Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    Originally posted by JoSa View Post
    Missäköhöhän olis mahdollinen vika.? Kyseessä 530d ja kovalla pakkasella startti pyörittää todella heikosti --> ei lähe käyntiin. Akku on kuitenki täys. Heti kun antaa lisävirtaa moottoritilassa olevaan pistokkeeseen lähtee startti pyörimään ilosesti ja auto samantien käyntiin.. Ilmeisesti joku johto hapettunu, mutta mistäköhän päin noita johtoja kannattaa rueta käymään läpi? :think
    Akku voi näyttää yleismittarilla täydeltä, mutta kestääkö rasitusta?
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Tsuissi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 96
      • Seinäjoki

      Mikähän saattaisi olla hajalla kun tuntuu että nuo sisätilat ei oikein lämpene... Autohan on 528i -96. Ilmasuuttimista tulee kuumaa ilmaa vain isoilla kierroksilla... Eli kaupunkiajossa tulee melkein haaleaa ja matka-ajossa sellaista lämmintä.

      Kyllähän sieltä nyt pitäis tulla stnan kuumaa ilmaa kokoajan, kun kerta automatiikan säätö on asetettu 32 asteeseen..? Ei auta vaikka otan automatiikan kokonaan pois päältä ja säädän suuttimet ja puhallustehon manuaalisesti.

      Tänään vielä huomasin että kaupunkiajossa tulee apparin puolelle tuulilasille kylmempää ilmaa kuin kuskin puolelle, vaikka 32 astetta on säädetty kummallekkin puolelle.

      Moottorin lämmöt nousee normaalisti tuonne puoleenväliin, jossa ne sitten pysyykin.

      Auttakaas jos joku tietää?
      Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
      Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
      Nyk. 636 kawasaki

      "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

      >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Tsuissi View Post
        Mikähän saattaisi olla hajalla kun tuntuu että nuo sisätilat ei oikein lämpene... Autohan on 528i -96. Ilmasuuttimista tulee kuumaa ilmaa vain isoilla kierroksilla... Eli kaupunkiajossa tulee melkein haaleaa ja matka-ajossa sellaista lämmintä.

        Kyllähän sieltä nyt pitäis tulla stnan kuumaa ilmaa kokoajan, kun kerta automatiikan säätö on asetettu 32 asteeseen..? Ei auta vaikka otan automatiikan kokonaan pois päältä ja säädän suuttimet ja puhallustehon manuaalisesti.

        Tänään vielä huomasin että kaupunkiajossa tulee apparin puolelle tuulilasille kylmempää ilmaa kuin kuskin puolelle, vaikka 32 astetta on säädetty kummallekkin puolelle.

        Moottorin lämmöt nousee normaalisti tuonne puoleenväliin, jossa ne sitten pysyykin.

        Auttakaas jos joku tietää?
        Kiertovesipumppu/pumput risana.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          530i -02, Defa lohkolämmitin vastus Motonetista. Tuleeko se öljypohjaan vai lohkoon? Myyjä ei tiennyt...

          Comment

          • Jartza 528
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 25
            • Oulu

            Originally posted by Tsuissi View Post
            Mikähän saattaisi olla hajalla kun tuntuu että nuo sisätilat ei oikein lämpene... Autohan on 528i -96. Ilmasuuttimista tulee kuumaa ilmaa vain isoilla kierroksilla... Eli kaupunkiajossa tulee melkein haaleaa ja matka-ajossa sellaista lämmintä.

            Kyllähän sieltä nyt pitäis tulla stnan kuumaa ilmaa kokoajan, kun kerta automatiikan säätö on asetettu 32 asteeseen..? Ei auta vaikka otan automatiikan kokonaan pois päältä ja säädän suuttimet ja puhallustehon manuaalisesti.

            Tänään vielä huomasin että kaupunkiajossa tulee apparin puolelle tuulilasille kylmempää ilmaa kuin kuskin puolelle, vaikka 32 astetta on säädetty kummallekkin puolelle.

            Moottorin lämmöt nousee normaalisti tuonne puoleenväliin, jossa ne sitten pysyykin.

            Auttakaas jos joku tietää?
            Mulla oli sama ongelma vastaavassa autossa, vaihdoimma uuden termostaatin reilu viikko sitten ja nyt voi pitää 21,5 asteessa lämpöjä reilun 30 asteen pakkasillakin ja tuohon -96 oli vielä se halvempi termostaattikin, kuin uudempiin malleihin.

            Lämmöt nousi ennen melkein samaan, kuin nyttenkin, mut auto oli kylmä kuin jääkaappi.
            Last edited by Jartza 528; 15-02-2011, 15:27.
            E70 X5 3,0 dA -07

            EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
            EX- E53 X5 3,0 dA -03
            EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
            Ex- E39 530 dA Touring -01
            Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
            Ex- Chevy Van 6.2d -89
            Ex- A4 Avant 2.4 -99
            Ex- E39 528iA -96
            ym..

            Comment

            • Tsuissi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 96
              • Seinäjoki

              Originally posted by TFV View Post
              Kiertovesipumppu/pumput risana.
              Missäs tämä kiertovesipumppu sijaitsee? Onkohan sille sulaketta, relettä?

              Originally posted by Jartza 528 View Post
              Mulla oli sama ongelma vastaavassa autossa, vaihdoimma uuden termostaatin reilu viikko sitten ja nyt voi pitää 21,5 asteessa lämpöjä reilun 30 asteen pakkasillakin ja tuohon -96 oli vielä se halvempi termostaattikin, kuin uudempiin malleihin.

              Lämmöt nousi ennen melkein samaan, kuin nyttenkin, mut auto oli kylmä kuin jääkaappi.
              Pitääpä kokeilla tuota.
              Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
              Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
              Nyk. 636 kawasaki

              "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

              >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

              Comment

              • HOXAHA
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 107
                • Espoo

                Originally posted by rizzo View Post
                Kiitti, kurkkaan ihan eka tuon akun kunnon kun katsoin että laturissa ollessa itsestään kadotti varausta :think

                Otin jo penkin pois, mutta vastaan tuli muovi ja molemmille puolille menee piuhat pienestä reiästä. Auonko siis vaan sen (väkisin) vänkärin puolelta vai?
                Vänkkärin puolelta penkin alta löytyvä eriste pumpun kohdalta pois. Pitäisi lähteä ihan nätisti pyöreänä palasena, itselläni taisi olla semmoiset 'repäisyviivat' siinä valmiina. Tämän jälkeen alta paljastuu muovinen korkki, joka on semmoisella metallirenkaalla tankissa kierteillä kiinni. Tämän avaamiseen on olemassa työkalukin, mutta lähtee auki myös pienellä vasaralla vastapäivään naputtelemalla, jonka jälkeen muovisen osan voi nostaa ylös.

                HUOM! jos tankki on täynnä bensaa, korkin avaamisen jälkeen bensat pulppuaa tankista ja valuu auton alle, sillä korkki ei sijaitse bensatankin korkeimmassa kohdassa vaan hieman alempana.

                Itselläni oli jokunen vuosi sitten ongelmia nimenomaan bensapumpun johtojen kanssa, kun toinen abikoliittimistä ryömi toistuvasti irti pumpusta ja pysätytti matkanteon yleensä keskelle motaria. Ilmeisesti tuli pumppukin ensin turhaan vaihdettua merkkiliikkeen toimesta ja vika hävisi lopullisesti vasta kun itse vaihdoin anturiosan (eli korkki, missä pumppu on kiinni) ja varmistin vielä johtoliitoksen nippusiteellä.
                BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                HNF XD2 Urban s-pedelec
                Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                Comment

                • JoSa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 155
                  • Pyhäjärvi

                  Originally posted by TFV View Post
                  Akku voi näyttää yleismittarilla täydeltä, mutta kestääkö rasitusta?
                  Eilen ostin uuden akun. Eilen laitettiin lisävirralla akun kautta ja tosiaan meni jonku aikaa ennen ku sai käyntiin. Sitten ostin uuden akun ja aamulla taas sama starttaus ongelma, no lisävirtaa nyt konehuoneen puolelle ja samantien lähti nätisti. Vaihoin nyt akun miinus navan kengän ja tuntus ehkä että nyt lämpimänäkin starttais paljon ilosemmin.. No aamulla sen taas näkee auttoko.

                  Comment

                  • Tommi M
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 29
                    • Kotka

                    Originally posted by vaappu View Post
                    Kaveri pyysi kysyä että : Saako 99vm 530d moottoriin loki lämppäriä?

                    Paikoillaan on säteiliä (PASKA) jA tietty webasto ei pelaa.....

                    Mites Hehkun vaihto? Kuulemma nekään ei pelaa?

                    Auttakaas miestä mäessä, sillä minä sen kuitenki joudun korjaamaan
                    Letkulämppärin Calixin saa mutta lohkolämppäriä ei löydy...

                    -Tommi-

                    Comment

                    • JoSa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 155
                      • Pyhäjärvi

                      Originally posted by Tommi M View Post
                      Letkulämppärin Calixin saa mutta lohkolämppäriä ei löydy...

                      -Tommi-
                      Mulla on omassa letkulämppäri ja se on ainakin ihan paska.. Tai sit se on asennettu jotenki väärin. Säteilylämmitintä olen nyt suunnitellu omaan autoon. Mielummin lämpimät öljyt kun lämmin vesi..?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        530i -02, Defa lohkolämmitin vastus Motonetista. Tuleeko se öljypohjaan vai lohkoon? Myyjä ei tiennyt...
                        Defan katalogia tutkin ja löysin 855 vastuksen joka kuvien mukaan tulee lohkoon. Onko kenelläkään öljypohjassa lämmitintä kyseisessä koneessa?

                        Comment

                        • jetze
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 21
                          • nastola

                          Haun perusteella en nyt löytänyt vastausta kysymykseen,että pystyykö ilmastoinnin (ja lämmönsäätö-)paneelin vaihtamaan "manuaalisesta" automaattiseen? vai onko jotain suurempia eroja,jonka takia ei onnistu?

                          tarkoitan siis manuaalisella tätä 3 "rullan" järjestelmää,ja automaattisella diginäyttöistä.

                          lisäksi,minkähän hintainen on uusi paisuntasäiliö?

                          auto siis 525 farkku,03.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by jetze View Post
                            Haun perusteella en nyt löytänyt vastausta kysymykseen,että pystyykö ilmastoinnin (ja lämmönsäätö-)paneelin vaihtamaan "manuaalisesta" automaattiseen? vai onko jotain suurempia eroja,jonka takia ei onnistu?

                            tarkoitan siis manuaalisella tätä 3 "rullan" järjestelmää,ja automaattisella diginäyttöistä.
                            Vaatii paljon muitakin muutoksia eli ei kannata ellei satu olemaan purkuautoa käsillä josta saa kaikki osat (ja on runsaasti aikaa ja tietoa/taitoa).
                            E39 528iA

                            Comment

                            • jetze
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 21
                              • nastola

                              tämä selvä,tattis vastauksesta.

                              Comment

                              • Teppis83
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 50
                                • Lahti

                                Originally posted by Tsuissi View Post
                                Mikähän saattaisi olla hajalla kun tuntuu että nuo sisätilat ei oikein lämpene... Autohan on 528i -96. Ilmasuuttimista tulee kuumaa ilmaa vain isoilla kierroksilla... Eli kaupunkiajossa tulee melkein haaleaa ja matka-ajossa sellaista lämmintä.

                                Kyllähän sieltä nyt pitäis tulla stnan kuumaa ilmaa kokoajan, kun kerta automatiikan säätö on asetettu 32 asteeseen..? Ei auta vaikka otan automatiikan kokonaan pois päältä ja säädän suuttimet ja puhallustehon manuaalisesti.

                                Tänään vielä huomasin että kaupunkiajossa tulee apparin puolelle tuulilasille kylmempää ilmaa kuin kuskin puolelle, vaikka 32 astetta on säädetty kummallekkin puolelle.

                                Moottorin lämmöt nousee normaalisti tuonne puoleenväliin, jossa ne sitten pysyykin.

                                Auttakaas jos joku tietää?
                                Itel oli sama homma, kiertovesipumppu oli jumissa, lähti toimii ku oli irti ja sai vähän kopauttelua, ja sen lisäks paisarinkorkki oli rikki ni ei ollu kunnolla painetta järjestelmässä, alavesiletku oli aina aivan lötkö, nyt tuntuu uudella korkilla ihan piukeelta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎