E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuPa
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 282
    • suomi

    Takaluukun perkele aukeilee ajon aikana. Kylhän se imasee ittensä kiinni, ettei joka kerta tarvii autosta nousta, mut silti aika vidumainen homma! Johdot saranasta tsekattu... Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Vinkkejä mikä vois olla vikana?
    "530da touring -00"

    Comment

    • Simppaa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 49
      • Hyvinkää

      Olisi jarrunesteen ja jäähdytysnesteen vaihdon aika 2002 530d. Mukaan tarttu sinistä klik se 5 pulloa, eli saa 15litraa tehtyä 50/50 nestettä. Mikä on jäähdytysjärjestelmän tilavuus? Jarrunesteen vaihto menee perinteisesti pumppaa&avaa ilmausruuvia-showlla, mutta pitääkö olla virrat päällä?
      e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        Originally posted by KuPa View Post
        Takaluukun perkele aukeilee ajon aikana. Kylhän se imasee ittensä kiinni, ettei joka kerta tarvii autosta nousta, mut silti aika vidumainen homma! Johdot saranasta tsekattu... Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Vinkkejä mikä vois olla vikana?
        Itsellä teki tourinki samaa. Vika löytyi lukkomoottorin liittimestä, joka oli pelkästään hapettunut. Toki itsekin aloitin purkamalla johdot esiin, eikä yhtään johtoa ollut poikki.
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          Originally posted by Lapa735ia View Post
          Itsellä teki tourinki samaa. Vika löytyi lukkomoottorin liittimestä, joka oli pelkästään hapettunut. Toki itsekin aloitin purkamalla johdot esiin, eikä yhtään johtoa ollut poikki.
          dänks, pitää jatkaa vianetsintää siis siitä! ilmeisesti siihen pääsee käsiksi purkamalla luukusta ne muovit sunmuut edestä? :think ja käydä kaikki sieltä löytyvät liittimet läpi...
          "530da touring -00"

          Comment

          • Lapa735ia
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 303
            • Martinniemi

            Originally posted by KuPa View Post
            dänks, pitää jatkaa vianetsintää siis siitä! ilmeisesti siihen pääsee käsiksi purkamalla luukusta ne muovit sunmuut edestä? :think ja käydä kaikki sieltä löytyvät liittimet läpi...
            Muovit vaan pois luukusta ja siinä se moottori onkin jo käsillä.
            Itsellä tosiaan tuli vian etsintä aloitettua vaikeammasta päästä ja tuli revittyä ne johdot saranoiden luota esille. No ompahan tarkistettu, että ovat kunnossa.
            E39 525 TDSA touring
            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2079
              • Pirkanmaa

              Heitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.

              Mikä tämä paikallisen huurtumisen aiheuttaa, vaikka autossa ei olisi yhtään vettä matoilla, niin silti tapahtuu.

              Edellisissä E39:issä ei ikinä tapahtunut vastaavaa.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7468
                • Oulu

                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                Heitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.
                Samaa tuntuu usein olevan mullakin. Ei nyt ehkä aina kuitenkaan. Luulisin, että selitys on vain se että tuulilasin alareuna on sellaisessa paikassa jossa se ei lämpene paljoakaan sisälämppärillä ja kosteus jota aina ilmassa on enemmän tai vähemmän tiivistyy kuitenkin reilusta lämpötilaerosta johtuen sitten sinne.

                Varmasti se vesi lattialla lisää tuota ongelmaa, mutta voihan sitä kosteutta olla muuallakin.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Jax_KiBez View Post
                  Heitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.

                  Mikä tämä paikallisen huurtumisen aiheuttaa, vaikka autossa ei olisi yhtään vettä matoilla, niin silti tapahtuu.

                  Edellisissä E39:issä ei ikinä tapahtunut vastaavaa.
                  Autossa on kosteutta sisällä. Ota matot pois, jätä ikkunat raolleen sentin ja laita vaikka pari lämppäriä viikonlopuksi pöhisemään. Vaihda välillä lämppärien paikkaa, etenkin etulattiat kannattaa kuivata kunnolla.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1660
                    • Vähäkyrö

                    Laatikkoasiaa...

                    Tuoss aiemmin oli laatikon kanssa ongelmaa, kun sportilla vaihto tosi karkeasti ja nykien vaihteita. Sitte reipas kuukausi sitten huvikseni nollasin adaptaatiot laatikost ja laatikko alko vaihtamaan todella nätisti. Nyt vaan sitte ku maantiellä polkasee kaasun pohjaan (ei kick down) n. 80 vauhdista, niin heittää kolmoselle ja kolmoselle jää vaikka höllää kaasun. Tänään ohituksissa huomasin tuon ja piti manuaalilla sitte heittää vitonen päälle. Nollasta 80 vauhtiin kiihyttäessä ei tuota tee. Oon sen nollauksen jälkeen ajanu lähes pelkästään kaupunkiajoa. Pitäskö nollata laatikko uuestaan ja käydä maantielläki vetelemässä?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Laatikkoasiaa...

                      Tuoss aiemmin oli laatikon kanssa ongelmaa, kun sportilla vaihto tosi karkeasti ja nykien vaihteita. Sitte reipas kuukausi sitten huvikseni nollasin adaptaatiot laatikost ja laatikko alko vaihtamaan todella nätisti. Nyt vaan sitte ku maantiellä polkasee kaasun pohjaan (ei kick down) n. 80 vauhdista, niin heittää kolmoselle ja kolmoselle jää vaikka höllää kaasun. Tänään ohituksissa huomasin tuon ja piti manuaalilla sitte heittää vitonen päälle. Nollasta 80 vauhtiin kiihyttäessä ei tuota tee. Oon sen nollauksen jälkeen ajanu lähes pelkästään kaupunkiajoa. Pitäskö nollata laatikko uuestaan ja käydä maantielläki vetelemässä?
                      Laatikon nollattavat adaptioarvot on vain kulumista kompensovia, eivät vaikuta ajotapaan mitenkään. Kun kiihdytät kaasupohjassa, laatikko menee sporttisemmalle asetukselle. Kun päästät kaasun, laatikko jää odottamaan hetkeksi, että jatkatko kaahaamista. Hetken päästä se vaihtaa taas normi asetukseen ja latoo vaihteet isommalle peräjälkeen.

                      Jos se jää lopullisesti pienelle, on jotain rikki.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Vielä: Ags arvoja ei kannata huvikseen nollailla, ennemmin öljynvaihdon jälkeen, yms...

                        Comment

                        • Insto
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 59
                          • Lahti

                          Originally posted by Insto View Post
                          Koitetaas uusiks

                          Eli manuaali-ilmastoinnin tuulettimen puhallusteho ei lisäänny enää säätimen puolenvälin jälkeen. Pahimmillaan puhallin ei herää ollenkaan mutta se on onneksi tapahtunut vain pari kertaa tänä syksynä/talvena. Niissäkin tapauksissa tuuletus on käynnistynyt ehkä noin puolen tunnin ajon jälkeen. Täyspuhalluksen harvinaista herkkua on koettu viimeksi loppukesän lämpimillä keleillä.

                          Onko todennäköisin syyllinen puhaltimen päätevastus vai toimiiko se säädin jollain kaapeli/vaijerivirityksellä, joka ei nyt pääsis liikkumaan kunnolla?
                          Itse itselleni vastaten, niin kyllä auttoi puhaltimen esivastuksen vaihtaminen. Nyt puhaltaa pyydettäessä täydellä teholla. Lisää lämpöä koppiin

                          Lisäksi nyt taas talven saavuttua alkaa matkustajia haittaamaan sellainen ongelma, että takajalkatilan kanavista ei tule ilmaa ollenkaan. Onkohan niiden ohjausläpät siellä kojelaudan sisällä vai taaempana keskikonsolissa ja voiko niille tehdä jotain purkamatta koko kojelautaa?
                          Last edited by Insto; 25-12-2011, 13:19. Reason: typoja
                          MB S213 -17, 127tkm -
                          Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                          Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                          Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                          Ex: E46 318i -98

                          Comment

                          • Uffa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 126
                            • Replot

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Samaa tuntuu usein olevan mullakin. Ei nyt ehkä aina kuitenkaan. Luulisin, että selitys on vain se että tuulilasin alareuna on sellaisessa paikassa jossa se ei lämpene paljoakaan sisälämppärillä ja kosteus jota aina ilmassa on enemmän tai vähemmän tiivistyy kuitenkin reilusta lämpötilaerosta johtuen sitten sinne.

                            Varmasti se vesi lattialla lisää tuota ongelmaa, mutta voihan sitä kosteutta olla muuallakin.
                            Onko aktiivihiilisuodattimet? Ne ainakin "kosteuttaa" pakkasilla.
                            Vikakoodinlukua Vaasassa

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7468
                              • Oulu

                              Originally posted by Uffa View Post
                              Onko aktiivihiilisuodattimet? Ne ainakin "kosteuttaa" pakkasilla.
                              On aina ollu.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Uffa View Post
                                Onko aktiivihiilisuodattimet? Ne ainakin "kosteuttaa" pakkasilla.
                                Mites sisälämppäri niitä kuivattaisi? Ilmakanavat on kiinni kun auto sammuksissa.

                                Comment

                                Working...
                                X