Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    morijensta! Sellasta että autosta löytyy puhelin, langaton malli. Se pieni kapula. Auto vm.2003 ja navi löytyy jne. Tarvis saada toi puhelin toimimaan, eli ensinnäkin tarvin sim-kortin tuohon keskikyynernojaan puhelimen alle, käykö normaali pre-paid ? Ja saanko kortin asettamisen jälkeen vaihdettua kielen englanniksi tai jopa suomeksi? Miten se onnistuu? Entä numeroiden tallentaminen ja puheohjaus? Tuohon en searchilla selviä ohjeita löytänyt vailla luon aiheeseen liittyviä topicceja aikalailla. Oisko jollain hyviä ohjeita ja vinkkejä tuohon? Kiitän etukäteen
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      jaa olikos se jossain sulakkeiden numerot ja selitykset suomeksi:think
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Miten lukkosysteemeihin pääsee käsiksi? On jotenkin jäykkä sisäkahva, varmaan kaipaa voitelua jonnekkin?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14513
          • Oulu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Miten lukkosysteemeihin pääsee käsiksi? On jotenkin jäykkä sisäkahva, varmaan kaipaa voitelua jonnekkin?
          Ovipahvit irti, airbagit eestä, eriste irti ja siinähän ne jo näkyykin.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            Originally posted by _Rontti View Post
            morijensta! Sellasta että autosta löytyy puhelin, langaton malli. Se pieni kapula. Auto vm.2003 ja navi löytyy jne. Tarvis saada toi puhelin toimimaan, eli ensinnäkin tarvin sim-kortin tuohon keskikyynernojaan puhelimen alle, käykö normaali pre-paid ? Ja saanko kortin asettamisen jälkeen vaihdettua kielen englanniksi tai jopa suomeksi? Miten se onnistuu? Entä numeroiden tallentaminen ja puheohjaus? Tuohon en searchilla selviä ohjeita löytänyt vailla luon aiheeseen liittyviä topicceja aikalailla. Oisko jollain hyviä ohjeita ja vinkkejä tuohon? Kiitän etukäteen
            muihin en osaa vastata mutta miksei rinnakkaiskorttia vain omaan liittymääsi niin ei tarvitse uutta liittymää hankkia?

            mulla (e46 tosin) on kännykkä-adapteriteline kyynärnojan alla jollekkin kivikauden nokialle, mut soittimesta löytyy puhelin valikko ja sinne pystyy tallentamaan numerot yms.. mulla oli bluetoothin kautta entinen puhelin yhteydessä soittimeen.. en tiedä miten se eroaa tuosta ihan auton omasta puhelinsysteemistä.
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10088
              • KVLA

              Originally posted by väiski525 View Post
              miksei rinnakkaiskorttia vain omaan liittymääsi niin ei tarvitse uutta liittymää hankkia?
              Kaikilla operaattoreilla ei edes ole tarjota rinnakkaiskorttia (esim. DNA:lla ei ole).Omaan autopuhelimeen kun kerran tuossa rinnakkaiskorttia kysäisin.

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Kaikilla operaattoreilla ei edes ole tarjota rinnakkaiskorttia (esim. DNA:lla ei ole).Omaan autopuhelimeen kun kerran tuossa rinnakkaiskorttia kysäisin.
                mulla on saunalahti. Pitääpä kysästä jos saa rinnakkaiskortin ja jataa sitte eteenpäin. Eli miten saan sen kielen vaihdettua englanniksi tai suomeksi? Tietty kortin asentamisen jälkeen
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • tuittu
                  Newbiemmer
                  • Jan 2005
                  • 24
                  • FIN

                  Kaverin puolesta kyselen tämmöisiä, että:
                  "eli kysymys liittyy juurikin tuohon 9/98 tapahtuneeseen päivitykseen niin konepuolella kuin muuallakin autossa. Onko päivityksen ero niin suuri, että kannattaa maksaa tonneja enemmän saman määrän ajetuista tai esim '98 190tkm vertaa 2001 252tkm.. Moottorit siis 528 ja 523.
                  + kuinka suuri kehitys KESTÄVYYDESSÄ tapahtui automaattilootan kanssa tuossa päivityksessä?"

                  Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
                  E34 535i

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by tuittu View Post
                    Kaverin puolesta kyselen tämmöisiä, että:
                    "eli kysymys liittyy juurikin tuohon 9/98 tapahtuneeseen päivitykseen niin konepuolella kuin muuallakin autossa. Onko päivityksen ero niin suuri, että kannattaa maksaa tonneja enemmän saman määrän ajetuista tai esim '98 190tkm vertaa 2001 252tkm.. Moottorit siis 528 ja 523.
                    + kuinka suuri kehitys KESTÄVYYDESSÄ tapahtui automaattilootan kanssa tuossa päivityksessä?"

                    Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
                    On se ihan eri auto. Laatikko on parempi uudemmissa, kestoltaan ja toiminnaltaan. Moottorit on molemmissa hyviä.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Suurin muutos oli juuri 9/98, kaksi pienempää muutosta 3/99 ja 9/00.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Mikähän tuota autoani vaivaa, kun se ei mene tasakaasulla mitenkään? Eli, tulee pienikin ylämäki, niin heti vaihtaa pienenmälle vaihteelle ja nopeus tippuu esim 80kmh:sta 70-60 kmh, ja sitten kun alkaa alamäki häämöttää, niin nopeus kyllä nousee, mut voi noustakkin 100kmh. Elikkäs kaasua pitää kokoajan säännöstellä. Ärsyttää, kun talouden 400tkm ajetussa e-carinassa saa pitää kaasun samassa asennossa koko ajan, eikä nopeus muutu juuri miksikään. Niin.. auto siis 523i -97 automaatti, ajettu 240tkm ja ollut sama vika 4vuotta minulla ollessaan.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by janke View Post
                          Mikähän tuota autoani vaivaa, kun se ei mene tasakaasulla mitenkään? Eli, tulee pienikin ylämäki, niin heti vaihtaa pienenmälle vaihteelle ja nopeus tippuu esim 80kmh:sta 70-60 kmh, ja sitten kun alkaa alamäki häämöttää, niin nopeus kyllä nousee, mut voi noustakkin 100kmh. Elikkäs kaasua pitää kokoajan säännöstellä. Ärsyttää, kun talouden 400tkm ajetussa e-carinassa saa pitää kaasun samassa asennossa koko ajan, eikä nopeus muutu juuri miksikään. Niin.. auto siis 523i -97 automaatti, ajettu 240tkm ja ollut sama vika 4vuotta minulla ollessaan.
                          Carina kaasarikoneella?

                          Olen saman huomannut, etenkin Bemareissa. Cruise on pakollinen varuste.

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by janke View Post
                            Mikähän tuota autoani vaivaa, kun se ei mene tasakaasulla mitenkään? Eli, tulee pienikin ylämäki, niin heti vaihtaa pienenmälle vaihteelle ja nopeus tippuu esim 80kmh:sta 70-60 kmh, ja sitten kun alkaa alamäki häämöttää, niin nopeus kyllä nousee, mut voi noustakkin 100kmh. Elikkäs kaasua pitää kokoajan säännöstellä. Ärsyttää, kun talouden 400tkm ajetussa e-carinassa saa pitää kaasun samassa asennossa koko ajan, eikä nopeus muutu juuri miksikään. Niin.. auto siis 523i -97 automaatti, ajettu 240tkm ja ollut sama vika 4vuotta minulla ollessaan.
                            Mitä helvettiä? Ei se kaasupolkimen asento moottorin kierroksia/auton nopeutta kuulukaan säännöstellä vaan poljin vaikuttaa yleensä kaasuläpän asentoon ja sylinterien täytökseen...

                            Meinaatko, että auton pitäisi automaattisesti lisätä moottorista ulos otettavaa tehoa ylämäessä kaasun ollessa samassa asennossa?:think

                            Vai menikö multa jotain ohi ts. phutaanko tässä cruisesta???

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Touring jossa takaovissa orggis verhot. Ajattelin kalvotuttaa takalasit tummiksi. Tuleeko hölmön näköinen jos laittaa vaan takakontinlasit? Tai meneekö orggisverhot hukkaan jos kalvottaa takaovetkin?

                              Comment

                              • Patezki
                                Newbiemmer
                                • Feb 2012
                                • 2
                                • Oulu

                                Pääseekö E39:ssä peräkonttiin irrottamalla takapenkin? Onko välissä ns. välipohjaa? Jos on niin voiko sitä irrottaa muulla tavalla kuin rälläkällä? Kyseessä on E39 -97 520i sedan, jossa kiinteät penkit.

                                Ongelmana on, että akku on irti ja peräkontin lukko ei toimi mekaanisesti avaamalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎