E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5417
    • Oulu

    NikoTD: peräkontti ainakin aukeaa kun väännät avaimella vastapäivään - eikä tarvitse "sähköjä". Ihanku joku ois sanonu että samalla tavalla sais auki myös etuoven, mutta en uskalla luvata :think

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Aukeaa kyllä avaimella kun käännät avausasentoon, nostat kahvan ja käännät lisää.
      Sensijaan että laseja kannattaa alkaa rikkomaan niin rikkoisin toisen munuaisen keulalta (saattaa ehjänäkin saada irti kyllä) ja avaisin konepellin, saa ainakin sähköä annettua.

      Kun ottaa kuskin puolen munuaisen irti niin sieltä saa väänettyä konepellin lukot auki suht helposti.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • NikoTD
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 31
        • Turku

        Originally posted by rizzo View Post
        NikoTD: peräkontti ainakin aukeaa kun väännät avaimella vastapäivään - eikä tarvitse "sähköjä". Ihanku joku ois sanonu että samalla tavalla sais auki myös etuoven, mutta en uskalla luvata :think
        Ei tossa ole avainpesää takaluukussa ollenkaan

        Comment

        • NikoTD
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 31
          • Turku

          Originally posted by Supa View Post
          Aukeaa kyllä avaimella kun käännät avausasentoon, nostat kahvan ja käännät lisää.
          Sensijaan että laseja kannattaa alkaa rikkomaan niin rikkoisin toisen munuaisen keulalta (saattaa ehjänäkin saada irti kyllä) ja avaisin konepellin, saa ainakin sähköä annettua.

          Kun ottaa kuskin puolen munuaisen irti niin sieltä saa väänettyä konepellin lukot auki suht helposti.
          Olen tietysti ajanut keulan aika lähelle seinää ja käppäri+P päällä.
          No täytyy käydä yrittämässä jos vaikka onnistuis.

          Kiitos.

          Comment

          • NikoTD
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 31
            • Turku

            Originally posted by Supa View Post
            Aukeaa kyllä avaimella kun käännät avausasentoon, nostat kahvan ja käännät lisää.
            Sensijaan että laseja kannattaa alkaa rikkomaan niin rikkoisin toisen munuaisen keulalta (saattaa ehjänäkin saada irti kyllä) ja avaisin konepellin, saa ainakin sähköä annettua.

            Kun ottaa kuskin puolen munuaisen irti niin sieltä saa väänettyä konepellin lukot auki suht helposti.
            Pullakahvit Supalle heti kun ajan Vihdistä ohi

            Avaimella aukes, ei vaan tienny tota avaintemppua kun e34:ssä aukes ihan normaalisti.
            Kiitos ihan pirusti!

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8094
              • Willähde

              Been there done that..

              Miten E39:n takakontissa ei ole lukkopesää..? :think
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Sedanissa on, touringissa ei.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  Originally posted by Supa View Post
                  Sedanissa on, touringissa ei.
                  Oh yes en ymmärtänyt kyseessä olevaa korimallia
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1372
                    • Oulainen

                    Vastasuuden varalle, voihan sitä "alakautta* laittaa laturin konehuoneeseen jos ei avaimella saa lukkoja auki.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • Bimmero
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 343
                      • Harjavalta

                      Originally posted by Supa View Post
                      Riippuu hieman mistä autosta on peräisin, se olisi hyvä ainakin koodata autoon jos on erilaisesta jotta se osaa laskea moottorin tuottaman lämpömäärän yms oikein.
                      Tosin ei pitäisi olla kodin dramaattista eroa toiminnassa.
                      En tiedä mistä autosta, ostin oili jaloselta enkä huomannut kysyä. Ajelin eilen reilun tunnin ja pelasi hyvin.
                      Entinen ihka nosti kyllä puhaltimen nopeutta lämpöjen noustua vaikka ei ollut AUTO asennossakaan.
                      Vanha ihka oli "leimattu" -96 ja tämä uusi käytetty -98. Vähän tuo päiväys ihmetytti kun kuitenkin auto on 2001 mallia. Liekkö jo joskus vaihdettu :think

                      Täytyy tuo siili vielä vaihtaa, tiedä vaikka ottanut vähän itseensä kun tosiaan oli sulanut reikä siihen ihkan koteloon sen sinisen liittimen kohdalle
                      "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                      e90 335i

                      Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                      Comment

                      • NikoTD
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 31
                        • Turku

                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Vastasuuden varalle, voihan sitä "alakautta* laittaa laturin konehuoneeseen jos ei avaimella saa lukkoja auki.
                        Hyvä pointti ja se plussajohtohan tulee aika alaskin siellä konehuoneessa joten ei pitäis olla edes kovin hankala.

                        Voisin jopa puolustella omaa tietämättömyyttäni sillä että itsellä on ollut pari viikkoa e39 mutta hauskinta on että soitin tuosta ongelmasta aamulla BMW-huoltoon jossa puhelimeen vastannut ei osannut auttaa eikä muutama muu työntekijät joilta hän kävi kyselemässä. Hämmentävää :think
                        Sieltä neuvottiin että "Kääntele sitä avainta, kyllä sen pitäisi aueta, ja jos ei aukea niin kannattaa varmaan rikkoa se takaoven pieni lasi koska se on halvin." Tuo avainmen kääntö kahvan nosto ja lisäkääntö on varmaankin asia jota tuskin moni perus autoilija tietää mutta luulisi että huollossa sentään olis moinen tiedossa.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by NikoTD View Post
                          Tuo avainmen kääntö kahvan nosto ja lisäkääntö on varmaankin asia jota tuskin moni perus autoilija tietää mutta luulisi että huollossa sentään olis moinen tiedossa.
                          Varsinkin kun lukee ohjekirjassa ja ollut monissa bmw:n korimalleissa.

                          Vaihtuu vaan liian tiheästi merkkiliikkeen-jampat, eivät ehdi oppia kaikkea...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • NikoTD
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 31
                            • Turku

                            Olisikos tuo pikkulasin rikkominenkaan mitään auttanut kun eihän noista saa oveakaan auki sisäkahvasta tai nupista jos on avaimella sulkenut vai saako kun virrat on pois?

                            Sitten vaan oisin hakenut viereisestä lastentarhasta 2v varikkoveijjarin joka kömpisi tuosta pikkuikkunasta sisään, työntänyt akun perässä ja huudellu ikkunasta ohjeita miten laitetaan akku takas paikoilleen

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Cell View Post
                              Varsinkin kun lukee ohjekirjassa ja ollut monissa bmw:n korimalleissa.
                              Ei E39:n ohjekirjassa lue mitään kahvan nostosta. Joten onkohan sillä mitään merkitystä tässä asiassa? Ohjekirjassa sanotaan vain, että kiertämällä avainta ääriasentoihin voidaan ovi avata tai lukita. Tosin eikös joissain malleissa mennyt lukkopesän lämmitys päälle kun kahvaa nosti? Ilmeisesti E39:ssä ei tuota ole.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Ei E39:n ohjekirjassa lue mitään kahvan nostosta. Joten onkohan sillä mitään merkitystä tässä asiassa? Ohjekirjassa sanotaan vain, että kiertämällä avainta ääriasentoihin voidaan ovi avata tai lukita. Tosin eikös joissain malleissa mennyt lukkopesän lämmitys päälle kun kahvaa nosti? Ilmeisesti E39:ssä ei tuota ole.
                                Ai lämmitystä ei ole? Nimenomaan E39:ssä se toimii noin. Kahva ylös 30sek ja se aktivoituu :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X