Täydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by lihakimpale View PostOnko tää "double glazing" ominaisuus pelkästään sivulaisessa vai myös esim. tuulilasissa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by eekolmekyssine View Postikähän vois olla vikana kun auto ajettu halliin ja pois kun piti ajaa niin oli vetänny akun tyhjäksi ja apuvirralla lähti käyntiin ja alkoi käymään huonosti, ei vastaa kaasuun ja paukuttaa putkessa ja rötää. Autona e39 523ia vm 99.
Comment
-
-
Originally posted by jjonii View PostEli E39 valittaa aina välillä, että kuskin ovi olis auki, vaikka ei oikeasti ole ?. Onko nois ovissa tunnistin johnakin, joka ei yhdistä vaan kunnolla ?, Ja mihnä se tunnistin sijaitsee ?
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostTäydellistä tulpanvaihtoa tavoittelen M62b44tu koneeseen, 4-kärkiset mutta NGK vai Boschit???
Japsikipinät näkyy nykyiset olevan, joten laitetaan kolmikirjaimiset sitten taas.
Valmistusleimojen perusteella alkuperäiset puolat paikallaan, olisikohan aika vaihtaa vai odotellaan kun rupee putkessa paukkumaan
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJapsikipinät näkyy nykyiset olevan, joten laitetaan kolmikirjaimiset sitten taas.
Valmistusleimojen perusteella alkuperäiset puolat paikallaan, olisikohan aika vaihtaa vai odotellaan kun rupee putkessa paukkumaanExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
e39 530D puutuu
Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimän kun 530D toimii muuten niin kuin pitää mutta pidemmissä/kovemmissa kiihdytyksissä auto puutuu mystisesti noin 2500 kierroksesta alkaen? Esimerkiksi kun motarille rampista kiihdyttää niin auto ikäänkuin nykii kun päästään tuonne vähän isommille kierroksille. Kiihdytys muuttuu siis ikäänkuin katkonaiseksi kierrokset ja nopeus kyllä kasvaa "portaittain", mutta tehot tavallaan häviävät hetkeksi.
Tuntuu vähän samalta kuin jos luistonesto lähtisi peliin ja rajoittaisi tehoja, mutta tekee saman vaikka ottaa luistoneston kokonaan pois päältä.Tekee saman myös pakkovaihteilla, eli ei ole ainoastaan isoimman vaihteen ongelma.
Kaupungissa ja rauhallisessa ajossa kaikki toimii niin kuin pitää. Vikakoodeja en löytänyt kun niitä viimeksi katselin, mutta jos on hyvä vinkki minkä modulin takaa Inpalla kannattaisi vielä tarkastaa niin täytyy katsoa uudestaan.
Vika on myös siitä hassu että ei ole aina päällä. Ensimmäisen oireen muistan viime kesän lopulta, sen jälkeen meni pitkään ilman oireita, mutta lopputalvesta tuli takaisin. Nykyään vika on ehkä enemmän päällä kuin poissa, tosin tätä vaikea minun varmana sanoa kun avokki autolla päivittäin ajaa ja hänellä on aika rauhallinen kaasujalka ja rajallinen ymmärrys autoista..
Jos on hyvä vinkkejä mitä livedataa kannattaisi vielä katsoa niin sitäkin voin vielä seurata. Viimeksi en ainakaan polttoaineen syöttöpuolelta mitään erikoista löytänyt, mutta saattaa olla että vika ei silloin ollut päällä.
Periaatteessa vika ei estä autolla ajoa, mutta olisihan sen kiva saada pois häiritsemästä. Suurin haitta on kick-downilla ohitettaessa kun ei koskaan tiedä onko vetoja olemassa vai ei..
Voisiko esim. tukkeutunut polttoaineen suodatin estää virtausta niin että polttoaine ei vaan riitä kun koneella on enemmän kuormaa?E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Originally posted by Fubar View PostMistähän pitäisi lähteä vikaa etsimän kun 530D toimii muuten niin kuin pitää mutta pidemmissä/kovemmissa kiihdytyksissä auto puutuu mystisesti noin 2500 kierroksesta alkaen?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
*edit* Selvisi. Nuohan on tosiaan e60/e61 helmamuovit. Eivät näköjään aina purkaamollakaan tiedä mitä myyvät.Last edited by Getaway81; 05-06-2018, 15:32.Obelix
Exät
e39 523iAT -97
e46 316iA 1.9 -00
e32 750ia -91 e32 730ia -89
e38 740ia -95
e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"
Comment
-
Comment