memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3732
    • Raisio

    Täydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???

    Comment

    • eekolmekyssine
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 49
      • finland

      ikähän vois olla vikana kun auto ajettu halliin ja pois kun piti ajaa niin oli vetänny akun tyhjäksi ja apuvirralla lähti käyntiin ja alkoi käymään huonosti, ei vastaa kaasuun ja paukuttaa putkessa ja rötää. Autona e39 523ia vm 99.

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by ritariässä View Post
        Täydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???
        Oma valinta olisi NGK.

        Comment

        • lihakimpale
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2017
          • 261
          • Oulu

          Originally posted by ritariässä View Post
          Täydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???
          Olen lukenut huonoa Boscheista.

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            Onko tää "double glazing" ominaisuus pelkästään sivulaisessa vai myös esim. tuulilasissa?

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by lihakimpale View Post
              Onko tää "double glazing" ominaisuus pelkästään sivulaisessa vai myös esim. tuulilasissa?
              Vain sivulaseissa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • tansju
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 96
                • Nokian perämettällä

                Originally posted by eekolmekyssine View Post
                ikähän vois olla vikana kun auto ajettu halliin ja pois kun piti ajaa niin oli vetänny akun tyhjäksi ja apuvirralla lähti käyntiin ja alkoi käymään huonosti, ei vastaa kaasuun ja paukuttaa putkessa ja rötää. Autona e39 523ia vm 99.
                Onhan lataus tarkistettu? Ymmärtääkseni näissä tykkää kautta linjan ilmestyä mitä ihmeellisempiä oireita jos sähköä ei ole saatavilla tarpeeksi

                Comment

                • jjonii
                  Newbiemmer
                  • Feb 2014
                  • 13
                  • .

                  Eli E39 valittaa aina välillä, että kuskin ovi olis auki, vaikka ei oikeasti ole ?. Onko nois ovissa tunnistin johnakin, joka ei yhdistä vaan kunnolla ?, Ja mihnä se tunnistin sijaitsee ?

                  Comment

                  • lihakimpale
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2017
                    • 261
                    • Oulu

                    Originally posted by jjonii View Post
                    Eli E39 valittaa aina välillä, että kuskin ovi olis auki, vaikka ei oikeasti ole ?. Onko nois ovissa tunnistin johnakin, joka ei yhdistä vaan kunnolla ?, Ja mihnä se tunnistin sijaitsee ?
                    Korin puolella siinä mihin oven lukkomekanismi ottaa kiinni on pieni painokytkin.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3732
                      • Raisio

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Täydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???

                      Japsikipinät näkyy nykyiset olevan, joten laitetaan kolmikirjaimiset sitten taas.

                      Valmistusleimojen perusteella alkuperäiset puolat paikallaan, olisikohan aika vaihtaa vai odotellaan kun rupee putkessa paukkumaan

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Japsikipinät näkyy nykyiset olevan, joten laitetaan kolmikirjaimiset sitten taas.

                        Valmistusleimojen perusteella alkuperäiset puolat paikallaan, olisikohan aika vaihtaa vai odotellaan kun rupee putkessa paukkumaan
                        Vaihda mieluumin avatarta kuin toimivia puolia
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Fubar
                          BTCF Member
                          • Aug 2003
                          • 214
                          • Kuopio

                          e39 530D puutuu

                          Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimän kun 530D toimii muuten niin kuin pitää mutta pidemmissä/kovemmissa kiihdytyksissä auto puutuu mystisesti noin 2500 kierroksesta alkaen? Esimerkiksi kun motarille rampista kiihdyttää niin auto ikäänkuin nykii kun päästään tuonne vähän isommille kierroksille. Kiihdytys muuttuu siis ikäänkuin katkonaiseksi kierrokset ja nopeus kyllä kasvaa "portaittain", mutta tehot tavallaan häviävät hetkeksi.
                          Tuntuu vähän samalta kuin jos luistonesto lähtisi peliin ja rajoittaisi tehoja, mutta tekee saman vaikka ottaa luistoneston kokonaan pois päältä.Tekee saman myös pakkovaihteilla, eli ei ole ainoastaan isoimman vaihteen ongelma.
                          Kaupungissa ja rauhallisessa ajossa kaikki toimii niin kuin pitää. Vikakoodeja en löytänyt kun niitä viimeksi katselin, mutta jos on hyvä vinkki minkä modulin takaa Inpalla kannattaisi vielä tarkastaa niin täytyy katsoa uudestaan.
                          Vika on myös siitä hassu että ei ole aina päällä. Ensimmäisen oireen muistan viime kesän lopulta, sen jälkeen meni pitkään ilman oireita, mutta lopputalvesta tuli takaisin. Nykyään vika on ehkä enemmän päällä kuin poissa, tosin tätä vaikea minun varmana sanoa kun avokki autolla päivittäin ajaa ja hänellä on aika rauhallinen kaasujalka ja rajallinen ymmärrys autoista..
                          Jos on hyvä vinkkejä mitä livedataa kannattaisi vielä katsoa niin sitäkin voin vielä seurata. Viimeksi en ainakaan polttoaineen syöttöpuolelta mitään erikoista löytänyt, mutta saattaa olla että vika ei silloin ollut päällä.
                          Periaatteessa vika ei estä autolla ajoa, mutta olisihan sen kiva saada pois häiritsemästä. Suurin haitta on kick-downilla ohitettaessa kun ei koskaan tiedä onko vetoja olemassa vai ei..
                          Voisiko esim. tukkeutunut polttoaineen suodatin estää virtausta niin että polttoaine ei vaan riitä kun koneella on enemmän kuormaa?
                          E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                          ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Originally posted by Fubar View Post
                            Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimän kun 530D toimii muuten niin kuin pitää mutta pidemmissä/kovemmissa kiihdytyksissä auto puutuu mystisesti noin 2500 kierroksesta alkaen?
                            Kuulostaa siirtopumppuvialta. Vie jollekin joka osaa katsoa livedatasta onko siirtopaineet oikealla tasolla.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Worldfuture
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 324
                              • Forssa

                              Mistähän johtui että 530i alkoi noin 100km jälkeen pitään erilaista ääntä:think ovi auki kaasuttelin vähän, niin kuulosti vähän vanhalta pajerolta toimi kumminkin ihan normaalisti, ja kun taas kotiin pääsin niin ääni oli normaali:think

                              Comment

                              • Getaway81
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 133
                                • Kouvola

                                *edit* Selvisi. Nuohan on tosiaan e60/e61 helmamuovit. Eivät näköjään aina purkaamollakaan tiedä mitä myyvät.
                                Last edited by Getaway81; 05-06-2018, 15:32.
                                Obelix

                                Exät
                                e39 523iAT -97
                                e46 316iA 1.9 -00
                                e32 750ia -91
                                e32 730ia -89
                                e38 740ia -95
                                e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
                                e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
                                e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

                                Comment

                                Working...
                                X