Originally posted by turomu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Vaihdoin jouset 40/25 ja huomasin, että iskarit ovat aivan loppu, piti samalla vaihtaa, mutta päätin säästää...
ylättäen väärässä paikassa eli iskareita hommaamaan, mutta kuuluuko tuohon nyt sitten ostaa esim. Motonetistä ne M-sport kaasut vai normi kaasut? Vai onko sillä mitään merkitystä??Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Tietysti M-teknik sinun tapauksessasi
Originally posted by VolvoTDi View PostVaihdoin jouset 40/25 ja huomasin, että iskarit ovat aivan loppu, piti samalla vaihtaa, mutta päätin säästää...
ylättäen väärässä paikassa eli iskareita hommaamaan, mutta kuuluuko tuohon nyt sitten ostaa esim. Motonetistä ne M-sport kaasut vai normi kaasut? Vai onko sillä mitään merkitystä??
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostSelailin foorumia haulla, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan:
Onko E39 sedanin vakio vrt. M-Sport takapään iskareiden ylätuet samanlaiset? Käykö normaalit yläpäät Boge/Sasch iskareihin?
Etupäässähän tuo ero on selvä 6-koneiset vs. kasi/EDC.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Samat on..
Originally posted by kaol View PostSelailin foorumia haulla, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan:
Onko E39 sedanin vakio vrt. M-Sport takapään iskareiden ylätuet samanlaiset? Käykö normaalit yläpäät Boge/Sasch iskareihin?
Vakio mallin E39 523i etuiskarin suojakumi/pohjaanlyöntikumi vaan meinaa irroita toisistaan.... modasin sen uusiksi käyttäen M-Sport pohjaanlyöntikumia 523i sen Päälle vedin E34 525i Bilstein (etuiskarin) haitarikumia lyhentäen sitä siten että, se jäi orginal mitasta vielä 1-cm pidemmäksi näin tiivistyen paremmin jousilautasen pohjaan iskarinympärille.
8-koneellisen perssonin iskarin takayläpäänlaakerin käyvyys voi heittää korkeussuunnassa tuskin iskarin varrenpaksuudessa on sopimattomuutta 523i malliin ja jos kyseisissä malleissa on ilmajousitusta näin ollen se vaikuttaa jousenmittaan joka täytyy ottaa huomioon itse en lähtenyt taiteilemaan sitä 8-koneellista jousien käyvyyksien takia.Last edited by 325E; 05-05-2009, 13:03.
Comment
-
-
Originally posted by turomu View Postselvisikö? Pitäis vähintään etuiskarit uusia. On sen verran matala vanhoilla weitecin jousilla, ettei normaalimittaisia iskareita viitsis laittaa. H&R cup kit-sarja (orange tuning n.600€) kiinnostaa, jos pelkät sach M-sport pumput maksaa jo 410€/pari ja bogen versio 360€/pari. Kysyin myös bilstein spinttejä, olivat n. 790€/pari
http://fahrwerkebilliger.de/Sportsto...547d53df67bf93X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Originally posted by turomu View PostLöytyi myös bilsteinin b8 sprintit kohtuullisempaan hintaan 220€/kpl eteen ja 160€/kpl taakse
http://fahrwerkebilliger.de/Sportsto...547d53df67bf93
tuolla toisessa topikissa just mainostettiin, että DRW suomessa myy bilstein sprinttiä alle 400e pari...
Comment
-
-
Nyt onkin ovela tilanne. Omaan 528iA vm.96:seen (M-sport jousituksella) pitäisi vaihtaa jouset ja hyllyssä olisi vaihtoehdot:
Pelkät etujouset:
29742-6 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS with sport suspension kit und self levelling/Luft
color blue, lowering [mm] rear axle - front axle 30, year: ab: 11.1995
Kaikki 4 jousta:
29742-1 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS without Nivaeu/Luft
color blue, lowering [mm] rear axle 15 front axle 40, year: ab: 11.1995
Nyt kun laittaa nuo ylemmät etujouset alapaketin etujousien kanssa vierekkäin niin nuo 29742-6 on noin 25mm matalammat.
Meneekö tuo alempi paketti sellaisenaan M-sportin tilalle, vai joutuuko laittamaan (liian matalat talviautoon?) nuo ylemmät jouset eteen?
Jouset on jo siis hankittu ja kaksi etujousta jää joka tapauksessa ylimääräiseksi
Jani
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuolla toisessa topikissa just mainostettiin, että DRW suomessa myy bilstein sprinttiä alle 400e pari...
Bmw E39 sedan 523
Bilstein B8 403,- euroa pari
H&R Cup-kit 795,- euroa sarjaX3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Originally posted by turomu View PostItse sain tälläisen tarjouksen:
Bmw E39 sedan 523
Bilstein B8 403,- euroa pari
H&R Cup-kit 795,- euroa sarja
eli m-technic alustasarjan osat (iskarit ja jouset) viimekeväänä kotiovelle kiikutettuna pikkasen yli 800€, kuluineen,jälkeenpäin löysin vielä halvemman (muutaman kympin), mutta tuo oli sit jo tullut tilattua ja maksettuakin.
Paikka oli
hyvin tuli alta 2vkon himaan, kun maksoin nettimaksuna. En siis luottokortilla.
Hinta on näköjään satsille vieläkin 787,-€
Ja kyllä tuli namu ajettava 530da turiinista
- nykymeno tekee meistä löysiä - :think
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostMä maksoin H&<r cup kitistä kotiin toimitettuna vajaa 620e.
Orange Tuningilta... Muistaa mainita BTCF:n niin eiköhän sieltä vähän euroja tipahda
Tästä voi kattella minkälaiseksi mun vessa tipahti ko. alustalla. Nyt reilu viikko körötelty ja ~1000km niin kyllä kelpaa. Itse tykkään!
Comment
-
-
Originally posted by sailor View PostNyt onkin ovela tilanne. Omaan 528iA vm.96:seen (M-sport jousituksella) pitäisi vaihtaa jouset ja hyllyssä olisi vaihtoehdot:
Pelkät etujouset:
29742-6 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS with sport suspension kit und self levelling/Luft
color blue, lowering [mm] rear axle - front axle 30, year: ab: 11.1995
Kaikki 4 jousta:
29742-1 BMW 5er Lim (E39) 520i - 530i, 525TD/TDS without Nivaeu/Luft
color blue, lowering [mm] rear axle 15 front axle 40, year: ab: 11.1995
Nyt kun laittaa nuo ylemmät etujouset alapaketin etujousien kanssa vierekkäin niin nuo 29742-6 on noin 25mm matalammat.
Meneekö tuo alempi paketti sellaisenaan M-sportin tilalle, vai joutuuko laittamaan (liian matalat talviautoon?) nuo ylemmät jouset eteen?
Jouset on jo siis hankittu ja kaksi etujousta jää joka tapauksessa ylimääräiseksi
Jani
Nuot 29742-6 etujouset laitoin myyntiin tuonne myydään osiolle 100 eurolla.
Jani
Comment
-
Comment