Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1597
    • Vähäkyrö

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Pakittaa ja jarruttaa, niin kuuluu vaimea paukaus. Mistähän voisi johtua?
    Tarkennetaan vielä, että eteenpäin mennessä ei tuota tee.

    Originally posted by heijani View Post
    Aika paljon varmaan vaihtoehtoja tuohon. Joku pusla tai kardaanin rättinivel?. Itsellä kuului metallinen kolahdus vähän vastaavissa tilanteissa ja se korjaantui vaihtamalla narinahelat. Myöhemmin paukahteli perä taas ja tällä kertaa perän kiinnityksen pultti oli löysällä. Nyt ei taas toistaiseksi pidä ylimääräisiä ääniä...
    Ääni tuntuis tulevan enemmän etu- kuin takapäästä.

    Comment

    • xpro
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 252
      • varkaus

      Originally posted by buksin-1 View Post
      Toinen liitin on oven saranan kohdalla ja toinen itse airbagissa.
      onko tuo liitin siis auton puolella,sen läpivienti kumin sisällä vai oven sisällä saranan kohdalla? ei muuten mutta ettei tartteis niin paljoa turhaan purkaa kun kohdan tietää.. ja nämä siis oven tyynyn liittimet? onkos pilarin tyynyn liittimet missä?

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Tarkennetaan vielä, että eteenpäin mennessä ei tuota tee.



        Ääni tuntuis tulevan enemmän etu- kuin takapäästä.
        Kokeile painella etulokareista että kuuluuko pauke silloin:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          Eikös toi ulkolämpitilan mittari toimi vastus periaatteella? Mikähän sen "käyttöjännite" mahtaa olla?
          Ihmettelen tässä tuota erästä piuhaa puskurin alla, mittailin, että sinne tulee hieman vajaa 3V. (Eli varmaan se 3V, tuo mittari nyt näyttää vähän sinnepäin.) Voisiko se olla lämpöanturin piuha?:think

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1597
            • Vähäkyrö

            Originally posted by janke View Post
            Kokeile painella etulokareista että kuuluuko pauke silloin:think
            Ei kuulu...

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by Tuokki2 View Post
              Kuskinpuolen takaovessa on ollut jo hetken vikoja: s.lasi menee alas mutta ei nouse ylös, sama juttu keskuslukossa.. Nyt huomasin ettei sisävalokaan syty kun avaa kyseisen oven.. Onko tuolla jossain joku liitin olemassa josta menee virrat kaikille noille toiminnoille? Jos vika löytyisi.. Kun saman oven kaikki sähkölaitteet kettuilee.
              Ettei kaikki vika ois nyt vaan siinä oven valokatkaisimessa? Sähkölasihan ei nouse automaattisesti ylös, jos ovi on auki, eikä kait mene ovi lukkoonkaan?
              Tai sitte johtoa poikki?
              Sähköjen liitin on tietysti sarananpuolella, ja ovikytkin siinä lukon vastakappaleessa...
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Lapa735ia
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 303
                • Martinniemi

                Originally posted by eiskalt View Post
                Eikös toi ulkolämpitilan mittari toimi vastus periaatteella? Mikähän sen "käyttöjännite" mahtaa olla?
                Ihmettelen tässä tuota erästä piuhaa puskurin alla, mittailin, että sinne tulee hieman vajaa 3V. (Eli varmaan se 3V, tuo mittari nyt näyttää vähän sinnepäin.) Voisiko se olla lämpöanturin piuha?:think
                Muistelisin, että jännite on 5V. Onko mitään liitintä, vai pelkät johdot?
                Lämpötila-anturin liitin on linkin mukainen ja löytyy vänkärin puolelta puskuri liepeiltä. http://www.ebay.com/itm/65816905133-...-/110601389952
                E39 525 TDSA touring
                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Ettei kaikki vika ois nyt vaan siinä oven valokatkaisimessa? Sähkölasihan ei nouse automaattisesti ylös, jos ovi on auki, eikä kait mene ovi lukkoonkaan?
                  Tai sitte johtoa poikki?
                  Sähköjen liitin on tietysti sarananpuolella, ja ovikytkin siinä lukon vastakappaleessa...
                  Kiitoksia arvauksesta, pitää tuota tutkailla. Keskuslukko on toiminut nyt 2 päivää ihan normaalisti, outoa mutta hyvä juttu jos toimii jatkossakin. Kävin ja miettimään tuota s.lasi vikaa että tuskin on ainakaan mekaaninen kun ei se edes yritä nousta ylös, eli moottori ei sano mitään.. Alas menee normaalisti.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Lapa735ia View Post
                    Muistelisin, että jännite on 5V. Onko mitään liitintä, vai pelkät johdot?
                    Lämpötila-anturin liitin on linkin mukainen ja löytyy vänkärin puolelta puskuri liepeiltä. http://www.ebay.com/itm/65816905133-...-/110601389952
                    Ihan johdot vaan, näyttää siltä, kun olisi katkennut mahdollisesti kovasta nykäsystä. Eli varmaan se on juurikin sen anturin piuha. Pitää joskus mitata kunnollisella mittarilla, tuossa on välillä ollut aika rajujakin heittoja mittaustuloksessa. (luulisi, ettei noin simppeliä värkkiä vois kovin huonosti tehdä.)

                    Kiitoksia!

                    Comment

                    • Mad_Mike
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 177
                      • Oulun seutu

                      530iA -02

                      Auto sytyttää moottorin häiriövalot ym muut tauluun ja tehot katoaa täysin ei vastaa kaasuun eikä mitään, mutta pysyy käynnissä. Sit ku sammuttaa ja käynnistää uudelleen mitään vikaa ei esiinny. Tehnyt tämän kaksi kertaa, viimeksi noin 2tkm sitten ja sitten tänään. Auto on vaimon käytössä joten ei oo ite päässy kokemaan tapahtunutta. Tämä vika siis ilmennyt n.30km/h vauhdissa. Oisko kellään kokemuksia vastaavasta viasta? On tarkotus katsastaa loppuviikosta, jolloin näkee vikakoodit...Muulloin on lähtenyt käyntiin aina normaalisti ja toiminut niinkuin kuuluu. Autolla ajettu 209tkm ja kampiakselin pakopuolen asentotunnistin vaihdettu noin 30tkm sitten.
                      530XD LCI M-Sport

                      ex E39 530iA M-Sport
                      ex E39 530dAT

                      Comment

                      • zeniitti
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 574
                        • 127.0.0.1

                        On varmaan vastattu 90 kertaa, mutta kysyn silti. Miten parkkitutkan kuuluisi toimia? Automaatti 530d:ssa on tutka edessä ja takana. Kun pistää pakin päälle, kuuluu piip ja PDC-valo palaa keskikonsolissa. Tutka toimii eteen ja taakse. Kun vauhti kasvaa vähän kovemmaksi, niin PDC-valo sammuu eikä sen jälkeen tutka toimi enää mihinkään suuntaan ellei PDC-napista laita tutkaa päälle. Jos siis on sellainen tilanne, että tulee töistä ja ajaa auton suoraan talliin/katokseen nokka edellä, niin etututka ei toimi hitaassakaan vauhdissa. Vaatiiko tuollaisessa tilanteessa aina, että tutka pannaan napista päälle? Aktivoiko pakki sitten tuon ns. automaattisesti? Onko tutkaa mahdollista koodata toimimaan automaattisesti aina esim. alle 5km/h vauhdeissa?

                        Comment

                        • E.K.
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 494
                          • Helsinki

                          [QUOTE=zeniitti;2859585]On varmaan vastattu 90 kertaa, Jos siis on sellainen tilanne, että tulee töistä ja ajaa auton suoraan talliin/katokseen nokka edellä, niin etututka ei toimi hitaassakaan vauhdissa. Vaatiiko tuollaisessa tilanteessa aina, että tutka pannaan napista päälle? Aktivoiko pakki sitten tuon ns. automaattisesti?

                          Just noin se mullakin toimii. Napista päälle tai vaihdekeppi R.

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            No mikäs helvetti nyt tuli buimurin soittimeen, tossa jarruremonttia tein, saamatta mitään aikaseksi kun olikin vääränkokoset palat (liian korkeat levyn säteen suuntasesti mitattuna).
                            No, tämän jälkeen soitin (Alpine), ei lähteny päälle ku aloin siirtää autoa. Ja nyt sitte ku painoin soittimen resetointia, niin palaa näppäinvalot "ristiin", eli ku on oranssit tai vihreet valot, niin nyt palaa molemmilla väreillä sekasin... ARGH! Ja sulakkeiden irroittaminen ei vaikuttanu, palo kokoajan! Menee herrrrrrmo tohon keksintöön!

                            Ja pari kertaa tehny sitte sen, että tihku ei toimi, vaan pyyhkii kokoajan....
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              Originally posted by zeniitti View Post
                              Just noin se mullakin toimii. Napista päälle tai vaihdekeppi R.
                              Näin toimii myös ainakin Ford Mondeossa. Enkä haluis että aina jonossa ryömiessä tms. tutka ois päällä.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Lapa735ia
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 303
                                • Martinniemi

                                Originally posted by eiskalt View Post
                                Ihan johdot vaan, näyttää siltä, kun olisi katkennut mahdollisesti kovasta nykäsystä. Eli varmaan se on juurikin sen anturin piuha. Pitää joskus mitata kunnollisella mittarilla, tuossa on välillä ollut aika rajujakin heittoja mittaustuloksessa. (luulisi, ettei noin simppeliä värkkiä vois kovin huonosti tehdä.)

                                Kiitoksia!
                                Saattaahan se jänniite heitelläkkin.
                                Tuossa omassaki kylmien ja kosteiden kelien saapuessa lämpötila alkanut näyttämään muutaman asteen liian kylmää. Liekkö hapettumaa johdoissa/ liittimissä? Tai sitten anturi vetelee viimesiään.
                                E39 525 TDSA touring
                                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎