejä kiitos!

                Kävi myös mielessä et jos tekisi kuiduttamalla kuoret. Sisälle foam, ja kuiduttamalla sisäkuoret. Ja jättäisi kuorien sisään taakse tilan kannettavan jääkaapin moottorille. Kojetauluun napista on/off kytkin. :think

                Comment

                • LT
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 140

                  Onko tullut tällaista vastaan:
                  Vasemmalle vilkuttaessa vilkku vilkkuu tiuhaan, eli kuin olisi polttimo rikki vaikka ei ole.
                  Tekee tuon vaan jos auto on käynnissä ja valot tai edes parkit päällä. Käynnistämisen jälkeen muutama ensimmäinen vilkahdus on normaali mutta siitä eteenpäin vilkkuu tiheään.

                  Ja tosiaan vilkku päällä voi sammuttaa valot jolloin vilkku toimii normaalisti ja taas jos laittaa parkit päälle alkaa vilkku vilkkua tiheään.
                  Parkeista kokeiltu irroittaa johdot mutta ei vaikutusta.

                  LCM vaihtoon vai kannattaako jotain muuta kokeilla?
                  Auto on vm. -00

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by LT View Post
                    Onko tullut tällaista vastaan:
                    Vasemmalle vilkuttaessa vilkku vilkkuu tiuhaan, eli kuin olisi polttimo rikki vaikka ei ole.
                    Tekee tuon vaan jos auto on käynnissä ja valot tai edes parkit päällä. Käynnistämisen jälkeen muutama ensimmäinen vilkahdus on normaali mutta siitä eteenpäin vilkkuu tiheään.

                    Ja tosiaan vilkku päällä voi sammuttaa valot jolloin vilkku toimii normaalisti ja taas jos laittaa parkit päälle alkaa vilkku vilkkua tiheään.
                    Parkeista kokeiltu irroittaa johdot mutta ei vaikutusta.

                    LCM vaihtoon vai kannattaako jotain muuta kokeilla?
                    Auto on vm. -00
                    Olisko joku poltin menossa rikki? Tai ei yhdistä? Kannattaa ensin kokeilla vaihtaa uudet vilkunpolttimot ja katsoa tuleeko sillä kuntoon.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Onkohan kardaanit tasapainotettu tehtaalla osina, vai koko kanki yhtenä osana?

                      Vaihdoin tukilaakerin ja merkki hävisi, millä boorilla oli liitoksessa.
                      Yksi koneista väitti että aivan sama mille boorille kasaa ja ei tarvii puntittaa. Itseä arveluttaa että onko näin?
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Kyllä se kardaani kokonaisena tasapainotetaan.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kyllä se kardaani kokonaisena tasapainotetaan.

                          Näin olen itse ymmärtänyt. Ko koneistaja väitti vaan kiven kovaa että erikseen ovat painotettu, kun kuulemma voi ostaa/vaihtaa vain toisen pätkän. Ei ainakaan e39:iin myydä kuin koko kankea.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • LT
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 140

                            Originally posted by janke View Post
                            Olisko joku poltin menossa rikki? Tai ei yhdistä? Kannattaa ensin kokeilla vaihtaa uudet vilkunpolttimot ja katsoa tuleeko sillä kuntoon.
                            Polttimon vaihdolla ei ollut vaikutusta vaikka vaihdoin puolelta toiselle, mutta loppujen lopuksi vikana oli ilmeisesti vasemman takavalon aavistuksen heikompi maadotus. Nyt toimii, mutta aika herkkä tuntuu olevan luulemaan että polttimo on rikki.

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by LT View Post
                              Polttimon vaihdolla ei ollut vaikutusta vaikka vaihdoin puolelta toiselle, mutta loppujen lopuksi vikana oli ilmeisesti vasemman takavalon aavistuksen heikompi maadotus. Nyt toimii, mutta aika herkkä tuntuu olevan luulemaan että polttimo on rikki.
                              Se polttimokin voi olla jo ehtoopuolella, itsellä teki eräs takavalo samaa eli välillä toimi välillä ei, kunnes ehkä 3 kuukauden jälkeen kuoli kokonaan. Saattoi siis olla palamatta viikon ja sitten toimia kuukauden jne

                              Omaan asiaan: Sigun 528iA:lla kävin konttorilla, josta sitten hylky syynä ohjaus liian jäykkä (vai ohjaus kankea lappu jäi autoon ) niin milläs tämä määritellään? Tarviiko tehostajan siis tehostaa tyhjäkäynnillä ns. täysiä ilman ilmastointia (matalat kierrokset) paikalla ollessaan niin että saa ruuvata laidasta laitaan? :think

                              Onhan se jäykkä paikallaan, tai jos valuttaa D:llä tyhjäkäyntiä, mutta esim. 900rpm jo lähes normaali joten onko ollut vaan ns. kitisevä katsuri nyt? Minun mielestä se on ihan hyvä vielä, ahtaaseenkin väliin olen tuolla veivannut monesti ja ei ole ongelmia edes prisman parkkipaikalla

                              Vai pitäisikö oikeasti 21 vuotta vanhan ja 335tkm ajetun auton tehostajan olla uutta vastaava
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • LT
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 140

                                Originally posted by Gize View Post
                                Se polttimokin voi olla jo ehtoopuolella, itsellä teki eräs takavalo samaa eli välillä toimi välillä ei, kunnes ehkä 3 kuukauden jälkeen kuoli kokonaan. Saattoi siis olla palamatta viikon ja sitten toimia kuukauden jne
                                Voihan se toki olla, mutta se ei mun mielestä ollut tällä kertaa syynä. Vilkkupolttimot kun tuli vaihdettua ristiin, niin ensinnäkin vika pysyi vasemmalla puolella ja toisekseen vika ei ilmestynyt oikealle puolelle.
                                Vasta takavalon liittimen läpikäymisen jälkeen alkoi toimia normaalisti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎