E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Löytyiskö jostain vastaava setti facelift puskurina?

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14561
      • Oulu

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Löytyiskö jostain vastaava setti facelift puskurina?
      Siis eikai tuo M-puskurista erikseen ole facelift versiota...?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by zener View Post
        Siis eikai tuo M-puskurista erikseen ole facelift versiota...?
        Öh, siis tarkoitin facelift normi puskinta

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14561
          • Oulu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Öh, siis tarkoitin facelift normi puskinta
          Ohops... Pitäs lukee tarkemmin.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            Originally posted by Cell View Post
            asdf1: laita vaan se koodilistaus näytille niin arvotaan sitten lisää.
            Vikamuistin luku (autocom)

            -65 Nokka-akselin asentotunnistin
            -18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
            -238 Sytytyshäiriö syl. 1
            -242 5
            -240 3
            -243 6
            -239 2
            - -- 4
            -83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
            -244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe

            Auto tomii taas vaihteeks ihan hyvin, vaikka mitään ei oo vielä vaihdettu.
            Last edited by asdf1; 03-04-2012, 11:21.
            -05 e61 530d msport

            Comment

            • Paul 74
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1386
              • Ulvila

              Originally posted by jeepster View Post
              kuis paljon tourinki on painavampi?
              sedanissa on ~650e josta käyttövoimaveron osuus ~442e
              Kaipa tuommosen voi maksaa jo erissä. Ettei kerralla tartte maksaa koko summaa :think
              "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
              Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
              Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

              Comment

              • Sampsaa
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 105
                • Seinäjoki

                Originally posted by Haju69 View Post
                mtt-trading http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=288 (toimituskulut sisältyy hintaan)
                Sellanen kysymys vielä että onko kenellekään kokemusta tuosta pohjamaalista? Uskaltaako suoraa vetää valmista pintaa vai pitääkö pohjia tehdä uusiksi?
                3 x e39
                3 x e46
                E61 530d LCi

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16436
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Sampsaa View Post
                  Sellanen kysymys vielä että onko kenellekään kokemusta tuosta pohjamaalista? Uskaltaako suoraa vetää valmista pintaa vai pitääkö pohjia tehdä uusiksi?
                  Nyt en kyllä osaa sanoa kun en itse maalannut. Mutta maalari ainakin sen verran sanoi ettei ollut mitään ongelmia eikä tarvinnut kittailla.

                  Edit: Siis minulle tullut puskuri oli musta muovinen. Ei pohjamaalia muistaakseni ollut valmiina siihen aikaan kun sen ostin, lienee muuttunut tuo homma sen verran että nyt tulee valmiiksi pohjavärissä.
                  Last edited by Haju69; 03-04-2012, 19:54.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E32 Diamantscwharz 750iL '94

                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    Originally posted by Sampsaa View Post
                    Sellanen kysymys vielä että onko kenellekään kokemusta tuosta pohjamaalista? Uskaltaako suoraa vetää valmista pintaa vai pitääkö pohjia tehdä uusiksi?
                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Nyt en kyllä osaa sanoa kun en itse maalannut. Mutta maalari ainakin sen verran sanoi ettei ollut mitään ongelmia eikä tarvinnut kittailla.

                    Edit: Siis minulle tullut puskuri oli musta muovinen. Ei pohjamaalia muistaakseni ollut valmiina siihen aikaan kun sen ostin, lienee muuttunut tuo homma sen verran että nyt tulee valmiiksi pohjavärissä.
                    moni tavaran toimittaja tarjoaa molempia vaihtoehtoja ja pohjamaalattu on luonnollisesti hiukan kalliimpi.

                    itse kyllä huomannut tuon tehtaan "pohjamaalin" olevan niin ohut rykäisy pinnassa vaan että yleensä vetänyt sävypohjan vielä alle ennen pintaväriä kun joku kantti menee aina puhki ja helpompaa muutenkin kun maalattavat osat on kaikki saman sävyisiä pohjaltaan (siis olettaen että irto-osia on paljon yhtäaikaa)

                    tietysti jos jaksat sen verran hipistellä ja varovasti hioa että ei mene kantit puhki ja uskot että uusi maali peittää kunnolla vaikka menisikin niin eikun vaan värit päälle
                    kyllä se ihan päällemaalattavaa pohjaväriä on mutta ei missään nimessä mikään oikea hiontaväri :think karhentaa pitää joka tapauksessa.
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • Sampsaa
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 105
                      • Seinäjoki

                      Joo täytynee vielä hifistellä tuon pohjan kanssa että tulee hyvää jälkeä.
                      3 x e39
                      3 x e46
                      E61 530d LCi

                      Comment

                      • Ezra
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 79
                        • Imatra

                        Uskaltaako vanoksen solenoidin liittimen irroittaa auton ollessa käynnissä ?

                        Paljonko vastus näissä on suurinpiirtein ?

                        Kyseessä siis -98 535i E39
                        E39 535i -98

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3196
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Vikamuistin luku (autocom)

                          -65 Nokka-akselin asentotunnistin
                          -18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
                          -238 Sytytyshäiriö syl. 1
                          -242 5
                          -240 3
                          -243 6
                          -239 2
                          - -- 4
                          -83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
                          -244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe

                          Auto tomii taas vaihteeks ihan hyvin, vaikka mitään ei oo vielä vaihdettu.
                          Sytytyshäiriöt viittais kyllä sinne bensapumpulle, mutta toisaalta siitä ei pitäs tulla taas kampiakselin tunnistin -herjaa. Tässä oli just äskettäin yksi vastaavanlainen laite ihmeteltävänä ja se ei halunnut lähteä oikein helpolla käyntiin ja kävi aika kehnosti kun lähti. Siinä vika oli asentotunnistimessa ja vikakoodeina oli pelkkä asentotunnistin.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • asdf1
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 162
                            • interweb

                            Originally posted by Morkai View Post
                            Sytytyshäiriöt viittais kyllä sinne bensapumpulle, mutta toisaalta siitä ei pitäs tulla taas kampiakselin tunnistin -herjaa. Tässä oli just äskettäin yksi vastaavanlainen laite ihmeteltävänä ja se ei halunnut lähteä oikein helpolla käyntiin ja kävi aika kehnosti kun lähti. Siinä vika oli asentotunnistimessa ja vikakoodeina oli pelkkä asentotunnistin.
                            Voishan nuo nokka-akselin asentotunnistimet vaihtaa, kun eivät kalliita ole ja on suht helppo (varmaan?) itekkin vaihtaa. Bensapumppukin ois alle 100e.

                            Huollon kautta jos tilaa, niin osien hinnat taitaa vähintäänkin tuplaantua.

                            Eikös nämä pitäis oikeet osat olla? Kampiakselin tunnistinta en tuolta löytäny 9/98-> koneeseen.





                            Muutenhan tilanne on se että koodit on nyt nollattu ja koitetaan saada auto piuhan päähän heti kun vika uusiutuu jos niitä vikakoodeja ois vähemmän tarjolla.
                            -05 e61 530d msport

                            Comment

                            • Late69
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 65
                              • RMK

                              Auto on 525i vuosimallia 2000. Siinä on ajovalot enkeleillä joten se on ilmeisesti ensimmäisiä facelift-malleja?

                              Tilasin ebaysta siihen uudet etuvalot.



                              Liittimet käy muuten ihan hyvin mutta vilkun liitin ei meinaa mennä kunnolla pohjaan asti. Modauksella sekin varmaan onnistuu.

                              Mikä se mötikkä on mihin menee yksi liitin ja mikä ei mene vilkulle, ajovaloille, pitkille valoille tai enkeleille? Valojen ohjausmoottori tai vastaava? Tuossa uudessa valossa ei meinaan ole kuin samanlainen paikka missä se reikä on ummessa eikä ole mitään liittimen paikkaa.

                              Jos se on valojen ohjausmoottori niin se on ilmeisesti tarpeellinen? Miten sen saa irti siitä paikastaan ja siirrettyä siihen uuteen valoon? Nyt kun sitä koittaa vetää takakautta niin lähes kaikki sisuskalut yrittää tulla siitä samasta reiästä ulos, eli se on jollain tapaa vielä kiinni, mutta miten.

                              Tuli vähän pitkä stoori ja yritin kuulostaa selvältä. Sori jos on väärä paikka.

                              Ex. E39 525i '00
                              Lexus GS430 '00

                              Comment

                              • jeepster
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2012
                                • 127
                                • uusimaa

                                Originally posted by Late69 View Post
                                Auto on 525i vuosimallia 2000. Siinä on ajovalot enkeleillä joten se on ilmeisesti ensimmäisiä facelift-malleja?

                                Tilasin ebaysta siihen uudet etuvalot.



                                Liittimet käy muuten ihan hyvin mutta vilkun liitin ei meinaa mennä kunnolla pohjaan asti. Modauksella sekin varmaan onnistuu.

                                Mikä se mötikkä on mihin menee yksi liitin ja mikä ei mene vilkulle, ajovaloille, pitkille valoille tai enkeleille? Valojen ohjausmoottori tai vastaava? Tuossa uudessa valossa ei meinaan ole kuin samanlainen paikka missä se reikä on ummessa eikä ole mitään liittimen paikkaa.

                                Jos se on valojen ohjausmoottori niin se on ilmeisesti tarpeellinen? Miten sen saa irti siitä paikastaan ja siirrettyä siihen uuteen valoon? Nyt kun sitä koittaa vetää takakautta niin lähes kaikki sisuskalut yrittää tulla siitä samasta reiästä ulos, eli se on jollain tapaa vielä kiinni, mutta miten.

                                Tuli vähän pitkä stoori ja yritin kuulostaa selvältä. Sori jos on väärä paikka.
                                faceliftiumpiosta lähtee se säätömoottori irti sivulle siirtämällä. on sellainen pallo urassa. kannattaa niistä perussäädöistä antaa sille umpiolle lisää tilaa tulla "ulommas"

                                Comment

                                Working...
                                X