Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua.
Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
-
Itselläni ei ainakaan ole Hellan umpiot kun ei noi vakio säätötapit mene sinne.Originally posted by E.K. View PostItsekin eilen facelift valon korjanneena alkuperäisessä luki jossakinkohtaa hella.
Oli ne uudet säätötangot suunnilleen samanlaiset ku vanhat, tosin vanhoja tappeja oli aikoinaan auton maahantuonut yrittäjä hieman kolvaa ja liimaa menetelmällä tekohengittänyt.
Mistäkhöän saisi varaosia muihin umpioihin?
Voin yrittää vielä kuvat ottaa kuhan taas puran tuon valon.Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
Comment
-
E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?
Valistuneita arvauksia?
Comment
-
Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA
Comment
-
Hihnahan vinkuu jos se on oikeen vanha ja kulunu (venyny) ja kiristin ei enää saa/jaksa sitä kiristää,Originally posted by Ego0s View PostMistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
Comment
-
Aikalailla näin. Moska kannattaa olla suht painava että siihen saa kunnolla napautusta. Toinen vaihtoehto on laittaa meisseli tai lenkkiavain niiden flektin pulttien väliin niin ei tarvitse ostaa tuota työkalua.Originally posted by jukkae View PostOnkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua.
Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
Comment
-
Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.Originally posted by timppa811 View PostE39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?
Valistuneita arvauksia?
Comment
-
Tuo kannatinlaakeri voi olla syyllinen. Sillon tällöin sopivasti väännättäessä tulee pientä tärinää hyttiin, joka myös taitaa johtua kannatinlaakerista.Originally posted by Heguli 31 View PostPyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
Comment
-
Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.
Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?
Comment
-
Kyllä ovat.Originally posted by eiskalt View PostOnhan kaikki e39 konepellit samanlaisiaExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
näinhän se menee.Originally posted by E.K. View PostPerkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.
Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
Comment