Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mikron View PostLöytyikös lampunpesurille erikseen sulaketta? Ei kuluis niin paljoa pissapojannestettä jos sais lampunpesurit pois pelistä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNäitä lampunpesureita kannatta kuitenkin satunnaisesti pyöräyttää.Saatta vanhemmat moottori/pumppuyhdistelmät käytön puutteesta muuten jumittua.Ja pääsee sitten katsastukseen vaihtamaan uuden pumpun.
Tekee vikakoodin tuo sulakkeen puuttuminen, mahtaako OBD testissä näkyä?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKesäksi on kiva ottaa pois toiminnasta, ettei sottaa autoa. Talveksi sitten taas kiinni.
Tekee vikakoodin tuo sulakkeen puuttuminen, mahtaako OBD testissä näkyä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Meneekö tuo öljytason-anturi rikki sillä tavalla ettei ilmota ollenkaan, jos öljyt on vajaana? Vai kuinka paljon tuossa E39 M52:ssa kestää öljyt olla vähissä ennenku älähtää?Last edited by zener; 17-05-2012, 16:01.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMeneekö tuo öljytason-anturi rikki sillä tavalla ettei ilmota ollenkaan, jos öljyt on vajaana? Vai kuinka paljon tuossa E39 M52:ssa kestää öljyt olla vähissä ennenku älähtää?
Comment
-
-
Mistä muuten tietää, että tuo öljytasonanturi on oikeasti rikki? Inpalla kun olen lukenut vikakoodeja omasta seiskasta ja veljen e39:stä, niin molemmat antavat satunnaisia vikakoodeja öljytasonanturista, vaikka seiskan kohdalla on tullut todettua, että se varmasti toimii. Aika monista muistakin autoista, mistä olen vikakoodeja lukenut, tahtoo tuo öljytasonanturi helposti antaa vikakoodin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMistä muuten tietää, että tuo öljytasonanturi on oikeasti rikki? Inpalla kun olen lukenut vikakoodeja omasta seiskasta ja veljen e39:stä, niin molemmat antavat satunnaisia vikakoodeja öljytasonanturista, vaikka seiskan kohdalla on tullut todettua, että se varmasti toimii. Aika monista muistakin autoista, mistä olen vikakoodeja lukenut, tahtoo tuo öljytasonanturi helposti antaa vikakoodin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla TU koneessa ei ilmoittanut vaikka laskin öljyt pois. Teki myös ilmoituksia vaikka öljyt ylärajassa.
Checkki ei oo missään vaiheessa huudellu, että öljyt ois vähissä. Kun taas ex. E34 525i ilmotteli vähyydestä hetiku meni alle puolen välin asteikon välillä.
Noh, josko viikonlopun aikaan sais öljyt vaihdeltua ja samalla käyttäs tuon puhdistuslitkun koneessa. Sen jälkeen vois seurata öljynkulutusta tarkemmin.Last edited by zener; 17-05-2012, 16:31.
Comment
-
-
Itellä on ollu aina tapana pyöräyttää tikkua kun öljyt katsoo, niin näkyy molemmin puolin.
Vaihdoin tuossa 530d:hen sen polttoainesuodattimelta korkeapainepumpulle tulevan letkun, ja käytin EGR-venttiilin irti. Se alumiiniventtiili oli ihan törkeen karstanen, ja imusarjan aukon seinämillä näytti olevan joku 3mm paksu karstakerros!?
En uskaltanu sille mitään tehdä muuta kuin imuroida varovasti irtoavat muruset, mutta miten nuo kannattasi (vai kannattaako) putsata?
Miten EGR tulpataan pois käytöstä? Mietin että onnistuuko se vaan sen ohkasen letkun tukkimalla. Autolla on 270tkm ajettu ja on ohjelmoitu.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Hätävilkut
Nonii, elikkä tarttis kiperästi apua ja hyviä neuvoja. Omasta 528i touring -97 on hätävilkut hukassa. Edellinen omistaja on vaihtanut hätävilkkujen kytkimen, mutta ei vaikutusta. Nyt sitten purettiin keskikonsoli, ja alettiin mittaileen, niin ei tule virtaakaan kytkimelle. Joten onko kellään tietoa/ hyvää neuvoa mistä alkaa vikaa ettimään?-97 vuojen 528iA toukka :think
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostEn uskaltanu sille mitään tehdä muuta kuin imuroida varovasti irtoavat muruset, mutta miten nuo kannattasi (vai kannattaako) putsata?
Miten EGR tulpataan pois käytöstä? Mietin että onnistuuko se vaan sen ohkasen letkun tukkimalla. Autolla on 270tkm ajettu ja on ohjelmoitu.
Kait se kannattais tulpata, mutta auto kait lämpenee vähä hitaammin sen jälkeen? Ite jätin toimimaan, ei oo iso homma kuitenkaan putsata tuota venttiiliä silloin tällöin, ja kun muistaa polkee kohtuu usein kaasu pohjassa, niin sehän putsaa hyvin imusarjaa.Ja mustaa tulee, vaikkei oo ohjelmaakaan (kait
) On toi niin laiska ettei voi olla.
Last edited by Bmw Dreamer; 17-05-2012, 17:58.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by [Are] View Post..Edellinen omistaja on vaihtanut hätävilkkujen kytkimen, mutta ei vaikutusta. Nyt sitten purettiin keskikonsoli, ja alettiin mittaileen, niin ei tule virtaakaan kytkimelle. Joten onko kellään tietoa/ hyvää neuvoa mistä alkaa vikaa ettimään?
Comment
-
-
Originally posted by opTA View PostKatso onko sulake palanut/poistettu ja unohdettu laittaa uusi/oikean kokoinen tms... jos nämä ei auta, mittaa tuleeko hätävilkun sulakekohtaan virtaa, jos tulee niin taulun ja katkaisimen välillä johto poikki.-97 vuojen 528iA toukka :think
Comment
-
Comment