memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pilipali
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 10
    • Turku

    528i antoi koodia nokka-akselin tunnistimesta ja maffista. Vaihdoin molemmat (hellan n-a anturi ja delphi maf) ja sen jälkeen heitin pienen lenkin, kaikki toimi OK. Seuraavan kerran lähdin ajamaam kolmosella/nelosella kulkien pintakaasulla/moottorijarrulla niin nyki järkyttävästi ja kytkin alas painettaessa katosi. Ei siis ongelmaa yli 2000 kierroksilla mentäessä.


    Vikakoodiksi antoi nokka-akselin tunnistimen. Voiko olla vanha koodi vielä siellä kun viimeksi nollattiin nokka-akselin ja maffinvkoodit ja ajoin n. 50km kotiin ja autolla ei sen jälkeen ajettu. Noh kuitenkin se nollattiin ja nyt paloi acs valo, tämä kuitenkin katosi seuraavalla käynnistyksellä jolloin toimi hyvin.

    Nyt ei enää anna mistään vikakoodia, toki ei varmasti heti tule kun autolla ei ole ajettu montaa km nollauksen jälkeen.

    Auto toimi ilman moisia oireita ennen tunnistimien yms vaihtoa.. Auto seisonut 2vko ennen osien vaihtoa. Sytytys puolella jltain häikkää?

    Mikä tässä mahtaa olla syynä taas, ideoita otetaan vastaan
    Last edited by Pilipali; 03-08-2019, 00:46.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Pilipali View Post
      528i antoi koodia nokka-akselin tunnistimesta ja maffista. Vaihdoin molemmat (hellan n-a anturi ja delphi maf) ja sen jälkeen heitin pienen lenkin, kaikki toimi OK. Seuraavan kerran lähdin ajamaam kolmosella/nelosella kulkien pintakaasulla/moottorijarrulla niin nyki järkyttävästi ja kytkin alas painettaessa katosi. Ei siis ongelmaa yli 2000 kierroksilla mentäessä.


      Vikakoodiksi antoi nokka-akselin tunnistimen. Voiko olla vanha koodi vielä siellä kun viimeksi nollattiin nokka-akselin ja maffinvkoodit ja ajoin n. 50km kotiin ja autolla ei sen jälkeen ajettu. Noh kuitenkin se nollattiin ja nyt paloi acs valo, tämä kuitenkin katosi seuraavalla käynnistyksellä jolloin toimi hyvin.

      Nyt ei enää anna mistään vikakoodia, toki ei varmasti heti tule kun autolla ei ole ajettu montaa km nollauksen jälkeen.

      Auto toimi ilman moisia oireita ennen tunnistimien yms vaihtoa.. Auto seisonut 2vko ennen osien vaihtoa. Sytytys puolella jltain häikkää?

      Mikä tässä mahtaa olla syynä taas, ideoita otetaan vastaan
      Toisaalla keskustelussa ymmärsin, että tässä olisi kyseessä 9/98->M52TU, jossa kuitenkin oma anturi imu- ja pakonokalle. Eli millähän ne koodit on taas luettu ja kumpiko anturi vaihdettu?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Kaasuläppä vika oireilee vastaavasti. Siis tuolleen nykii ja ei ota kierroksia, mutta tyhjäkäynnillä pyörii nätisti.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Pilipali
          Newbiemmer
          • Dec 2018
          • 10
          • Turku

          Originally posted by Clavurion View Post
          Toisaalla keskustelussa ymmärsin, että tässä olisi kyseessä 9/98->M52TU, jossa kuitenkin oma anturi imu- ja pakonokalle. Eli millähän ne koodit on taas luettu ja kumpiko anturi vaihdettu?
          Unohtu mainita, mutta kyseessä -96 malli. Vikakoodit luettu jollain delphin palikalla ja ohjelmalla.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5142
            • Paimio

            Originally posted by Pilipali View Post
            Unohtu mainita, mutta kyseessä -96 malli. Vikakoodit luettu jollain delphin palikalla ja ohjelmalla.
            Uskallan heittää että syynä on tuo Hellan anturi. Itsellä ei Hellan anturi toiminut alkuunsakaan vaan heti heitti saman vikakoodin ja käynnistys oli huono. Heitin sillä vesilintua ja laitoin BMW:n originaalin (siemens) tilalle ja heti pelitti.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Pilipali
              Newbiemmer
              • Dec 2018
              • 10
              • Turku

              Originally posted by TheRipper View Post
              Uskallan heittää että syynä on tuo Hellan anturi. Itsellä ei Hellan anturi toiminut alkuunsakaan vaan heti heitti saman vikakoodin ja käynnistys oli huono. Heitin sillä vesilintua ja laitoin BMW:n originaalin (siemens) tilalle ja heti pelitti.
              Joo o, yleensä kyllä Hellan ollut ihan laadukkaita. Käynnistyy kyllä paremmin kuin ennen anturin vaihtoa. Vittumainen homma vaan tuo vaihto. Vois semmosen sitte tilata jos mikään muu ei auta..

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5142
                • Paimio

                Originally posted by Pilipali View Post
                Joo o, yleensä kyllä Hellan ollut ihan laadukkaita. Käynnistyy kyllä paremmin kuin ennen anturin vaihtoa. Vittumainen homma vaan tuo vaihto. Vois semmosen sitte tilata jos mikään muu ei auta..
                Nämä on jostain syystä erittäin herkkiä näille antureille...tiedä sitten miksi, mutta yleensä tarvikeanturit ei vaan pelitä joka yksilössä...joissain voi toimiakin, mutta kyllä vaivan vähentämikseksi yleinen suositus on ostaa aina originaalianturi...varsinkin kun hintaerokin on vain pari kymppiä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Pilipali
                  Newbiemmer
                  • Dec 2018
                  • 10
                  • Turku

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Nämä on jostain syystä erittäin herkkiä näille antureille...tiedä sitten miksi, mutta yleensä tarvikeanturit ei vaan pelitä joka yksilössä...joissain voi toimiakin, mutta kyllä vaivan vähentämikseksi yleinen suositus on ostaa aina originaalianturi...varsinkin kun hintaerokin on vain pari kymppiä.
                  Tuo on totta. Hyviä kokemuksia hellan antureista niin tuli sellanen ostettua. Muistaakseni löysin schmiedmannilta alkuperäsen, mutta enää ei löydy?
                  Last edited by Pilipali; 03-08-2019, 15:06.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5142
                    • Paimio

                    Originally posted by Pilipali View Post
                    Tuo on totta. Hyviä kokemuksia hellan antureista niin tuli sellanen ostettua. Muistaakseni löysin schmiedmannilta alkuperäsen, mutta enää ei löydy?

                    Vaikka täältä:
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11219
                      • Oulu

                      Hellan anturit toimii tuplavanoksessa, mut sinkkuvanos m52:n nokka-akselin anturi on ihan oman laisensa viritys, ja siinä ei pelaa kunnolla kuin oem siemens merkkiset snturit.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        Originally posted by hietase View Post
                        Oma servotronicillinen 530d muuttui ohjaukseltaan hieman kevyemmäksi, erityisesti talvella, kun vaihdoin ohjaustehostimeen chf-öljyt.
                        Kiitos vastauksista.

                        vin on GU93296, ei maininta servotronicista, joten kai on ilman..?

                        Vaihdetaan öljyt niin katsotaan auttaako..
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1762
                          • HKI/Orimattila

                          Mitenkäs tuon käsijarrun kanssa. Ei tuon automaattivaihteisen kanssa ollut tullut kertaakaan käytettyä niin pomppas leimalla.

                          Lukituksessa havaittu sellainen, että ei lukita paitsi jos vetää ns apparin penkkin suuntaan väännettynä? Kuulostaa siltä, että jotain heikosti kiinni itse mekanismissa. Jarruvoiman kanssa nyt ei varmaankaan mitään perinteistä reseptiä kummempaa ole parantamiseen, mutta tuleeko kellään mieleen mistä voisi olla sen verran löysä/väljä että ei jokaisella vedolla mene lukkoon? :think
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5142
                            • Paimio

                            Originally posted by E39Fin View Post
                            Mitenkäs tuon käsijarrun kanssa. Ei tuon automaattivaihteisen kanssa ollut tullut kertaakaan käytettyä niin pomppas leimalla.

                            Lukituksessa havaittu sellainen, että ei lukita paitsi jos vetää ns apparin penkkin suuntaan väännettynä? Kuulostaa siltä, että jotain heikosti kiinni itse mekanismissa. Jarruvoiman kanssa nyt ei varmaankaan mitään perinteistä reseptiä kummempaa ole parantamiseen, mutta tuleeko kellään mieleen mistä voisi olla sen verran löysä/väljä että ei jokaisella vedolla mene lukkoon? :think
                            Vaijerissa häikkää? Kannattaa kuitenkin ihan ensiksi ottaa molemman puolen kässärit esiin ja katsoa ylipäätään että osat liikkuu...sillä käyttämättömyys jumittaa nuo kyllä helposti. Eikä ihan mahdotonta ole että kengistä olisi pinnatkin pudonneet.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Öljyntasoanturi pitäis tilata, mutta kenen valmistajan anturi toimii? Noita on laajalla hintaskaalalla myynnissä. Merkkarin hinta on yli 200€.
                              Oliko näistä kellään tietoa?
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • MeisterW
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2017
                                • 311
                                • Uusimaa

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Oliko näistä kellään tietoa?
                                Hella tekee alkuperäisen öljyntaso/lämpö-anturin ainakin M5. Sitä saa Hellan paketissa, jolloin BMW teksti hiottu pois.
                                E39 M5 2002
                                E70 X5 3.0sd 2008
                                E83 X3 3.0i 2005
                                G21 330e

                                Comment

                                Working...
                                X