Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    8000e on ihan järjetön hinta tuolla tavalla varustellusta ja noin paljon ajetusta prefaceliftistä. Olkoonkin että siinä on varusteet mitä sinä tarvitset, mutta jotkut jälkiasennuspuskurit ei paljoa hintaan tee muihin verraten. Jos turbokin viheltää kuuluvasti, voi suoraan laskea auton hinnaksi sen 9000e. Remppaa tulee toki aina, mutta jos se on jo rikki valmiiksi... Vanhassa taksissa jos on hyväkuntoinen nahkasisusta, niin veikkaan että senkin on joku kammennut jälkikäteen paikalleen.

    Itse en maksais pätkääkään yli 5000e. Alle 7000e löytyy jo muutama faceliftiä vähemmän ajettuna.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      Vaikka kuinka olet kaverilta ostamassa niin ei siitä silti ole mitään järkeä maksaa älytöntä ylihintaa. Auton käypä arvo kun ei todellakaan ole 8ke ja se voi kolahtaa äkkiä omaan nilkkaa. Ajappa tuo lunnaiksi niin vakuutusyhtiö kertoo sulle päivän hinnan, ehkä puolet tuosta

      E39 tuntuu ensimmäisellä kertaa hyvälle vaikka siinä pieniä puutteita olisikin, siis jos ei omaa mallista yhtään aikaisempaa kokemusta. Tuolla budjetilla ilman muuta uudempi ja vähemmän ajettu tilalle
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • SwampHog
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 43
        • Nokia

        Aika kallillta vaikuttaa tuo kilometreihin/hintaan nähen. (400t/8k€)

        Ite ostin omani 5/2011 ja siinä likipitäen kaikki herkut (sähköjakkarat,koukku,webasto,M sport, tutkat x2, xenonit, yms yms)

        Autolla ajettu ostohetkellä 170 tkm ja maksoin 11 k€ joten hieman kalliimpi tuo tietysti oli, mutta tietysti kilometritkin ihan toista luokkaa.

        Ainoa miinuspuoli oli, että ollut naisella, eli kaikki tyyppiviat korjaamatta ja rahaa uponnut varsin mukavasti..
        Ei ole ollut persaukisten auto uutena, joten ei ole sitä vanhanakaan

        Trafi muisti taasen lapulla ja n700€ menee veroihin vuodessa, johon kannattaa varautua.
        E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          Mjooh, olisi sillä ajettu melkein tai tasan 400 tuhatta olisi asia eri, mutta kun yli 450tkm. Ajomäärälläsi tuokin motti on viimeistään vuoden päästä suht koht loppu. Nämä ei kuitenkaan mitään mersun 200d miljoonakoneita ole. En kyllä bensavehkeitäkään suosittele, entinen 2.8iA vei soppaa "ihan kivasti", koko ajan taidat olla ratin takana niin saat olla myös tankkaamassakin. Totuus on, että nämä dieselit vie kumminkin huomattavasti vähemmän soppaa, olisi se litrahinta vaikka 2€ ja verot mitä tahansa.

          Katos vaikka tätä http://www.nettiauto.com/bmw/530/4402280

          Sopikaa treffit vaikka Oulussa tjtn ja laatikkokin on pöllön varma.
          Last edited by Night-Wind; 15-02-2012, 16:50.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3828
            • California

            En kyllä itse pistäisi käsiäni 450tkm ajettuun E39 530da 8000€ hintaan. Rehellisesti sanottuna en edes 4000€ hintaankaan. Bemarit ei uutenakaan ole halvimpia ylläpitää, ja ei varmasti ainakaan halvempia ylläpitää puoli miljoonaa ajettuna. Tuohon kun jumppailet uutta automaattiaskia, turboa, tukivarsia jne. jne. niin tulee pikku morkkis kahden vuoden päästä kun pihalla nököttää loppuun ajettu lähes 600tkm laulettu vanha taksi, ja rahaa palanut niin paljon että samalla rahalla pihalla voisi olla parivuotta uudempi, ryhdikkäämpi ja huoltovapaampi 400tkm vähemmän ajettu auto.

            Lahjoita ennemmin kaverilles 4000€ käteisenä ilman auton ostoa, sekin tulee sulle halvemmaks kuin 530da puolimiljoonaa ajettuna ostaminen käyttöautoksi 8000€ hintaan. Lahjastahan kuitenkin on kyse, kun kaveriltas ostat paalivalmiin auton melkein kymppitonnin hintaan. Ja epäilemättä kaverisikin tämän tietää.
            Last edited by BMW; 15-02-2012, 17:06.
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              ^ No ei se nyt kuitenkaan välttämättä mikään "paalivalmis" ole. Hyvin voi 50-100tkm vielä rouskuttaa.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by Night-Wind View Post
                ^ No ei se nyt kuitenkaan välttämättä mikään "paalivalmis" ole. Hyvin voi 50-100tkm vielä rouskuttaa.
                Kalliita kilometrejä jos 8ke auto plus korjaukset ja 100tkm pääsee

                Tosiaan melkoinen kaveri kun moista hintaa pitää. Kukaan muu ei tuollaista hintaa siitä maksa ikinä
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  2.8iA vei soppaa "ihan kivasti",
                  Mikä on kivasti? Näyttää vievän n.8 matka-ajossa, mitä muutakaan ajoa voi noilla kilometreillä olla? Lasten vientä kerhoon 70tkm vuodessa? Jos Diesel vie samassa ajossa 7 tai 6 niin ero on niin onneton, ettei sillä paljon veroa makseta tai turboa vaihdeta.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    2.8iA kyllä vie soppaa kaupungissa "kivasti", mutta maantiellähän se oli kyllä pelottavan taloudellinen.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mikä on kivasti? Näyttää vievän n.8 matka-ajossa
                      Nykyisellä ajan tuplat entiseen bensaan verrattuna.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3828
                        • California

                        Eikö tälläinen ryhdikäs yli puolet vähemmän ajettu bensa E39 kestävällä stepillä voisi olla hyvä vaihtoehto? Ei dieselveroa, ei turbojumppaa ei suuria yllätyksiä.

                        Unohda nyt tuollainen puolimiljoonaa kilometriä kaupungin keskustaa/juhlakansaa nähnyt auto tuollaiseen rahaan
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • Bimmer85
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2008
                          • 89
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Vaikka kuinka olet kaverilta ostamassa niin ei siitä silti ole mitään järkeä maksaa älytöntä ylihintaa. Auton käypä arvo kun ei todellakaan ole 8ke ja se voi kolahtaa äkkiä omaan nilkkaa. Ajappa tuo lunnaiksi niin vakuutusyhtiö kertoo sulle päivän hinnan, ehkä puolet tuosta
                          Ei taida olla toisessakaan autossa järjen hiventä.. tämän jo kaveri omistaakin.

                          Originally posted by Astiakaappi View Post
                          ...Nykyisenä autona toimii citroen xm, hydraulisella alustalla, siihen tulossa osan vaihtoa 8000e edestä niin luultavasti järkevämpi ostaa joku toinen auto ja korjailla tuota sitten ku rahaa on ylimääräistä sen verran, tuossa kulutus on sen 12-14l/yhdistetty niin rupiaa näillä kilometrimäärillä jo tuo dieseli kannattamaan...
                          Onko 1000e arvoista auto järkeä alata fiksaamaan 8000 eurolla?
                          Ei järjen hiventä oo tässäkään aikeessa.
                          Ei sun kannata ottaa näitä kommentteja ittees..mun mielestä sun kanattaa kuunnella vähän järjenääntä.
                          Ajossa: E91 320d - 2006

                          Ex. E46 320i touring -00
                          Ex. E36 328i cabrio -95
                          Ex. E36 320i sedan -97
                          Ex. E36 325i sedan -91

                          Comment

                          • mixxis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2009
                            • 1877
                            • Jyväskylä / Uurainen

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mikä on kivasti? Näyttää vievän n.8 matka-ajossa, mitä muutakaan ajoa voi noilla kilometreillä olla? Lasten vientä kerhoon 70tkm vuodessa? Jos Diesel vie samassa ajossa 7 tai 6 niin ero on niin onneton, ettei sillä paljon veroa makseta tai turboa vaihdeta.
                            kyllähän se diesel tankkauskuluissa voittaa mennen tullen, jos 70tkm ajaa vuodessa. Vaikka vaan litrankin kulutuserolla/100km, vuodessa 700 litraa - do the math. Kyllä siitä verojen jälkeenkin vielä jää. Jos näin ei olisi, enkai minäkään tuolla perheautolla enää ajelis. Ja vielä kun diesel on edes vähän halvempaa kuin bensiini..

                            Tässä hetki sittenhän myytiin Nettiautossa jotain 320d:tä, ilmoitustekstillä "jos ajat 13tkm vuodessa tarvit dieselin" tjsp enää en löytäny ilmoitusta.
                            ___________________________________
                            __________________________________________________
                            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                            [ Focus stw ]
                            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              mixxis joo täysin samaa mieltä. Toisinsanoen jos bmw masterin jutuissa olisi edes järjen hiven niin olisi ollut parempi, että Rudolf Diesel olisi jäänyt kokonaan syntymättä.
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by mixxis View Post
                                Vaikka vaan litrankin kulutuserolla/100km, vuodessa 700 litraa - do the math.
                                Tehdäänpä 2l kulutus erolla. Tekee 1400litraa vuodessa, 1,7€/litra = 2380€. Dieselvero+turbo, jäljelle jää 680€. No mitäpä tuolla vajaalla 700€:llä saa? Kuunnella dieselin raksutusta ja pelätä laatikon (2500€) laukeamista. Missä kohtaa se säästö tulee? Varmaan sitten seuraavana vuonna, turboahan ei enää tarvitse vaihtaa. Silloin veron jälkeen jää n.1700€ säästöön+ekan vuoden 700€ = 2400€ joka ei vielä riitä siihen laatikko remontiin joka noilla kilometreillä tulee eteen.

                                Eihän se minulta mitään pois ole jos haluatte kädet mustina ajaa tupaöljyllä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎