Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuossa 540:ssä kuulostaa että startti jää sillointällöin kylmänä "päälle", kuuluu sellainen kurahdus tai "ulahdus", ei siis sellainen ääni että bendiksi ratas ottaisi sutia. Lämpimänä en muista sitä kuulleeni. Liekkö solenoidi tms. menossa rikki? vai oisko startti vain putsauksen tarpeessa? Käyntiin kyllä pyörähtää joka kerta kuului ääntä tai ei.E61 520Da
Comment
-
-
Onko E39 530D:ssä toista lämpötila-anturia jäähdytysnesteelle?
Rupesi kesken ajon lämpötilaviisari vetämään omaa showtaan->vaihdoin kannessa olevan anturin ja heiluttelin liitintä->ei vaikutusta.
Mitään vikakoodia ei kuitenkaan asian tiimoilta tule ja tuo vika ei ilmene aina.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostTuossa 540:ssä kuulostaa että startti jää sillointällöin kylmänä "päälle", kuuluu sellainen kurahdus tai "ulahdus", ei siis sellainen ääni että bendiksi ratas ottaisi sutia. Lämpimänä en muista sitä kuulleeni. Liekkö solenoidi tms. menossa rikki? vai oisko startti vain putsauksen tarpeessa? Käyntiin kyllä pyörähtää joka kerta kuului ääntä tai ei.
En tiedä että mistä johtuu, mutta startti on toiminut aina moitteitta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMullakin on tehnyt tuollasta ääntä joka talvi tai aina kun ilmat kylmenee. En ole sen kummemin asialla vaivannut päätäni! En tiedä että mistä johtuu, mutta startti on toiminut aina moitteitta.Last edited by Bomb5; 31-10-2012, 12:07.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostOnko E39 530D:ssä toista lämpötila-anturia jäähdytysnesteelle?
Rupesi kesken ajon lämpötilaviisari vetämään omaa showtaan->vaihdoin kannessa olevan anturin ja heiluttelin liitintä->ei vaikutusta.
Mitään vikakoodia ei kuitenkaan asian tiimoilta tule ja tuo vika ei ilmene aina.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi ole toista anturia. Siinä anturissahan on kaksi erillistä piiriä. Toinen linja mittaristolle ja toinen suoraan DDE:lle. Jos mittari häröilee, niin live-datalla voi verrata lämpötilaa DDE:ltä. Jos se on kunnossa, niin anturin ja mittariston välisen johdotuksen voi tarkistaa. Jos sekin on kunnossa, niin mittaristohan siellä sekoilee omiaan.
Asiaan liittyen: Onko normaalia,että auton sammuttaessa mittariston salavalikko näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa, kuin 2-virta päällänsä- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostEdit. Vai voisiko esim. heikentynyt akun varaus tehdä tuommoista? Lähtee kyllä helposti käyntiin, mutta päästää pienen sivuäänen, kun moottori hörähtää käyntiin. Ihan niinkuin ei jaksaisi liikuttaa solenoidia takaisin. Ei tee mitään ylimääräistä ääntä, jos starttaa lämpöisenä.
Edit: Eipä kuulunut ääntä täydellä akulla. Voi tietysti olla sattumaakin.Last edited by Mik@; 29-10-2012, 09:28.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostAsiaan liittyen: Onko normaalia,että auton sammuttaessa mittariston salavalikko näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa, kuin 2-virta päällänsä
Asiasta oli pari vuotta sitten enemmänkin juttua täällä:
Comment
-
-
Originally posted by Ego0s View PostKyseessä 540iA vm. 2002 ja nyt ilmoittaa ajotietokoneeseen seuraavanlaista:transmission fail safemode program. Tuli nyt yht äkkiä ajaessa ja autosta tuli minun mielestäni mieto pahanhajuinen haju. Auto toimii nyt normaalisti ja vikakoodi hävisi. Maanantaina menee vikakoodien lukuun, mutta oisko foorumilaisilla ideoita?
(36) symptoms clue ja (38). Katsottiin tarkemmin ja näytti siltä, että vaihdelaatikko olisi ohjelmoitava uudestaan!!!:think
Onko tämä mahdollista sillä auto aina ennenkin toiminut moitteetta, kuten se tekee nytkin. Onko foorumilaisilla tullut samanlaista tilannetta vastaan?e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA
Comment
-
-
Originally posted by Ego0s View PostAamulla olin vikakoodinluvussa ja antoi seuraavanlaista:
(36) symptoms clue ja (38). Katsottiin tarkemmin ja näytti siltä, että vaihdelaatikko olisi ohjelmoitava uudestaan!!!:think
Onko tämä mahdollista sillä auto aina ennenkin toiminut moitteetta, kuten se tekee nytkin. Onko foorumilaisilla tullut samanlaista tilannetta vastaan?
Ei ainakaan omassa antanut tuota gearbox safety mode:a!EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by Indigoah View PostPaltamosta kylän liepeiltä kun lähtee ajamaan, niin suunnilleen entisen sahan jälkeen nousee viisari pystyyn, eli noin 74 astetta.
Mieslahden jälkeen eli juuri sen 10km ajon jälkeen lämmöt on sitten noin 88-90.
Toki ennen ajoa on weballa hehkutettu lämpöä pannuun reilut 15 min.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi ole toista anturia. Siinä anturissahan on kaksi erillistä piiriä. Toinen linja mittaristolle ja toinen suoraan DDE:lle. Jos mittari häröilee, niin live-datalla voi verrata lämpötilaa DDE:ltä. Jos se on kunnossa, niin anturin ja mittariston välisen johdotuksen voi tarkistaa. Jos sekin on kunnossa, niin mittaristohan siellä sekoilee omiaan.
Comment
-
Comment