Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2016
    • Kangasala

    Originally posted by turomu View Post
    selvisikö? Pitäis vähintään etuiskarit uusia. On sen verran matala vanhoilla weitecin jousilla, ettei normaalimittaisia iskareita viitsis laittaa. H&R cup kit-sarja (orange tuning n.600€) kiinnostaa, jos pelkät sach M-sport pumput maksaa jo 410€/pari ja bogen versio 360€/pari. Kysyin myös bilstein spinttejä, olivat n. 790€/pari
    Eipä selvinnyt, taidan kallistua nuihin vakio Sacs/Boge etuiskareihin aikanaan...
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Vaihdoin jouset 40/25 ja huomasin, että iskarit ovat aivan loppu, piti samalla vaihtaa, mutta päätin säästää...
      ylättäen väärässä paikassa eli iskareita hommaamaan, mutta kuuluuko tuohon nyt sitten ostaa esim. Motonetistä ne M-sport kaasut vai normi kaasut? Vai onko sillä mitään merkitystä??
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1228
        • LAHTI

        Tietysti M-teknik sinun tapauksessasi

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Vaihdoin jouset 40/25 ja huomasin, että iskarit ovat aivan loppu, piti samalla vaihtaa, mutta päätin säästää...
        ylättäen väärässä paikassa eli iskareita hommaamaan, mutta kuuluuko tuohon nyt sitten ostaa esim. Motonetistä ne M-sport kaasut vai normi kaasut? Vai onko sillä mitään merkitystä??
        Kun sinulla on noin paljon madaltava ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se M-Teknik ja sen normialustan iskarit voit unohtaa...

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Selailin foorumia haulla, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan:

          Onko E39 sedanin vakio vrt. M-Sport takapään iskareiden ylätuet samanlaiset? Käykö normaalit yläpäät Boge/Sasch iskareihin?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by kaol View Post
            Selailin foorumia haulla, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan:

            Onko E39 sedanin vakio vrt. M-Sport takapään iskareiden ylätuet samanlaiset? Käykö normaalit yläpäät Boge/Sasch iskareihin?
            Ainakin 6-koneisissa takana ylätuet on samat perus- ja M-sport alustassa. V8:eissa ne näyttää olevan eri osanumerolla, mutta olettaisin niiden silti sopivan ristiin.

            Etupäässähän tuo ero on selvä 6-koneiset vs. kasi/EDC.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              Samat on..

              Originally posted by kaol View Post
              Selailin foorumia haulla, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan:

              Onko E39 sedanin vakio vrt. M-Sport takapään iskareiden ylätuet samanlaiset? Käykö normaalit yläpäät Boge/Sasch iskareihin?
              Ainakin kun nyt ostin Marmorilta Lahdesta muutoksena vakio ja M-Sport yläpäänlaakerit ne oli molemissa samat edessä kuin kysymääsi takana..ja ainoastaan pohjaanlyönti kumi oli M-Sportissa eri (matalempi).
              Vakio mallin E39 523i etuiskarin suojakumi/pohjaanlyöntikumi vaan meinaa irroita toisistaan.... modasin sen uusiksi käyttäen M-Sport pohjaanlyöntikumia 523i sen Päälle vedin E34 525i Bilstein (etuiskarin) haitarikumia lyhentäen sitä siten että, se jäi orginal mitasta vielä 1-cm pidemmäksi näin tiivistyen paremmin jousilautasen pohjaan iskarinympärille.

              8-koneellisen perssonin iskarin takayläpäänlaakerin käyvyys voi heittää korkeussuunnassa tuskin iskarin varrenpaksuudessa on sopimattomuutta 523i malliin ja jos kyseisissä malleissa on ilmajousitusta näin ollen se vaikuttaa jousenmittaan joka täytyy ottaa huomioon itse en lähtenyt taiteilemaan sitä 8-koneellista jousien käyvyyksien takia.
              Last edited by 325E; 05-05-2009, 13:03.

              Comment

              • turomu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 310
                • Kuusamo

                Originally posted by turomu View Post
                selvisikö? Pitäis vähintään etuiskarit uusia. On sen verran matala vanhoilla weitecin jousilla, ettei normaalimittaisia iskareita viitsis laittaa. H&R cup kit-sarja (orange tuning n.600€) kiinnostaa, jos pelkät sach M-sport pumput maksaa jo 410€/pari ja bogen versio 360€/pari. Kysyin myös bilstein spinttejä, olivat n. 790€/pari
                Löytyi myös bilsteinin b8 sprintit kohtuullisempaan hintaan 220€/kpl eteen ja 160€/kpl taakse
                http://fahrwerkebilliger.de/Sportsto...547d53df67bf93
                X3 30d M-sport
                exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  Originally posted by turomu View Post
                  Löytyi myös bilsteinin b8 sprintit kohtuullisempaan hintaan 220€/kpl eteen ja 160€/kpl taakse
                  http://fahrwerkebilliger.de/Sportsto...547d53df67bf93

                  tuolla toisessa topikissa just mainostettiin, että DRW suomessa myy bilstein sprinttiä alle 400e pari...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • sailor
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 369
                    • Jyväskylä

                    Nyt onkin ovela tilanne. Omaan 528iA vm.96:seen (M-sport jousituksella) pitäisi vaihtaa jouset ja hyllyssä olisi vaihtoehdot:

                    Pelkät etujouset:
                    29742-6 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS with sport suspension kit und self levelling/Luft
                    color blue, lowering [mm] rear axle - front axle 30, year: ab: 11.1995

                    Kaikki 4 jousta:
                    29742-1 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS without Nivaeu/Luft
                    color blue, lowering [mm] rear axle 15 front axle 40, year: ab: 11.1995

                    Nyt kun laittaa nuo ylemmät etujouset alapaketin etujousien kanssa vierekkäin niin nuo 29742-6 on noin 25mm matalammat.


                    Meneekö tuo alempi paketti sellaisenaan M-sportin tilalle, vai joutuuko laittamaan (liian matalat talviautoon?) nuo ylemmät jouset eteen?

                    Jouset on jo siis hankittu ja kaksi etujousta jää joka tapauksessa ylimääräiseksi

                    Jani

                    Comment

                    • turomu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 310
                      • Kuusamo

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      tuolla toisessa topikissa just mainostettiin, että DRW suomessa myy bilstein sprinttiä alle 400e pari...
                      Itse sain tälläisen tarjouksen:

                      Bmw E39 sedan 523

                      Bilstein B8 403,- euroa pari

                      H&R Cup-kit 795,- euroa sarja
                      X3 30d M-sport
                      exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                      Comment

                      • finnbiker
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 103

                        Originally posted by turomu View Post
                        Itse sain tälläisen tarjouksen:

                        Bmw E39 sedan 523

                        Bilstein B8 403,- euroa pari

                        H&R Cup-kit 795,- euroa sarja
                        Sain (118 354) Fahrwerkssatz, Performance Sportfahrwerk
                        eli m-technic alustasarjan osat (iskarit ja jouset) viimekeväänä kotiovelle kiikutettuna pikkasen yli 800€, kuluineen,jälkeenpäin löysin vielä halvemman (muutaman kympin), mutta tuo oli sit jo tullut tilattua ja maksettuakin.

                        Paikka oli


                        hyvin tuli alta 2vkon himaan, kun maksoin nettimaksuna. En siis luottokortilla.
                        Hinta on näköjään satsille vieläkin 787,-€

                        Ja kyllä tuli namu ajettava 530da turiinista
                        - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          Mä maksoin H&R cup kitistä kotiin toimitettuna vajaa 620e.
                          Last edited by herja; 14-05-2009, 19:33.
                          Retard Member

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8003
                            • Vantaa

                            Originally posted by herja View Post
                            Mä maksoin H&<r cup kitistä kotiin toimitettuna vajaa 620e.
                            Itse makselin vähä reilu 500e...

                            Orange Tuningilta... Muistaa mainita BTCF:n niin eiköhän sieltä vähän euroja tipahda

                            Tästä voi kattella minkälaiseksi mun vessa tipahti ko. alustalla. Nyt reilu viikko körötelty ja ~1000km niin kyllä kelpaa. Itse tykkään!
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              Ihan ok alusta se on, vaihdettiin samalla eteen kaikki kulutusosat pl. jarrut, jotka olivat jo uudet. Taakse täytyisi vielä laittaa puslia ym. Pyöränkulmat oli aika päin persettä kun ne tänään säädettiin liikkeessä, ei oikeen silmällä mennyt edestä kulmat kohdalleen.
                              Retard Member

                              Comment

                              • sailor
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2003
                                • 369
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by sailor View Post
                                Nyt onkin ovela tilanne. Omaan 528iA vm.96:seen (M-sport jousituksella) pitäisi vaihtaa jouset ja hyllyssä olisi vaihtoehdot:

                                Pelkät etujouset:
                                29742-6 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS with sport suspension kit und self levelling/Luft
                                color blue, lowering [mm] rear axle - front axle 30, year: ab: 11.1995

                                Kaikki 4 jousta:
                                29742-1 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS without Nivaeu/Luft
                                color blue, lowering [mm] rear axle 15 front axle 40, year: ab: 11.1995

                                Nyt kun laittaa nuo ylemmät etujouset alapaketin etujousien kanssa vierekkäin niin nuo 29742-6 on noin 25mm matalammat.


                                Meneekö tuo alempi paketti sellaisenaan M-sportin tilalle, vai joutuuko laittamaan (liian matalat talviautoon?) nuo ylemmät jouset eteen?

                                Jouset on jo siis hankittu ja kaksi etujousta jää joka tapauksessa ylimääräiseksi

                                Jani
                                29742-1 jouset menivät alle. Keula jäi vähän korkealle verrattuna entiseen. Toisaalta talviautossa saakin olla täälläpäin vähän maavaraa. Ajotuntuma muuttui kyllä monta piirua parempaan suuntaan. Samalla uusittiin jousien ylä- ja alapäiden kumijutut, sekä iskareiden suojakumit. Olisin uusinut kyllä jo aikoja sitten mikäli olisin arvannut muutoksen olevan näinkin suuri. M-sport alustan uusittavat osat jousen vaihdon yhteydessä maksoivat Laakkoselta muuten 113 euroa, joten ei kannane säästää tässä kohtaa.

                                Nuot 29742-6 etujouset laitoin myyntiin tuonne myydään osiolle 100 eurolla.

                                Jani

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎