Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Alkuperäistä alustaa ei siis ole paikalla vaan ta-tecnkiks.
    Nyt kun uusi alusta on tarkotus asentaa (tekniksin tilalle), niin bmw:n opus sanoo että etupäässä tarvitaan pallonivelen ulosvedin tarvitaanko? ja L & R kohdistus olisi alkuperäisissä tolpissa ollut, ei liene enää tekniksessä, vedänkö tussilla merkin vai miten olette kohdistaneet? vai onkohan tuota tekniksin alustaakaan kohdistettu oikein?
    Takapää kuulostaa selvältä..

    Kertaalleen vaihdoin e36:n alustan joskus, mutta nyt meni vaikeeks! Ei siinä mitään kohdistuksia tms kyselty
    Originally posted by Muurahainen View Post
    E39:n keulan osat ovat pitkälti alumiinia joten sen takia pallot irti ulosvetäjällä eikä moskalla.

    Kaikissa iskaritolpissa ei ole tuota L/R kohdistus merkkiä.
    ...ja raidetangon pää on irrotettava koska sisäpään nivelessä ei ole niin paljoa liikerataa että tolpan saisi muljautettua auton ulkopuolelle
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by peto2 View Post
      ...ja raidetangon pää on irrotettava koska sisäpään nivelessä ei ole niin paljoa liikerataa että tolpan saisi muljautettua auton ulkopuolelle
      Ainakaan risaamatta jotain.
      Muistaakseni joku foorumilla oli vääntänyt sisäpään rikki tms. kun ei ollut irroittanut raidetangon päätä vaihdossa.

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Mistähän johtuu M54B30 taaja nakutus? Muutenkin auto kuulostaa oudolta, ääni häviää kyllä itestään lopulta. Mitä oireita disa-venttiili tekee? Vai mistä johtuu:think ja auto on manuaali jos se asiaan vaikuttaa.

        Comment

        • lihakimpale
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2017
          • 261
          • Oulu

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Mistähän johtuu M54B30 taaja nakutus? Muutenkin auto kuulostaa oudolta, ääni häviää kyllä itestään lopulta. Mitä oireita disa-venttiili tekee? Vai mistä johtuu:think ja auto on manuaali jos se asiaan vaikuttaa.
          Ettei vaan venttiilinnostimet nakuta. Tekee itelläkin aika usein kylmänä jokusen sekunnin. Disasta kuuluu enemmänkin rahisevaa ääntä rikkinäisenä, ja ääntää koko ajan.

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by lihakimpale View Post
            Ettei vaan venttiilinnostimet nakuta. Tekee itelläkin aika usein kylmänä jokusen sekunnin. Disasta kuuluu enemmänkin rahisevaa ääntä rikkinäisenä, ja ääntää koko ajan.
            Mistäköhän se johtuu sitten et kuulostaa vähän joltain vanhalta pajerolta, kuuluu semmonen huokaava ääni kun kaasua antaa:think ja sitten se häviää itestään. En tiedä onko sitten normaalia, vai onko sieltä jotain hajoomas normaalisti se kumminkin toimii.
            E: Ja sillon kun toi nakutus kuuluu, niin toi käyntiääni on outo. Äsken autoa käytin, niin kuulosti taas normaalilta eikä nakuttanut.
            Last edited by Worldfuture; 18-06-2018, 12:42.

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              M5 vuotaa öljyä öljykorkin välistä. Onkohan korkissa vaan väljää vai tekeekö painetta jostain muusta syystä? Onko mäissä jotain tyypillisiä paikkoja jotka pitäisi tsekata? Tilasin uuden korkin jotta sen saa suljettua pois.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by 174000 View Post
                M5 vuotaa öljyä öljykorkin välistä. Onkohan korkissa vaan väljää vai tekeekö painetta jostain muusta syystä? Onko mäissä jotain tyypillisiä paikkoja jotka pitäisi tsekata? Tilasin uuden korkin jotta sen saa suljettua pois.
                Korkissa on tiiviste, joten veikkaan tiivisteen olevan syyllinen vuotoon.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 548
                  • Tampere

                  Mistäs edullisimmin jarrutilkkeet eteen? Levyt, palat, liukutapit ja muut asennusvermeet, mahdoton hoppu kun ei ole niin voisi taas kantaa veronsa ulkomaille

                  EDIT: Eipä nuo Profiteileltäkään tosiaan kalliita ole, joka nurkkaan levyt Meyle original, febi bilstein palat ja meyle orig. käsijarrusetti niin alle 200€ / kaikki auton jarrut
                  Last edited by Gize; 19-06-2018, 08:30.
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Palat tulee aina per akseli.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 548
                      • Tampere

                      Originally posted by zener View Post
                      Palat tulee aina per akseli.
                      Tuolta taitaa kuitenkin noi Meylet tulla per pyörä, ja Febit per akseli :think
                      Attached Files
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Gize View Post
                        Tuolta taitaa kuitenkin noi Meylet tulla per pyörä, ja Febit per akseli :think
                        En ole koskaan vielä nähnyt paloja myytävän per nurkka. Hintakin jo kertoo, että ei siinä ole pelkästään yhden nurkan palat. Jättäsin meylen osat kyllä ostamatta, laatu ei todellakaan ole lähelläkään alkuperäistä. Se, että kirjoittavat original quality on pelkkää markkinointi huttua. Jos osiin haluaa vähän enemmän panostaa, niin ATE, Textar, Brembo jne.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 543
                          • Espoo

                          Originally posted by Gize View Post
                          EDIT: Eipä nuo Profiteileltäkään tosiaan kalliita ole, joka nurkkaan levyt Meyle original, febi bilstein palat ja meyle orig. käsijarrusetti niin alle 200€ / kaikki auton jarrut
                          Oma ääni ATEn osille, levyt ja palat. Käsijarruosiksi vain BMW original teile marmorilta (ei ole paha hintaero ja ne myös kestävät).

                          Asennukseen alumiinipastaa.

                          Comment

                          • Gize
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 548
                            • Tampere

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            En ole koskaan vielä nähnyt paloja myytävän per nurkka. Hintakin jo kertoo, että ei siinä ole pelkästään yhden nurkan palat. Jättäsin meylen osat kyllä ostamatta, laatu ei todellakaan ole lähelläkään alkuperäistä. Se, että kirjoittavat original quality on pelkkää markkinointi huttua. Jos osiin haluaa vähän enemmän panostaa, niin ATE, Textar, Brembo jne.
                            Iso kiitos, jotenkin tosiaan (tyhmänä) oletin että tuolla ei original qualitya huudeltaisi jos se ei sitä ole, kun auto kerran valittu...onneksi en kerennyt tilata.

                            Jos sitä sitten pistäisi levyt Bremboa ja vaikka Zimmermanin palat, ne voisi ainakin laittaa turvallisesti tilaukseen, kun siinä selkeästi mainitaan 4kpl. Kai niillä laatu on sentään pysynyt, vai onko sekin essonbaaritietoa

                            edit: En edes tiedä mistä itselle jäänyt huono kuva ATEn levyistä, vaikka hietasekin tuossa niitä suosittelee... Onkohan niillä ollut joskus joku vikaerä tmv.
                            Last edited by Gize; 19-06-2018, 12:58.
                            Kulkineet:
                            BMW 730dA -03
                            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                            BMW 323i -95
                            Honda CBR600Fighter
                            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              Originally posted by peto2 View Post
                              ...ja raidetangon pää on irrotettava koska sisäpään nivelessä ei ole niin paljoa liikerataa että tolpan saisi muljautettua auton ulkopuolelle
                              Kiitoksia tarkennusta peto ja muurahainen
                              Vanha iskari roikkukin sit jumissa alapää-pantojensa sisällä yön, oli annettava lekaa sen lisäksi että kampesin pantarakoa meisselillä ja nuijalla, eikä yöllä voi kolistella...

                              Nyt ongelma on ettei uus etutolppa uppoa paikoilleen kyseiseen panta kohtaan. 1cm pitäisi alapäästä mennä syvemmälle pannan sisälle, heitänkö hilut kiinni suurin osa on jo.. ja ajan lenkin ja tolppa hakee paikalleen vai parempia heittoja?

                              Varsin shaiba keksintö jokatapauksessa toi etupää e39:n insinööreiltä =/
                              Last edited by e30_M-tech1; 19-06-2018, 14:42. Reason: edit
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                                Kiitoksia tarkennusta peto ja muurahainen
                                Vanha iskari roikkukin sit jumissa alapää-pantojensa sisällä yön, oli annettava lekaa sen lisäksi että kampesin pantarakoa meisselillä ja nuijalla, eikä yöllä voi kolistella...

                                Nyt ongelma on ettei uus etutolppa uppoa paikoilleen kyseiseen panta kohtaan. 1cm pitäisi alapäästä mennä syvemmälle pannan sisälle, heitänkö hilut kiinni suurin osa on jo.. ja ajan lenkin ja tolppa hakee paikalleen vai parempia heittoja?

                                Varsin shaiba keksintö jokatapauksessa toi etupää e39:n insinööreiltä =/
                                Kyllä sen pitäisi mennä paikoilleen kunhan siellä ei ole ihan poskettomasti kuraa välissä.


                                Myös tarvike iskareissa saattaa olla "paksu" hitsaus ja ei sen takia uppoa perille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎