Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 949
    • Kemi

    Mikäs noissa e39 525ia:ssa alkaa kaipaamaan hellää huolenpitoa n220tkm ajettuina?
    Vuosimallista -00 ylöspäin? Onko jotain "kalliita remontteja edessäpäin? Jos ei ole mitään kummempaa tähän mennessä ilmenny? Tyyppivikoja? Sen verran oon käsittäny ettei steppeihin vaihdeta oljyjä..
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14513
      • Oulu

      Originally posted by Jookuj View Post
      Mikäs noissa e39 525ia:ssa alkaa kaipaamaan hellää huolenpitoa n220tkm ajettuina?
      Huohotin systeemi, suodatinjalan tiiviste, vanoksen tiivisteet, alustan tukivarret+muu alusta, ajovalot kuluu. Siinä nyt muutamia.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        Originally posted by Ezra View Post
        Tähän jotain apua ? Voisko liian kulunut avain aiheuttaa tätä ?
        Tai vääränlainen virtalukko. Onko osanumerot identtiset?
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • manne1001
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 9
          • Keski-Pohjanmaa

          Osaakos joku sanoa, mikä vika olisi kyseessä omassa E39 523i?

          Ajelin tässä tänään kotiapäin autolla ja päätin moottorijarrutuksella kääntyä vasemmalle. Kytkin meni pohjaan asti ja aluksi oletin, että matto jäänyt väliin - pikaisesti kiskaisin sen pois ja silti kytkin pohjassa.

          Kotia pääsin ja kotipihalla kytkin edelleen venkslaa pienellä vastuksella ylös ja alas. Pohjaan asti painettuna ykköselle saaminen on vaikeaa.

          Mikäs vika on mahdollisesti? Onko mahd. E39 tyyppivika?

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Nesteet hävinny?

            Comment

            • jeepster
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 127
              • uusimaa

              Originally posted by djs^ View Post
              Schmiedmannilta sain tilattua, kiitos näistä tiedoista!
              On muuten aika hintavia, kun pelkästää toinen puoli maksaa 72 eurova!
              noi vakiopuskurin hilppeet on muuten hieman halvemmat. saakohan niistä sovellettua?
              12eur vs 72eur

              Comment

              • manne1001
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 9
                • Keski-Pohjanmaa

                Originally posted by sonikk View Post
                Nesteet hävinny?
                Tuota mietein, kun vanhassa E30 on ollut muutaman kerran samaa vikaa.

                Mitenkäs, uskaltaako tuon kanssa ajella 44km päähän BMW-huoltoon (Kokkola)? Vai saattaako jättää välille vajailla/olemattomilla nesteillä?

                En tosiaan ole mikään auto-tietäjä, mutta kaiken uuden oppiminen on tervetullutta

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Bensapumppu pitäisi vaihtaa, mutta tankki on täynnä. Pitääkö olla kumihanskat kainaloihin asti?

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Bensapumppu pitäisi vaihtaa, mutta tankki on täynnä. Pitääkö olla kumihanskat kainaloihin asti?
                    Se tulvii pensaa sitten yli, jos aukaiset tankista se korkin minkä alla pumppu on. Suosittelen tyhjentämään tankkia jotenkin ensin.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by tmth View Post
                      Se tulvii pensaa sitten yli, jos aukaiset tankista se korkin minkä alla pumppu on. Suosittelen tyhjentämään tankkia jotenkin ensin.
                      Tätä ne mun unet tiesi. Kuinka vajaaksi pitäisi saada?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tätä ne mun unet tiesi. Kuinka vajaaksi pitäisi saada?
                        Ja sitähän ei saa letkulla imettyä. Milläs sitä nyt vajuttaa, ei viitsisi lähteä ajelemaan turhaa jos sattuu sammumaan keskelle tietä?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ja sitähän ei saa letkulla imettyä. Milläs sitä nyt vajuttaa, ei viitsisi lähteä ajelemaan turhaa jos sattuu sammumaan keskelle tietä?
                          Jos se pumppu vielä jotenkin toimii, käytä sitä tankin tyhjentämiseen. Konehuoneesta tai suoraan tankin päältä PA-letku irti, siihen jatko ja ohjaat kanisteriin. Käynnistä PA-pumppu, onnistuu INPA:lla aktivoimalla PA-pumpun rele. Vaihtoehtoisesti releen liittimeltä kytkeytyvä linja oikosulkuun johdonpätkällä tai jännite suoraan hyppyjohdolla pumpulle.

                          Kun vaihdat pumppua, niin tarkista tankin kannen sisäpuolelta johtoliitokset. Murtuvat usein siitä tyvestä kutistesukan sisällä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            ei mitää...
                            Last edited by Bmw Master; 11-04-2012, 13:56.

                            Comment

                            • ^Henkk4
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 430
                              • Raahe

                              Originally posted by manne1001 View Post
                              Osaakos joku sanoa, mikä vika olisi kyseessä omassa E39 523i?

                              Ajelin tässä tänään kotiapäin autolla ja päätin moottorijarrutuksella kääntyä vasemmalle. Kytkin meni pohjaan asti ja aluksi oletin, että matto jäänyt väliin - pikaisesti kiskaisin sen pois ja silti kytkin pohjassa.

                              Kotia pääsin ja kotipihalla kytkin edelleen venkslaa pienellä vastuksella ylös ja alas. Pohjaan asti painettuna ykköselle saaminen on vaikeaa.

                              Mikäs vika on mahdollisesti? Onko mahd. E39 tyyppivika?
                              Oiskohan kytkimen työsylinteri menossa.. itellä kävi e36 325:sen kans niin että valoihin pysähtymässä kytkin jäi pohjaan.. kytkimen kun nosti takaisin ylös niin toimi taas hetken, mutta loppujen lopuksi mitään ei tapahtunut ja työsylinteri oli sökö.. no ei muutakuin ykkösvaihteella ja startilla käyntiin ja pakolla kakkonen silmään ja hiljokseen hallille ja uus sylinteri paikalleen ja matka jatkui...
                              e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                              Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                              Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                              Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                              Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                              Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                              Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                              Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                              Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                              Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                              Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                              Comment

                              • manne1001
                                Newbiemmer
                                • Feb 2012
                                • 9
                                • Keski-Pohjanmaa

                                Originally posted by ^Henkk4 View Post
                                Oiskohan kytkimen työsylinteri menossa.. itellä kävi e36 325:sen kans niin että valoihin pysähtymässä kytkin jäi pohjaan.. kytkimen kun nosti takaisin ylös niin toimi taas hetken, mutta loppujen lopuksi mitään ei tapahtunut ja työsylinteri oli sökö.. no ei muutakuin ykkösvaihteella ja startilla käyntiin ja pakolla kakkonen silmään ja hiljokseen hallille ja uus sylinteri paikalleen ja matka jatkui...
                                Jees, eli tilannepäivitys tuohon auton toimintaan:

                                Päätin tänään kokeilla auton toimintaa. Aamulla, kun kokeilin, niin kytkin toimi kuin ei mitään ongelmaa - nousee ylös ja laskee alas, eli ei jää pohjaan asti. Käynnistin auton ja kokeilin ykkösellä ja pakilla ajaa, rutiseeko vaihteiden vaihto ja miten kytkin reagoi. Kaikki hyvin.

                                Illasta päätin kokeilla uusiksi samaa, mutta nyt ongelmien kanssa: Eli kytkin toimi taas - nousi ylös ja meni alas ihan kunnolla. Ongelmat alkoivat, kun yritin autoa käynnistää: Auto ei suostunut millään lähtemään käyntiin, mutta äänestä kuuli, että yritystä löytyi.

                                Sain auton vihdoin käyntiin ja kytkin päästää hirveää rutinaa, pohjaan painettaessa ja vaihdetta vaihdettaessa. Lisäksi vaihde rutisee todella pahasti ja auto tärisee, kun sillä yrittää ajaa (eli kaasua painettaessa ja vaihde valittuna auto "tärisee"). Konepellin alta rupesi käynnistämisen jälkeen haiskahtamaan jokin katkera haju - lieneekö jokin paikka vuotavan (ongelmien lähde)?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎