Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46miäs
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 41
    • kuopio

    Vikakoodit e39

    Onnistuuko e39 -99vm päästä käsiksi mitenkään carly pro sovelluksella? Löytys 20pin - obd adapteri+ inpa k+dcan piuha+ otg adapteri mutta ei tunnu onnistuvan, samalla setillä ilman 20pin adapteriä e60 koodit kyllä luki.
    E39 520iA

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Mikähän mahtaa olla touringin ja sedanin vetokoukuissa eroa, kun ne on kummiskin eri varaosanumeroilla? Koitin kuvista, ohjeista yms. katsella eroja, mutta ihan samalta näyttävät. Valojen liittimissä on toki ero, mikä ei sinänsä ole ongelma. Mutta johtosarjat muutenkin myydään erikseen, mikä ei selitä itse koukkujen eri osanumeroa.

      Olen siis laittamassa sedanin vetokoukkua touringiin, niin onko noissa nyt joku kriittinen ylitsepääsemätön ero, etten turhaan revi takapuskuria irti.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • tansju
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 96
        • Nokian perämettällä

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Mikähän mahtaa olla touringin ja sedanin vetokoukuissa eroa, kun ne on kummiskin eri varaosanumeroilla? Koitin kuvista, ohjeista yms. katsella eroja, mutta ihan samalta näyttävät. Valojen liittimissä on toki ero, mikä ei sinänsä ole ongelma. Mutta johtosarjat muutenkin myydään erikseen, mikä ei selitä itse koukkujen eri osanumeroa.

        Olen siis laittamassa sedanin vetokoukkua touringiin, niin onko noissa nyt joku kriittinen ylitsepääsemätön ero, etten turhaan revi takapuskuria irti.
        Tuon saman operaation tein aikaanaan, ja ainakaan itselläni ei aiheuttanut ongelmia, suurin haaste tuli siitä etten muokannut puskuriin tarpeeksi suurta reikää minkä takia jouduin laittamaan puskurin yhtäaikaa koukun kanssa paikalleen

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5013
          • Paimio

          Tjaahas taisi tehdä klassiset ja syylärin korkki otti ja hajosi.

          Oli tehnyt sen verta reilusti painetta että määräanturin kiristysruuvi oli korkannut kierroksen ja yksi ilmausruuvi räjähtänyt kappaleiksi, muita vaurioita ei näy sentään...

          Eikös näitä korkkeja saanut useampaakin lajia? Mikäs nyt kannattaisi ostaa?

          Edit:

          Olisko tämä:
          Last edited by TheRipper; 14-04-2018, 15:13.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            Eikös ne tuota 1.4barin korkkia suosittele ettei kerää järjestelmä niin painetta. Ite painatellut kyllä kahella barilla menemään ilman ongelmia. *koputtaa puuta*

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 932
              • Turku

              2bar on vissii vakio. Maksaa kl tiskillä 11€. Räjähti itellä maanantaina ylävesiletku. Tuli samalla uusittua alaletku ja paisarin korkki, jos nyt kestäis taas hetken.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5013
                • Paimio

                Joo näin itsekin ymmärsin että tuo 1.4bar olisi varsinkin vanhaan parempi valinta. Käynpä semmoisen sitten maanantaina noutamassa...sitten kun vielä konstilla saisi tuon katkenneen ilmausruuvin pois ja tuon anturin toivottavasti vielä tiiviiksi niin eiköhän se siitä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • LordHamwich
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 436
                  • Kuopio-Kuhmo

                  Onko tuohon M52 startin ohjuritapin taltuttamiseen jotakin vippaskonstia? Pultit irtosivat suhteellisen säädyllisesti mutta startti on haluton tulemaan ulos. Yläkautta puuhastelemassa ja imusarja paikoillaan.
                  1997 E39 523i Cosmosschwartz
                  sigpic

                  Gone with the wind:
                  1994 VW Passat 2.0
                  1995 E36 323i

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14439
                    • Oulu

                    Originally posted by LordHamwich View Post
                    Onko tuohon M52 startin ohjuritapin taltuttamiseen jotakin vippaskonstia? Pultit irtosivat suhteellisen säädyllisesti mutta startti on haluton tulemaan ulos. Yläkautta puuhastelemassa ja imusarja paikoillaan.
                    Meisseliä väliin ja ehottelee startin irti. Näin se mulla ainakin irtos siivosti.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Onko m54 koneeseen aiheellista vaihtaa 1,4bar paisarin korkki 2,0bar tilalle? Mistä moinen? Googlella ei oikein löytynyt vai käykö tuo dieselin korkki myös bensaan?
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Tjaahas taisi tehdä klassiset ja syylärin korkki otti ja hajosi.

                        Oli tehnyt sen verta reilusti painetta että määräanturin kiristysruuvi oli korkannut kierroksen ja yksi ilmausruuvi räjähtänyt kappaleiksi, muita vaurioita ei näy sentään...

                        Eikös näitä korkkeja saanut useampaakin lajia? Mikäs nyt kannattaisi ostaa?

                        Edit:

                        Olisko tämä:
                        https://www.kl-varaosat.fi/verkkokau..._bar-p-25123-0
                        Ei ne hajoamiset mistää kovasta paineesta johdu. Bimmerforumilla eräs käyttäjä mittasi paineet 540i:ssä eikä siellä paineet nousseet edes 1.4 bar kun jäähdytysneste oli 106c. Kaikki muoviosat alkaa vaan olla rapsakoita.Paine vaikuttaa suoraan nesteen kiehumispisteeseen -> vaihtamalla 1.4 bar korkin keittää helpommin, jos visko ei ole ihan iskussa tms. Itse en kyllä näe mitään hyötyä vaihtaa sinne 1.4 bar korkkia.

                        Originally posted by A^A View Post
                        Onko m54 koneeseen aiheellista vaihtaa 1,4bar paisarin korkki 2,0bar tilalle? Mistä moinen? Googlella ei oikein löytynyt vai käykö tuo dieselin korkki myös bensaan?

                        Itse en näe mitään järkeä vaihtaa sinne 1.4bar korkkia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • _Bäri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2014
                          • 932
                          • Turku

                          Kl varaosa myyjä ainakin niin jutteli et 2bar korkki olisi bensakoneissa vakiona, ja samaa sanottiin motonetissä.

                          Ps. Anturiin on joskus ainakin saanut tiivisteitä erikseen, mikäli anturin tiiviys huolettaa.
                          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                          Ex:
                          E61 535dA -05
                          E91 320dA -06
                          E53 X5 3.0dA - 03
                          E39 535iA -01
                          E39 520i -97
                          E39 530dA - 00

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5013
                            • Paimio

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kaikki muoviosat alkaa vaan olla rapsakoita.
                            Kaksi vuotta vanha syyläri että tuskin nyt ihan ainakaan iästä johdu...tosin Hellan syyläri joten siinä valitettavasti voi osasyy olla.

                            Kyllähän tuota aika paljon suositellaan näemmä vaihtamaan 1.4baariin...tiedä sitten...näkeehän tuon sitten.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14439
                              • Oulu

                              Joo, ei bensakoneeseen 1,4bar:n korkkia.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Kaksi vuotta vanha syyläri että tuskin nyt ihan ainakaan iästä johdu...tosin Hellan syyläri joten siinä valitettavasti voi osasyy olla.

                                Kyllähän tuota aika paljon suositellaan näemmä vaihtamaan 1.4baariin...tiedä sitten...näkeehän tuon sitten.
                                Sanoit, että siellä räjähti ilmausruuvi ja kierteet korkkasi, niin oletin kyseessä olevan vanhojen osien.

                                Se, että netissä jotain monet suosittaa ei vielä tarkoita, että näin kannattaisi tehdä. Otetaan nyt esimerkki: monet suosittaa vaihtamaan moottoriöljyt 5tkm jälkeen -> ei kyllä mitään järkeä, mutta monet silti näin tekee. Kuten sanoin, niin sillä pienemmällä paineella olevalla korkilla otat riskin, että kone keittää kun paineet karkaa. Jos kaikki on kunnossa, niin paineisiin ei ole mitään merkitystä kun kumpi korkki siellä on. Kyseessä on vanha auto, niin esim. heikosti toimiva visko voi saada lämmöt nousemaan -> paineet karkaa ja neste alkaa kannessa kiehua.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎