Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11092
    • Oulu

    Originally posted by Getaway81 View Post
    Kuvan mukaiset muovihelmat olisi tarjolla, mutta en löytänyt netin ihmeellisestä maailmasta vastaavia. Pitäisi kuulemma olla peräisin e39 sedan -98, mutta näyttävät minusta enemmänkin e60:seen sopivilta. Olisiko jollakin tietoa käykö nuo oikeasti e39:siin ? :think
    Epäilen suuresti että ei ole e39:iin. Nuo oven nurkatkin on pyöreet noissa. Ja ei 39:ssä ole tommosta pokkausta pohjassa, mihin alareuna kiinnittyisi.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Bensasteppi. Kepin kun heittää vasemmalle puolelle, niin tulee pelkkä M ja sillä hetkellä käytössä oleva vaihde. Esim. D---> M3, eikä tule S tai SD siinä välissä. Mikä mättää?

      Laatikko pelaa muuten D:llä hyvin ja vaihtaa myös manuaalipuolella mukisematta.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by bemmeri View Post
        Bensasteppi. Kepin kun heittää vasemmalle puolelle, niin tulee pelkkä M ja sillä hetkellä käytössä oleva vaihde. Esim. D---> M3, eikä tule S tai SD siinä välissä. Mikä mättää?

        Laatikko pelaa muuten D:llä hyvin ja vaihtaa myös manuaalipuolella mukisematta.

        Se kytkin siinä kepin juuressa voi ainakin saada tuon aikaan.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Se kytkin siinä kepin juuressa voi ainakin saada tuon aikaan.
          Tuota koitin googlailla jo aikaisemmin, kun oli muistissa vastaava ongelma e9x korisista. Mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa näihin vanhempiin että pelkästään sportti ei mene päälle, mutta manuaali toimii. Joitain löyty missä vain D toimii ja kepin siirto vasemalle ei muuta tilaa miksikään.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Ranep
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 20
            • Kuopio

            Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun -95 e39 jossa on musta ews boksi hanskalokeron takana (ews2?) ei lähde käyntiin, vaikka ews koodattu dme:stä pois? Startti pyörii (1 ja 3 pinni yhdistetty) ja suutintukissa on painetta. Mitenkä noista cop puolista pystyy testaamaan tuleko kipinää? Tai suuttimista bensaa?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Ranep View Post
              Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun -95 e39 jossa on musta ews boksi hanskalokeron takana (ews2?) ei lähde käyntiin, vaikka ews koodattu dme:stä pois? Startti pyörii (1 ja 3 pinni yhdistetty) ja suutintukissa on painetta. Mitenkä noista cop puolista pystyy testaamaan tuleko kipinää? Tai suuttimista bensaa?
              Mitä jos siitä lukaisisi vikakoodit ja livedataa niin selviäisi onko signaalit yms. kohdillaan.

              Comment

              • Zudi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 54
                • Joensuu

                Missä vaiheessa ilmastoinnin flektin pitäisi pyöriä. Vaihdoin flektin kun entinen oli rikki ja nyt en ole enää ihan varma että toimiiko tuo uusikaan kun ei pyörimään ruennut ainakaa heti ku ilmastoinnin päälle laittoi ja auto oli parkissa tosin ei kyllä ollut helle päiväkään.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4981
                  • Paimio

                  Originally posted by Zudi View Post
                  Missä vaiheessa ilmastoinnin flektin pitäisi pyöriä. Vaihdoin flektin kun entinen oli rikki ja nyt en ole enää ihan varma että toimiiko tuo uusikaan kun ei pyörimään ruennut ainakaa heti ku ilmastoinnin päälle laittoi ja auto oli parkissa tosin ei kyllä ollut helle päiväkään.
                  Se lähtee päälle vasta kun tietty lämpötila on saavutettu. Pitemmän ajon jälkeen tai vaikka kaupunkipyörityksen jälkeen kannattaa katsoa pyöriikö.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • lihakimpale
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2017
                    • 261
                    • Oulu

                    Originally posted by Zudi View Post
                    Missä vaiheessa ilmastoinnin flektin pitäisi pyöriä. Vaihdoin flektin kun entinen oli rikki ja nyt en ole enää ihan varma että toimiiko tuo uusikaan kun ei pyörimään ruennut ainakaa heti ku ilmastoinnin päälle laittoi ja auto oli parkissa tosin ei kyllä ollut helle päiväkään.
                    Mulla ainaki feisliftissä n. 20C:ssä lähti minuutissa kahdessa kun laittoi ilmastoinnin päälle.

                    Comment

                    • noppakarva
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 38
                      • Vantaa

                      530da oireena hukassa oleva alavääntö, ylhäältä vetää niinkuin kuuluu, ei savuta jne. Vikakoodit oli
                      -1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä
                      -0100 ilmanmassamittari, vaihettu uuteen viikko sitten eli luultavasti vanha koodi
                      -1e30 kuormituspaineensäädin
                      Ideoita?

                      E: jos nyt uudenmaan alueelta löytyis joku ketä uskoo saavansa ton kohtuu hintaan kuntoon saa laittaa yv, alipaineletkut näyttää aika haperolta että varmaan ainakin osa syyllinen löytynee niistä
                      Last edited by noppakarva; 11-06-2018, 20:23.
                      -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9143
                        • Oulu

                        Originally posted by noppakarva View Post
                        530da oireena hukassa oleva alavääntö, ylhäältä vetää niinkuin kuuluu, ei savuta jne. Vikakoodit oli
                        -1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä
                        -0100 ilmanmassamittari, vaihettu uuteen viikko sitten eli luultavasti vanha koodi
                        -1e30 kuormituspaineensäädin
                        Ideoita?

                        E: jos nyt uudenmaan alueelta löytyis joku ketä uskoo saavansa ton kohtuu hintaan kuntoon saa laittaa yv, alipaineletkut näyttää aika haperolta että varmaan ainakin osa syyllinen löytynee niistä
                        Kurkkaa ensimmäisenä, vetääkö turbon alipainekellon tanko siivet suppuun, kun auton käynnistää. Mikäli ei, ensimmäisenä ailpaineletkut vaihtoon.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Zudi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2018
                          • 54
                          • Joensuu

                          Originally posted by lihakimpale View Post
                          Mulla ainaki feisliftissä n. 20C:ssä lähti minuutissa kahdessa kun laittoi ilmastoinnin päälle.
                          Tosiaanki pre facelift kyseessä mutta ei kait nuissa hirveästi eroa voi olla ?

                          Comment

                          • Zudi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 54
                            • Joensuu

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Se lähtee päälle vasta kun tietty lämpötila on saavutettu. Pitemmän ajon jälkeen tai vaikka kaupunkipyörityksen jälkeen kannattaa katsoa pyöriikö.
                            Joo pitänee joku päivä käydä karvan pinnassa pyörittelemässä ja tsekata uudelleen.

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              e39 530i alustapuuhat kysymys

                              Alkuperäistä alustaa ei siis ole paikalla vaan ta-tecnkiks.
                              Nyt kun uusi alusta on tarkotus asentaa (tekniksin tilalle), niin bmw:n opus sanoo että etupäässä tarvitaan pallonivelen ulosvedin tarvitaanko? ja L & R kohdistus olisi alkuperäisissä tolpissa ollut, ei liene enää tekniksessä, vedänkö tussilla merkin vai miten olette kohdistaneet? vai onkohan tuota tekniksin alustaakaan kohdistettu oikein?
                              Takapää kuulostaa selvältä..

                              Kertaalleen vaihdoin e36:n alustan joskus, mutta nyt meni vaikeeks! Ei siinä mitään kohdistuksia tms kyselty
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                                Alkuperäistä alustaa ei siis ole paikalla vaan ta-tecnkiks.
                                Nyt kun uusi alusta on tarkotus asentaa (tekniksin tilalle), niin bmw:n opus sanoo että etupäässä tarvitaan pallonivelen ulosvedin tarvitaanko? ja L & R kohdistus olisi alkuperäisissä tolpissa ollut, ei liene enää tekniksessä, vedänkö tussilla merkin vai miten olette kohdistaneet? vai onkohan tuota tekniksin alustaakaan kohdistettu oikein?
                                Takapää kuulostaa selvältä..

                                Kertaalleen vaihdoin e36:n alustan joskus, mutta nyt meni vaikeeks! Ei siinä mitään kohdistuksia tms kyselty
                                E39:n keulan osat ovat pitkälti alumiinia joten sen takia pallot irti ulosvetäjällä eikä moskalla.

                                Kaikissa iskaritolpissa ei ole tuota L/R kohdistus merkkiä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎