Originally posted by skaramanga
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Soininen View PostMikä kiristys momentti on damper pyörän pulteille, 530da?
Ja siinä kiinnittäessä ei taida olla muuta ihmeellistä kun oikeaan momenttiin lukkoliiman kera?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostMikä kiristys momentti on damper pyörän pulteille, 530da?
Ja siinä kiinnittäessä ei taida olla muuta ihmeellistä kun oikeaan momenttiin lukkoliiman kera?
Momentti 40 Nm + 60 ast. + 60 ast.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostUudet pultit, ei lukitetta.
Momentti 40 Nm + 60 ast. + 60 ast.
Kysympä samalla täältäkin kun ei oikein tunnu muualta vastausta saavan.
Eli mites kestääkö nuo vakiotolpat jos laittaa 40/20 madallus jouset? :think Paikallaan siellä on bilsteinin b4 tolpat joka nurkassa.
Muistelen että e32 ja e38:iin laitettiin monesti nuita 30-40 pudottavia etujousia.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Jääkaappi
Onko tietoa saako E39 takapenkin keskelle (suksiluukkuun) jääkaappia? Tai jos on tietoa sellaisesta projekteista niin linkkejä kiitos!
Kävi myös mielessä et jos tekisi kuiduttamalla kuoret. Sisälle foam, ja kuiduttamalla sisäkuoret. Ja jättäisi kuorien sisään taakse tilan kannettavan jääkaapin moottorille. Kojetauluun napista on/off kytkin. :think
Comment
-
-
Onko tullut tällaista vastaan:
Vasemmalle vilkuttaessa vilkku vilkkuu tiuhaan, eli kuin olisi polttimo rikki vaikka ei ole.
Tekee tuon vaan jos auto on käynnissä ja valot tai edes parkit päällä. Käynnistämisen jälkeen muutama ensimmäinen vilkahdus on normaali mutta siitä eteenpäin vilkkuu tiheään.
Ja tosiaan vilkku päällä voi sammuttaa valot jolloin vilkku toimii normaalisti ja taas jos laittaa parkit päälle alkaa vilkku vilkkua tiheään.
Parkeista kokeiltu irroittaa johdot mutta ei vaikutusta.
LCM vaihtoon vai kannattaako jotain muuta kokeilla?
Auto on vm. -00
Comment
-
-
Originally posted by LT View PostOnko tullut tällaista vastaan:
Vasemmalle vilkuttaessa vilkku vilkkuu tiuhaan, eli kuin olisi polttimo rikki vaikka ei ole.
Tekee tuon vaan jos auto on käynnissä ja valot tai edes parkit päällä. Käynnistämisen jälkeen muutama ensimmäinen vilkahdus on normaali mutta siitä eteenpäin vilkkuu tiheään.
Ja tosiaan vilkku päällä voi sammuttaa valot jolloin vilkku toimii normaalisti ja taas jos laittaa parkit päälle alkaa vilkku vilkkua tiheään.
Parkeista kokeiltu irroittaa johdot mutta ei vaikutusta.
LCM vaihtoon vai kannattaako jotain muuta kokeilla?
Auto on vm. -00Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä se kardaani kokonaisena tasapainotetaan.
Näin olen itse ymmärtänyt. Ko koneistaja väitti vaan kiven kovaa että erikseen ovat painotettu, kun kuulemma voi ostaa/vaihtaa vain toisen pätkän. Ei ainakaan e39:iin myydä kuin koko kankea.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlisko joku poltin menossa rikki? Tai ei yhdistä? Kannattaa ensin kokeilla vaihtaa uudet vilkunpolttimot ja katsoa tuleeko sillä kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by LT View PostPolttimon vaihdolla ei ollut vaikutusta vaikka vaihdoin puolelta toiselle, mutta loppujen lopuksi vikana oli ilmeisesti vasemman takavalon aavistuksen heikompi maadotus. Nyt toimii, mutta aika herkkä tuntuu olevan luulemaan että polttimo on rikki.
Omaan asiaan: Sigun 528iA:lla kävin konttorilla, josta sitten hylky syynä ohjaus liian jäykkä (vai ohjaus kankea lappu jäi autoon ) niin milläs tämä määritellään? Tarviiko tehostajan siis tehostaa tyhjäkäynnillä ns. täysiä ilman ilmastointia (matalat kierrokset) paikalla ollessaan niin että saa ruuvata laidasta laitaan? :think
Onhan se jäykkä paikallaan, tai jos valuttaa D:llä tyhjäkäyntiä, mutta esim. 900rpm jo lähes normaali joten onko ollut vaan ns. kitisevä katsuri nyt? Minun mielestä se on ihan hyvä vielä, ahtaaseenkin väliin olen tuolla veivannut monesti ja ei ole ongelmia edes prisman parkkipaikalla
Vai pitäisikö oikeasti 21 vuotta vanhan ja 335tkm ajetun auton tehostajan olla uutta vastaavaKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostSe polttimokin voi olla jo ehtoopuolella, itsellä teki eräs takavalo samaa eli välillä toimi välillä ei, kunnes ehkä 3 kuukauden jälkeen kuoli kokonaan. Saattoi siis olla palamatta viikon ja sitten toimia kuukauden jne
Vasta takavalon liittimen läpikäymisen jälkeen alkoi toimia normaalisti.
Comment
-
Comment