Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14350
    • Oulu

    Löytyy öljypohjan kuvasta: https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...56/11131731178 osa nro. 7.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by mikron View Post
      Keskustelua lämmöistä.

      Mitenkäs katkennut ilmausruuvi irtoaa? Ettei murene sinne paisariin? M54B25
      Halpa tasapää ruuvimeisseili ja pieni propaani sytytin, jolla kuumentaa kärjen, sitten painetaan se kuuma kärki siihen katkenneeseen ilmausruuviin, jolloin muodostuu ura. Odotat, että meisseli vähän jäähtyy ja käännät pätkän pois.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Oqz
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 139
        • Espoo

        Originally posted by zener View Post
        Löytyy öljypohjan kuvasta: https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...56/11131731178 osa nro. 7.
        Iso kiitos, nyt on osa tilauksessa!
        BMW 540iA Touring e39 -98

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 924
          • Turku

          Originally posted by Hartzi View Post
          Joo täsmälleen noin. Ei se mullakaa koskaa täysin häviä, mut vanhalla asfaltilla pedanttista korvaa suorastaan särkee Mulla on aika reilusti vaihdettu alustan osia eteen, niin vähän ihmeissäni olen, että mistä voi enää kuulua :think
          Se ~3000km kun on tässä euroopan turneella ajeltu eri teillä ja kuunneltu tuota humputusta. Niin oon tullu siihen tuloksee ettei siihen auta alustan osien vaihdot eikä jarru rempat. Se on ominaisuus kun tulee renkaista. Omaa on just molemmat rempat tehty.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

            E39 seissyt viime talven yli (10kk) ja ajettuna (Turku miittinki ja kaikki ok -ed. seisonta aika/lähtö/matka/kotio/seisonta 10kk..) jätetty pressun alle häpeämään kesää 2018.
            kesäkuu -18 Käynnistetty: (..jotta nostaa öljyt yms. ei ajettu) n. 15min, kaikki ok.
            Toinen käynnistys, tyhjäkäynti...kaikki ok, nostaa lämmöt melkein punaiselle noin 15min myöhemmin.
            Huomataan jäähdyttäjän (kulkusuuntaan nähden) oikea alalaita, alavesiletkun vierestä vasemmalta valuneen "ehkä noin" ruokalusikallisen verran jäähdytin nestettä (valunut noro pohjapanssarille, ei pysty määrittämään tarkkaa nestemäärää) ..sammutus. Muutoin kaikki ok.
            Seuraavat käynnistämiset samaa rataa, noin 10min tyhjäkäynnin jälkeen nostaa lämmöt punaiselle. (..jäähdytin neste "olevinaan" häviää paisarista jonnekkin kuin olisi vuoto tiivisteessä, mutta kaikki nestemäärät kuitenkin on tallessa, eikä laske allensa)
            Tätä tapahtumaa ennen kaikki moottorissa olevat laitteet ovat toimineet kuten pitää ja ovat olleet vaihdettuja 1-2v aiemmin kuten; vesipumppu/hihnat...jne ja auto ollut ajossa vain kesäisin.
            Last edited by opTA; 07-07-2018, 23:47.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by opTA View Post
              E39 seissyt viime talven yli (10kk) ja ajettuna (Turku miittinki ja kaikki ok -ed. seisonta aika/lähtö/matka/kotio/seisonta 10kk..) jätetty pressun alle häpeämään kesää 2018.
              kesäkuu -18 Käynnistetty: (..jotta nostaa öljyt yms. ei ajettu) n. 15min, kaikki ok.
              Toinen käynnistys, tyhjäkäynti...kaikki ok, nostaa lämmöt melkein punaiselle noin 15min myöhemmin.
              Huomataan jäähdyttäjän (kulkusuuntaan nähden) oikea alalaita, alavesiletkun vierestä vasemmalta valuneen "ehkä noin" ruokalusikallisen verran jäähdytin nestettä (valunut noro pohjapanssarille, ei pysty määrittämään tarkkaa nestemäärää) ..sammutus. Muutoin kaikki ok.
              Seuraavat käynnistämiset samaa rataa, noin 10min tyhjäkäynnin jälkeen nostaa lämmöt punaiselle. (..jäähdytin neste "olevinaan" häviää paisarista jonnekkin kuin olisi vuoto tiivisteessä, mutta kaikki nestemäärät kuitenkin on tallessa, eikä laske allensa)
              Tätä tapahtumaa ennen kaikki moottorissa olevat laitteet ovat toimineet kuten pitää ja ovat olleet vaihdettuja 1-2v aiemmin kuten; vesipumppu/hihnat...jne ja auto ollut ajossa vain kesäisin.
              Kun nostaa tyhjäkäynnillä lämpöjä, niin veikataan viskoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • opTA
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 924
                • Suomi

                6
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kun nostaa tyhjäkäynnillä lämpöjä, niin veikataan viskoa.
                Jåå-å, voi olla. Huomioitu myös ettei visko herännyt pyörimään kertaakaan. Oisko vika liittimessä, hapettumaa tms. tuskin seistessä hajonnutkaan?
                Pitänee käydä tutkimassa.

                Edit: ..ääh. Ajatuspieruja ja osia sekoitettu toisiinsa. Jäähdyttäjän edessä olevaa tuuletinta mietin... mut tais olla ilmastointiin liittyvä.
                Last edited by opTA; 10-07-2018, 20:51.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by opTA View Post
                  Jåå-å, voi olla. Huomioitu myös ettei visko herännyt pyörimään kertaakaan. Oisko vika liittimessä, hapettumaa tms. tuskin seistessä hajonnutkaan?
                  Pitänee käydä tutkimassa.
                  Nyt taida kyllä puhua jostain muusta kun viskosta. Viskossa ei ole mitään liittimiä, puhtaasti mekaaninen osa. Viskohan pyörii kokoajan, kun kone on käynnissä. Ottaa voimansa suoraan vesipumpusta. Viskon toiminta perustuu lämpöön -> visko lämpenee -> ottaa kiinni ja tuuletin pyörii niin kovaa kun vesipumppu.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2170
                    • Himas

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Halpa tasapää ruuvimeisseili ja pieni propaani sytytin, jolla kuumentaa kärjen, sitten painetaan se kuuma kärki siihen katkenneeseen ilmausruuviin, jolloin muodostuu ura. Odotat, että meisseli vähän jäähtyy ja käännät pätkän pois.
                    Kiitos. Näin tein ja nyt tuntus nesteet pysyvän sisällä ja lämmöt stabiilina.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • TombbaZZ
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 86
                      • Kotka

                      e39 toukkaan pitäs vaihtaa takakelkan isot puslat, laitanko vakiot vai punaset strongflexit? Onko jengil paljo kokemuksia noista punasista strongflexeistä? Ja jos kymenlaakson alueelta joltain löytys irrotus työkalua niin voi nakkaa viestiä

                      Comment

                      • lihakimpale
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2017
                        • 261
                        • Oulu

                        Originally posted by TombbaZZ View Post
                        e39 toukkaan pitäs vaihtaa takakelkan isot puslat, laitanko vakiot vai punaset strongflexit? Onko jengil paljo kokemuksia noista punasista strongflexeistä? Ja jos kymenlaakson alueelta joltain löytys irrotus työkalua niin voi nakkaa viestiä
                        Omaani vaihoin punaset strongflexit nii voin sanoa ainaki, että rengasäänet kuuluu vähä paremmin hyttiin ja tien epätasaisuudet tuntuu paremmin. Ajokäytöksen muutoksesta en pysty sanomaan, sillä auton saatuani edelliset oli jo niin huonossa kunnossa ettei voi verrata.

                        Comment

                        • TombbaZZ
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 86
                          • Kotka

                          Originally posted by lihakimpale View Post
                          Omaani vaihoin punaset strongflexit nii voin sanoa ainaki, että rengasäänet kuuluu vähä paremmin hyttiin ja tien epätasaisuudet tuntuu paremmin. Ajokäytöksen muutoksesta en pysty sanomaan, sillä auton saatuani edelliset oli jo niin huonossa kunnossa ettei voi verrata.
                          Okei.. Itellä sen verran riekaleina jo että jäätävä tutina 110km/h vauhdissa. Eipä se rengasmelu niin haittaa kunhan tutina lähtisi..:think

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by TombbaZZ View Post
                            Okei.. Itellä sen verran riekaleina jo että jäätävä tutina 110km/h vauhdissa. Eipä se rengasmelu niin haittaa kunhan tutina lähtisi..:think
                            Laittaisin alkuperäiset, pysyy auto hiljaisempana eikä tule epätasaisuudet yhtä paljon läpi.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Hartzi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 55
                              • Tampere

                              Originally posted by _Bäri_ View Post
                              Se ~3000km kun on tässä euroopan turneella ajeltu eri teillä ja kuunneltu tuota humputusta. Niin oon tullu siihen tuloksee ettei siihen auta alustan osien vaihdot eikä jarru rempat. Se on ominaisuus kun tulee renkaista. Omaa on just molemmat rempat tehty.
                              Jaa no pitääpä koittaa joskus eri renkailla. Muistaakseni kyllä iha sama ääni kuuluu kesä/talvirenkailla. Voiha ne toki molemmat setit vaan olla heikkolaatuisia
                              E39 540iA -01

                              Comment

                              • lihakimpale
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2017
                                • 261
                                • Oulu

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Laittaisin alkuperäiset, pysyy auto hiljaisempana eikä tule epätasaisuudet yhtä paljon läpi.
                                Näin jälkikäteen tekisin itsekin näin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎