Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Ei kai se auta, ku kokeilla. Ei varmaan kukaan osaa sanoa tohon mitään järkevää. Selaa forumia ja tee itse omat johtopäätökset. Sopivia hakusanoja: imusarjan läpät, 530d, steptronic, m57, tämä keskustelu, siirtopumppu, jne.
    Sinänsä hyviä topiikkeja mutta ne kun lukee kaikki niin sen jälkeen kiertää kaukaa tuon 530D:n.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Jonael
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 152
      • Helsinki

      Originally posted by Samppae39 View Post
      Ei kai se auta, ku kokeilla. Ei varmaan kukaan osaa sanoa tohon mitään järkevää. Selaa forumia ja tee itse omat johtopäätökset. Sopivia hakusanoja: imusarjan läpät, 530d, steptronic, m57, tämä keskustelu, siirtopumppu, jne.

      Joo okei. Täytyy lueskella, mutta lähinnä mietin sitäkin että paljonko tommonen auto/kone kestää kilsoja? Vai onko jo semmonen että jos haluaisi pitää niin kannattaisi kuitenkin ostaa uusi koska menee kaikki osat uusiksi moottoria myöten.

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        Originally posted by Jonael View Post
        Joo okei. Täytyy lueskella, mutta lähinnä mietin sitäkin että paljonko tommonen auto/kone kestää kilsoja? Vai onko jo semmonen että jos haluaisi pitää niin kannattaisi kuitenkin ostaa uusi koska menee kaikki osat uusiksi moottoria myöten.
        Omalla X:llä oli ajettu yli 300tkm kun möin ja vielähän tuo näkyy kaverilla hyvin toimivan. Samoin yksi tosin taksi oli ajettu n600tkm kun kilahti ne imusarjan läpät. Eli kyllä se kone kestää :think jos hyvin on pidetty. :think
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          No moottori kai on se näissä joka viimesenä hajoaa. Siis jos öljyt on edes joskus vaihdettu. Tai hajoaa se, jos moottorin sekaan joutuu niitä läppiä. Vai miten voi olla tuone asti edes kestänyt jos läpät on ollut paikallaan? Itellä se reipas 280tkm mittarissa 530d:ssä. Nyt oireilee taas suutin, saihan sitä rauhassa ajella yli 80 tkm. Vanhassa autossa monenmoista, mutta on näitten ongelmat siinä määrin tuttuja, ettei ihan totaalikuseen joudu. Paitsi jos edellyttää uuden corollan toimintavarmuutta.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1648
            • Vähäkyrö

            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Sinänsä hyviä topiikkeja mutta ne kun lukee kaikki niin sen jälkeen kiertää kaukaa tuon 530D:n.
            Ehkäpä se ois viisas veto

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Ehkäpä se ois viisas veto
              Ihan sama se on lukipa mistä tahansa mallista vastaavat läpi niin loppu tulema on, että osta tojota.

              Mutta kuten jo sanoit kannattaa kokeilla ja tehdä omat johto päätökset.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1648
                • Vähäkyrö

                Originally posted by 540iAV8 View Post
                Ihan sama se on lukipa mistä tahansa mallista vastaavat läpi niin loppu tulema on, että osta tojota.
                Tuo lopputoteama on kyllä jokusen kerran käyny jo mielessä

                Comment

                • Jonael
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 152
                  • Helsinki

                  No musta vähän tuntuu että ihan sama mitä autoa ostaa niin aina löytää kauhutarinoita ja A4 paperin tyyppivikoja jne.

                  Kolme bemaria jo ollu, tosin kaks e36 ja yks e46, kaikki oli 328 ja ajettu siinä 200 tkm nurkilla.

                  Mutta oli pakko kysyä koska mietityttää toi 300tkm. Ei tossa muuten mitään mutta jos ajattelisi pitää ton pidemmän aikaaki ni kannaattako tommosta hankkia. Että voiko rullailla vaikka 150 tkm huolloilla jne, vai meneekö korjauksiin saman verran rahaa kuin autoon.

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by Jonael View Post
                    Mutta oli pakko kysyä koska mietityttää toi 300tkm. Ei tossa muuten mitään mutta jos ajattelisi pitää ton pidemmän aikaaki ni kannaattako tommosta hankkia. Että voiko rullailla vaikka 150 tkm huolloilla jne, vai meneekö korjauksiin saman verran rahaa kuin autoon.
                    Ihan puhtaasti kiinni siitä minkälainen yksilö kyseessä.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Jonael
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 152
                      • Helsinki

                      Originally posted by 540iAV8 View Post
                      Ihan puhtaasti kiinni siitä minkälainen yksilö kyseessä.

                      Joo okei, voihan sen käydä sitten kattomassa

                      Mutta saa nyt sit nähä. Alkoi läpät imusarjassakin pöyristyttämään, mutta voihan se olla että ovat jo poistettu.

                      Comment

                      • Lanakt
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 147
                        • Helsinki / Orimattila

                        Originally posted by Jonael View Post
                        Joo okei, voihan sen käydä sitten kattomassa

                        Mutta saa nyt sit nähä. Alkoi läpät imusarjassakin pöyristyttämään, mutta voihan se olla että ovat jo poistettu.
                        Ja jos ei ole niin ohjeet poistoon löytyy ja voit ne itsekin sieltä poistaa, sitä nyt ei kannata pitää ongelmana. Tulee samalla putsattua varmasti paskainen imusarja

                        Comment

                        • eeno
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 84

                          Originally posted by Jonael View Post
                          Esitän nyt oman kysymykseni koskien e39

                          Eli osaako joku sanoa mitään hyvää 530d -01 bemarista, jolla ajettu 300 tkm ja huoltokirjaa ei ole.

                          Alkaako tommonen bemarin 300 tkm rullattu diesel kone olla loppuun ajettu vai kannattaako semmoista harkita? Tosiaan kun huolloistakaan ei oikee voi olla varma.

                          Ja auto on automaattilaatikolla joten kuinka kauan voisi olettaa askin kestävän?
                          Tottakai ymmärrän että kaikki nämä riippuvat niin paljon ylläpidosta ja ajotavasta jne, mutta jos ajateltaisiin vaikka positiivisesti, tai sitten ei?
                          IMHO. Jos päätyisin ostamaan 300 tkm ajetun stepin. Selvittäisin jo valmiiksi, mistä saan hankittua vaihtolaatikon ja että tilillä olisi rahaa laatikon hankintaan ja vaihtoon.

                          Jos laatikko kestää, ei mitään... rahat menee silti 300 tkm ajetun e39:n varaosiin ja korjaushuoltoihin parin vuoden sisällä. Tai rahat menee johonkin muuhun ja sitten laatikko hajoaa.

                          Kannattaa miettiä myös, että löytääkö autolle enää ostajaa kun on ajanut mittariin esim. 100 tkm lisää. 100 tkm kertyy diesel-autoilijalle varmaan aika nopeasti.

                          400 tkm ajetulle stepille on vaikea löytää ostajaa(?). Varsinkin kun huoltohistoria ei ole tiedossa. Laatikon pitää siis melkein olla vaihdettu ennen myyntiä. Mutta kun laatikko on vaihdettu, haluaako/kannattaako sitä sitten enää myydä? Et voi myydä autoa tekemättä selvää tappiota laatikon osalta. Itse asiassa olisiko fiksumpaa ostaa samantien 200 tkm ajettu steppi e39 ja myydä se pois kun mittarissa on 300 tkm?

                          Jos järkeilee :think näin, niin voisi vetää johtopäätöksen, että: Jos ei ole varaa 200 tkm ajettuun steppiin(?), niin on todennäköistä, että rahat on tiukilla jossain vaiheessa 300 tkm ajetunkin kanssa. Älä osta.

                          Ei sitten herneitä...

                          Comment

                          • mole84
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 12
                            • mikkeli

                            No niin nyt tuli eteen tollanen http://www.nettiauto.com/bmw/530/1922807
                            autossa on nahat autom ilm yms yms. soitin myyjalle ja vaikutti rehelliselta sillä kerto paljon vikoja mitä autossa on..
                            Eli hävittää virtoja jos 2pv seisoo ni kaapeleilla käyntiin.vaihdelaatikon tai moottorin kumi menny"kolahtelee" sitten navta haisee kone huonees pikkusen eli suutin saattaa vuotaa tms..
                            vaihdelaatikko vaihtaa hyvin ja jouhevasti.. Mitä on foorumilaiset mieltä et saako pikku vaivalla käyvän pelin.. mitä voi olla vialla ku navta haisee ja syö sähköä.. ajattelin jos vaik 2000 investois korjaukseen. auton varustelu kuitenkin ok

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              Pitäisin että parilla tonnilla saa hyvinkin toimivan laitteen. Kumityyny meni itselläki noilla kilsoilla, vaihdatin sitte molemmat, tais olla muutaman satasen paukku se. Auton olemus parani kyllä selkeästi. Sähköjen kadottaminen saattaa olla webasto-tekninen juttu, mutta ei ehkä. Naftavuoto voi olla myös vähäpätöisemmissä letkuissa, itse selvinny tuosta vähällä. Oikeastaan hyvin tyypillisiä juttuja tuon verta ajetulle 530d:lle...

                              Comment

                              • hoge
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 172
                                • Helsinki

                                Onkos tämä auto kenenkään foorumilaisen entinen


                                Tuo aski+moottori vaihtoehto oli muistaakseni jo aika kestävä tapaus?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎