Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7455
    • Oulu

    Originally posted by sailor View Post
    Ajotuntuma muuttui kyllä monta piirua parempaan suuntaan.
    Osaatko edes arvella johtuiko tuo itse jousista, vai muista uusituista osista?
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Laittanen tänään tilaukseen Touringiin Bilsteinin B8 iskarit ja H&R -40mm jouset eteen.
      Last edited by 174000; 26-05-2009, 21:54.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • sailor
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 369
        • Jyväskylä

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Osaatko edes arvella johtuiko tuo itse jousista, vai muista uusituista osista?
        Vaikeaa vähän kuvailla, mutta koska iskarit pysyivät samana niin suurin syy täytyy olla jousissa. Muut osathan olivat:
        - iskareiden suojakumit ja pohjaanlyöntikumit (ei vaikutusta ajettavuuteen)
        - jousien ylä, ja alapäähän tulevat kumit (näillä ehkä vaikutusta, ainakin rengasäänet pienenivät)

        Auton kori nousi jonkun verran ylöspäin ja nyt laittaisin eteen nuo enemmän madaltavat kuitenkin. 235/45/17 renkaat näyttävät vähän pieniltä varsinkin edessä. Ajotuntuma ja jousituksen ja ohjauksen tarkkuus nousivat uudelle metriluvulle. Nyt kaipaa hieman sporttipenkkejä, koska mutkiin tulee ajettua hieman lujempaa nyt alusta TOIMII.

        Alustassa siis nyt nuo uudet jouset, sekä pari vuotta wanhat (20-30tkm) motonetin sportti-iskarit. Piru kun nyt harmittaa etten vaihtanut taannoin jousia samaan aikaan kuin nuo iskarit.

        EDIT: pusliin ei ole koskettu ja pyöränsuuntaus tehtiin tietysti

        Jani
        Last edited by sailor; 24-05-2009, 07:50.

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

          Originally posted by 174000 View Post
          Laittanen tänään tilaukseen Touringiin Bilsteinin B8 iskarit ja H&R -40mm jouset eteen.
          Tuommosen setin sai DrW:ltä kahden päivän toimitusajalla hintaan 574€.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • turomu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 310
            • Kuusamo

            Näyttäis nyt siltä, että tilaukseen lähtee H&R Cup kit Orange Tuningilta hintaan 593€ kuljetuksineen.

            Suunnittelin vielä vaihtoehtona GTS Basic etuiskareita hintaan n. 250€ pari...
            X3 30d M-sport
            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

            Comment

            • jouko
              Newbiemmer
              • Jul 2008
              • 23

              e39 540i, 18'' ACS2 vanteilla

              No nyt on Bilstein B8:t alla auton joka nurkassa. Samassa yhteydessä vaihdettiin iskareiden yläpään laakerit, kaikenmaailman kumiosat jne. Jouset pysyivät ennallaan. Auton myynti-ilmoituksen mukaan H&R:t.

              Hassu juttu on se, että auto kohosi 1,5 cm edessä ja takana. Korkeus nyt kutakuinkin sama kuin orkkis M5:ssä. Olikohan iskarit ja kumiosat todella ihan loppu? Saisihan se olla tuon 1,5 cm matalampikin. Silmä oli jo ehtinyt tottua matalampaan asentoon

              Ei uskoisi, että on sama auto. Nyt voi huoletta ajella viemärinkansien ja raitiotiekiskojen yli. Kuopat ja heitot eivät lyö läpi. Alusta on sopivan tanakka ja sporttinen omaan makuuni.

              Samassa yhteydessä säädettiin koko alusta uudestaan ja uusittiin kiinnijumittuneita pultteja tms. Osa alustan arvoista oli melkoisesti pielessä. Silti jo niilläkin asetuksilla auto kulki ihan moitteetta. Nyt jotenkin ketterämpi ja helpompi ajaa.

              Lysti maksoi 1.470 e ja homman hoiti König Helsingissä. Voin suositella heitä niille, joilla ei ole mahdollisuutta itse hoitaa hommaa

              -jokke-

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Mistä olette ostaneet noita B8 tolppia? Pitäis tohon vaimon E39 540 tourinkiin laittaa uudet iskarit mut kovin nihkeästi tuntuisi löytyvän tuohon kun on vielä ilmaperällä
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Mistä olette ostaneet noita B8 tolppia? Pitäis tohon vaimon E39 540 tourinkiin laittaa uudet iskarit mut kovin nihkeästi tuntuisi löytyvän tuohon kun on vielä ilmaperällä
                  Hei nyt tietäjät esiin...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Hei nyt tietäjät esiin...
                    Kysäisepä vaikka sähköpostilla hinta tuolta: http://www.drwheelgoods.fi/
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1228
                      • LAHTI

                      Päivitystä asioihin...

                      Originally posted by 325E View Post
                      Ainakin kun nyt ostin Marmorilta Lahdesta muutoksena vakio ja M-Sport yläpäänlaakerit ne oli molemissa samat edessä kuin kysymääsi takana..ja ainoastaan pohjaanlyönti kumi oli M-Sportissa eri (matalempi).
                      Vakio mallin E39 523i etuiskarin suojakumi/pohjaanlyöntikumi vaan meinaa irroita toisistaan.... modasin sen uusiksi käyttäen M-Sport pohjaanlyöntikumia 523i sen Päälle vedin E34 525i Bilstein (etuiskarin) haitarikumia lyhentäen sitä siten että, se jäi orginal mitasta vielä 1-cm pidemmäksi näin tiivistyen paremmin jousilautasen pohjaan iskarinympärille.

                      8-koneellisen perssonin iskarin takayläpäänlaakerin käyvyys voi heittää korkeussuunnassa tuskin iskarin varrenpaksuudessa on sopimattomuutta 523i malliin ja jos kyseisissä malleissa on ilmajousitusta näin ollen se vaikuttaa jousenmittaan joka täytyy ottaa huomioon itse en lähtenyt taiteilemaan sitä 8-koneellista jousien käyvyyksien takia.
                      Edellä mainittu kompensio meni etupään jousien osalta uusiksi Einbach Pro Kit laski liikaa verrattuna takapäähän keula oli kuin notkahtanut..nyt hommasin Orginal BMW M-Teknik 1:sen jouset jotka ovat näin yhteen sopivat M-Teknik 1:sen iskareiden kanssa...

                      Nyt jäi myyntiin Etujouset Einbach Pro Kit 25mm laskevat....hintaan 50€ sis. 2kpl jousia jotka on vaan 5kk vanhat siis sisään ajetut.
                      Last edited by 325E; 23-10-2009, 00:45.

                      Comment

                      • baier4ever
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 560
                        • Jurva

                        Onko kenelläkään kokemusta H&R säädettävistä alustoista esim tuosta Twinlube sarjasta e39 alla?



                        Ei pahan hintainen esim KW 2 verrattuna

                        Tuleeko esim Kw 2 säädettävissä lyhyemmät koiranluut mukana?
                        Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                        Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                        Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                        ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                        E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          Originally posted by baier4ever View Post
                          Onko kenelläkään kokemusta H&R säädettävistä alustoista esim tuosta Twinlube sarjasta e39 alla?



                          Ei pahan hintainen esim KW 2 verrattuna

                          Tuleeko esim Kw 2 säädettävissä lyhyemmät koiranluut mukana?
                          Eihän tuota nyt voi verrata jäykkyys säädettävään V2 sarjaan... V1 on oikea vertauskohde. Eikai e39 edes tarvi lyhempiä tankoja?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • [BMW]
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 700
                            • Joensuu

                            Jousia vaihtoon?

                            Mielipiteitä kaivataan: Kävin katsastaa autoa ja muuten kaikki oli kunnossa paitsi toinen etujousi oli hieman päästä katkennut joten se täytyy vaihtaa. Uusi jousi maksaa n.40-50e, kannattaisiko molemmat jouset vaihtaa samalla?

                            Mielessä on kuitenkin ollut että autoa voisi madaltaa n.25-30mm edestä ja ehkä 15mm takaa, käyttäen vakioiskareita. Saisin vähän käytettyjä n.25-30mm madaltavia etujousia yhden uuden vakio jousen hinnalla. Joten vaihtaisin eteen pelkästää hieman tiputtavat jouset. Muuttuko ajattavuus miten? Taakse en välttämättä haluais vaihtaa jousia.

                            Lähteekö tuo e39 etutolppa miten helpoiten pois? Käsittääkseni e39 ei ole edessä mitään muuta säätöä kuin auraus, joten onko nelipyörä suuntaus pakollista? Koska eihän pyöränkulmat pääse muuttumaan mihinkään, vai onko iskarin tolpassa varaa säätää hieman camberia?

                            Mietin myös että mitähän sanovat katsastuksessa jos oon vaihtanut vaan pelkästään eteen madallusjouset, kun jälkitarkastuksen tuolle joutuu tekee. Eli meneekö homma samoin tein muutoskatsastukseksi?
                            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                            -----------------------------
                            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                            Comment

                            • -JMV-
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 840
                              • Etelä-Pirkanmaa

                              Originally posted by [BMW] View Post
                              Mielipiteitä kaivataan: Kävin katsastaa autoa ja muuten kaikki oli kunnossa paitsi toinen etujousi oli hieman päästä katkennut joten se täytyy vaihtaa. Uusi jousi maksaa n.40-50e, kannattaisiko molemmat jouset vaihtaa samalla?

                              Mielessä on kuitenkin ollut että autoa voisi madaltaa n.25-30mm edestä ja ehkä 15mm takaa, käyttäen vakioiskareita. Saisin vähän käytettyjä n.25-30mm madaltavia etujousia yhden uuden vakio jousen hinnalla. Joten vaihtaisin eteen pelkästää hieman tiputtavat jouset. Muuttuko ajattavuus miten? Taakse en välttämättä haluais vaihtaa jousia.

                              Lähteekö tuo e39 etutolppa miten helpoiten pois? Käsittääkseni e39 ei ole edessä mitään muuta säätöä kuin auraus, joten onko nelipyörä suuntaus pakollista? Koska eihän pyöränkulmat pääse muuttumaan mihinkään, vai onko iskarin tolpassa varaa säätää hieman camberia?

                              Mietin myös että mitähän sanovat katsastuksessa jos oon vaihtanut vaan pelkästään eteen madallusjouset, kun jälkitarkastuksen tuolle joutuu tekee. Eli meneekö homma samoin tein muutoskatsastukseksi?
                              Siinä olis sulle jouset eteen ja taakse -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=179940
                              F82 harraste

                              Comment

                              • Ripattila
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 389
                                • Wonderland

                                Toistakaapas tyhmälle nyt vielä, 525ia facelift touringia pitäs pudotta keulasta (vakioalusta) että mitä ostan sinne?
                                E39 523iA Touring
                                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎