Takaluukun perkele aukeilee ajon aikana. Kylhän se imasee ittensä kiinni, ettei joka kerta tarvii autosta nousta, mut silti aika vidumainen homma! Johdot saranasta tsekattu... Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Vinkkejä mikä vois olla vikana?
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olisi jarrunesteen ja jäähdytysnesteen vaihdon aika 2002 530d. Mukaan tarttu sinistä klik se 5 pulloa, eli saa 15litraa tehtyä 50/50 nestettä. Mikä on jäähdytysjärjestelmän tilavuus? Jarrunesteen vaihto menee perinteisesti pumppaa&avaa ilmausruuvia-showlla, mutta pitääkö olla virrat päällä?e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostTakaluukun perkele aukeilee ajon aikana. Kylhän se imasee ittensä kiinni, ettei joka kerta tarvii autosta nousta, mut silti aika vidumainen homma! Johdot saranasta tsekattu... Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Vinkkejä mikä vois olla vikana?E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Originally posted by Lapa735ia View PostItsellä teki tourinki samaa. Vika löytyi lukkomoottorin liittimestä, joka oli pelkästään hapettunut. Toki itsekin aloitin purkamalla johdot esiin, eikä yhtään johtoa ollut poikki.ilmeisesti siihen pääsee käsiksi purkamalla luukusta ne muovit sunmuut edestä? :think ja käydä kaikki sieltä löytyvät liittimet läpi...
"530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View Postdänks, pitää jatkaa vianetsintää siis siitä!ilmeisesti siihen pääsee käsiksi purkamalla luukusta ne muovit sunmuut edestä? :think ja käydä kaikki sieltä löytyvät liittimet läpi...
Itsellä tosiaan tuli vian etsintä aloitettua vaikeammasta päästä ja tuli revittyä ne johdot saranoiden luota esille. No ompahan tarkistettu, että ovat kunnossa.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Heitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.
Mikä tämä paikallisen huurtumisen aiheuttaa, vaikka autossa ei olisi yhtään vettä matoilla, niin silti tapahtuu.
Edellisissä E39:issä ei ikinä tapahtunut vastaavaa.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostHeitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.
Varmasti se vesi lattialla lisää tuota ongelmaa, mutta voihan sitä kosteutta olla muuallakin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostHeitämpä taas kysymyksen E39:stä, nimittäin mulla ilmenee sellaista kun olen näillä keleillä miinus/plus 5 välillä lämmittänyt autoa sisätilalämppärillä täydellä teholla n. 2h, niin joka kerta tuulilasin alareunaan jää huurua n. 15-25cm kaistale, ja vaikka auto ei olisi huurussa kun lämmittämisen aloittaa.
Mikä tämä paikallisen huurtumisen aiheuttaa, vaikka autossa ei olisi yhtään vettä matoilla, niin silti tapahtuu.
Edellisissä E39:issä ei ikinä tapahtunut vastaavaa.
Comment
-
-
Laatikkoasiaa...
Tuoss aiemmin oli laatikon kanssa ongelmaa, kun sportilla vaihto tosi karkeasti ja nykien vaihteita. Sitte reipas kuukausi sitten huvikseni nollasin adaptaatiot laatikost ja laatikko alko vaihtamaan todella nätisti. Nyt vaan sitte ku maantiellä polkasee kaasun pohjaan (ei kick down) n. 80 vauhdista, niin heittää kolmoselle ja kolmoselle jää vaikka höllää kaasun. Tänään ohituksissa huomasin tuon ja piti manuaalilla sitte heittää vitonen päälle. Nollasta 80 vauhtiin kiihyttäessä ei tuota tee. Oon sen nollauksen jälkeen ajanu lähes pelkästään kaupunkiajoa. Pitäskö nollata laatikko uuestaan ja käydä maantielläki vetelemässä?
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostLaatikkoasiaa...
Tuoss aiemmin oli laatikon kanssa ongelmaa, kun sportilla vaihto tosi karkeasti ja nykien vaihteita. Sitte reipas kuukausi sitten huvikseni nollasin adaptaatiot laatikost ja laatikko alko vaihtamaan todella nätisti. Nyt vaan sitte ku maantiellä polkasee kaasun pohjaan (ei kick down) n. 80 vauhdista, niin heittää kolmoselle ja kolmoselle jää vaikka höllää kaasun. Tänään ohituksissa huomasin tuon ja piti manuaalilla sitte heittää vitonen päälle. Nollasta 80 vauhtiin kiihyttäessä ei tuota tee. Oon sen nollauksen jälkeen ajanu lähes pelkästään kaupunkiajoa. Pitäskö nollata laatikko uuestaan ja käydä maantielläki vetelemässä?
Jos se jää lopullisesti pienelle, on jotain rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Insto View PostKoitetaas uusiks
Eli manuaali-ilmastoinnin tuulettimen puhallusteho ei lisäänny enää säätimen puolenvälin jälkeen. Pahimmillaan puhallin ei herää ollenkaan mutta se on onneksi tapahtunut vain pari kertaa tänä syksynä/talvena. Niissäkin tapauksissa tuuletus on käynnistynyt ehkä noin puolen tunnin ajon jälkeen. Täyspuhalluksen harvinaista herkkua on koettu viimeksi loppukesän lämpimillä keleillä.
Onko todennäköisin syyllinen puhaltimen päätevastus vai toimiiko se säädin jollain kaapeli/vaijerivirityksellä, joka ei nyt pääsis liikkumaan kunnolla?
Lisäksi nyt taas talven saavuttua alkaa matkustajia haittaamaan sellainen ongelma, että takajalkatilan kanavista ei tule ilmaa ollenkaan. Onkohan niiden ohjausläpät siellä kojelaudan sisällä vai taaempana keskikonsolissa ja voiko niille tehdä jotain purkamatta koko kojelautaa?MB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSamaa tuntuu usein olevan mullakin. Ei nyt ehkä aina kuitenkaan. Luulisin, että selitys on vain se että tuulilasin alareuna on sellaisessa paikassa jossa se ei lämpene paljoakaan sisälämppärillä ja kosteus jota aina ilmassa on enemmän tai vähemmän tiivistyy kuitenkin reilusta lämpötilaerosta johtuen sitten sinne.
Varmasti se vesi lattialla lisää tuota ongelmaa, mutta voihan sitä kosteutta olla muuallakin.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Originally posted by Uffa View PostOnko aktiivihiilisuodattimet? Ne ainakin "kosteuttaa" pakkasilla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment