Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by TJJ View Post
    Ei vaikuta. Kannattaisi vaihtaa. Oletko tarkistanut, ettei vika ole johdoissa?
    Olen senverran että suihkuttelin liittimeen WD:tä ja tarkistelin johdot mitä siinä näkyi. Öljynvaihto tulossa pian eteen,että otanko kaverilta purkuautosta vai yritänkö puhdistaa nykyisen!? Tarviketta ei varmaan kannata ostaa? Ja alkuperäinen vissiin ~180€?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      Tuossa 540:ssä kuulostaa että startti jää sillointällöin kylmänä "päälle", kuuluu sellainen kurahdus tai "ulahdus", ei siis sellainen ääni että bendiksi ratas ottaisi sutia. Lämpimänä en muista sitä kuulleeni. Liekkö solenoidi tms. menossa rikki? vai oisko startti vain putsauksen tarpeessa? Käyntiin kyllä pyörähtää joka kerta kuului ääntä tai ei.
      E61 520Da

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        Onko E39 530D:ssä toista lämpötila-anturia jäähdytysnesteelle?
        Rupesi kesken ajon lämpötilaviisari vetämään omaa showtaan->vaihdoin kannessa olevan anturin ja heiluttelin liitintä->ei vaikutusta.
        Mitään vikakoodia ei kuitenkaan asian tiimoilta tule ja tuo vika ei ilmene aina.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Mik@ View Post
          Tuossa 540:ssä kuulostaa että startti jää sillointällöin kylmänä "päälle", kuuluu sellainen kurahdus tai "ulahdus", ei siis sellainen ääni että bendiksi ratas ottaisi sutia. Lämpimänä en muista sitä kuulleeni. Liekkö solenoidi tms. menossa rikki? vai oisko startti vain putsauksen tarpeessa? Käyntiin kyllä pyörähtää joka kerta kuului ääntä tai ei.
          Mullakin on tehnyt tuollasta ääntä joka talvi tai aina kun ilmat kylmenee. En ole sen kummemin asialla vaivannut päätäni!

          En tiedä että mistä johtuu, mutta startti on toiminut aina moitteitta.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            Originally posted by janke View Post
            Mullakin on tehnyt tuollasta ääntä joka talvi tai aina kun ilmat kylmenee. En ole sen kummemin asialla vaivannut päätäni! En tiedä että mistä johtuu, mutta startti on toiminut aina moitteitta.
            Edit. Selvittelin hieman omaa vastaavaa ongelmaa ja akun varaus näkyy olevan heikko. Selvitettävä mikä imee virtaa. Epäilen tuulettimen siiliä.
            Last edited by Bomb5; 31-10-2012, 12:07.
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Originally posted by BreeZi View Post
              Onko E39 530D:ssä toista lämpötila-anturia jäähdytysnesteelle?
              Rupesi kesken ajon lämpötilaviisari vetämään omaa showtaan->vaihdoin kannessa olevan anturin ja heiluttelin liitintä->ei vaikutusta.
              Mitään vikakoodia ei kuitenkaan asian tiimoilta tule ja tuo vika ei ilmene aina.
              Ei ole toista anturia. Siinä anturissahan on kaksi erillistä piiriä. Toinen linja mittaristolle ja toinen suoraan DDE:lle. Jos mittari häröilee, niin live-datalla voi verrata lämpötilaa DDE:ltä. Jos se on kunnossa, niin anturin ja mittariston välisen johdotuksen voi tarkistaa. Jos sekin on kunnossa, niin mittaristohan siellä sekoilee omiaan.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ei ole toista anturia. Siinä anturissahan on kaksi erillistä piiriä. Toinen linja mittaristolle ja toinen suoraan DDE:lle. Jos mittari häröilee, niin live-datalla voi verrata lämpötilaa DDE:ltä. Jos se on kunnossa, niin anturin ja mittariston välisen johdotuksen voi tarkistaa. Jos sekin on kunnossa, niin mittaristohan siellä sekoilee omiaan.
                Katselinkin noita arvoja live-datalla, mutta tuo varsinainen vikatilanne oli jo mennyt ohitse. Näköjään pitää ruveta tietsikkaa kantaan autoon mukaan.

                Asiaan liittyen: Onko normaalia,että auton sammuttaessa mittariston salavalikko näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa, kuin 2-virta päällänsä
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Edit. Vai voisiko esim. heikentynyt akun varaus tehdä tuommoista? Lähtee kyllä helposti käyntiin, mutta päästää pienen sivuäänen, kun moottori hörähtää käyntiin. Ihan niinkuin ei jaksaisi liikuttaa solenoidia takaisin. Ei tee mitään ylimääräistä ääntä, jos starttaa lämpöisenä.
                  Minä oon huomannu saman että akunvaraus saattaisi vaikuttaa myös. Mulla akku vetelee viimeisiään niin parin päivän ajamatta olon jälkeen ääni kuuluu varmemmin. No aamulla tuon näkee kun on akku latautumassa.

                  Edit: Eipä kuulunut ääntä täydellä akulla. Voi tietysti olla sattumaakin.
                  Last edited by Mik@; 29-10-2012, 09:28.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Asiaan liittyen: Onko normaalia,että auton sammuttaessa mittariston salavalikko näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa, kuin 2-virta päällänsä
                    Ei ole, siis jos niissä on monen asteen ero. Silloin on vikaa tuossa anturissa. Minulla oli sama vika ja tuo ilmiö hävisi kun vaihdoin anturin. Nyt niissä on joko sama lukema tai 1 asteen ero.
                    Asiasta oli pari vuotta sitten enemmänkin juttua täällä:
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1597
                      • Vähäkyrö

                      Kuinka touringissa lähtee irti tapit, joihin selkänoja lukittuu?

                      Millasta voidetta olisi suotavaa laittaa ilmastoinnin paneelin ropelliin? Käykö kuivateflon tai joskus mukaan tarttunu "kuiva" spray rasva?

                      Comment

                      • Ego0s
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 77
                        • Turku

                        Originally posted by Ego0s View Post
                        Kyseessä 540iA vm. 2002 ja nyt ilmoittaa ajotietokoneeseen seuraavanlaista:transmission fail safemode program. Tuli nyt yht äkkiä ajaessa ja autosta tuli minun mielestäni mieto pahanhajuinen haju. Auto toimii nyt normaalisti ja vikakoodi hävisi. Maanantaina menee vikakoodien lukuun, mutta oisko foorumilaisilla ideoita?
                        Aamulla olin vikakoodinluvussa ja antoi seuraavanlaista:
                        (36) symptoms clue ja (38). Katsottiin tarkemmin ja näytti siltä, että vaihdelaatikko olisi ohjelmoitava uudestaan!!!:think
                        Onko tämä mahdollista sillä auto aina ennenkin toiminut moitteetta, kuten se tekee nytkin. Onko foorumilaisilla tullut samanlaista tilannetta vastaan?
                        e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          Originally posted by Ego0s View Post
                          Aamulla olin vikakoodinluvussa ja antoi seuraavanlaista:
                          (36) symptoms clue ja (38). Katsottiin tarkemmin ja näytti siltä, että vaihdelaatikko olisi ohjelmoitava uudestaan!!!:think
                          Onko tämä mahdollista sillä auto aina ennenkin toiminut moitteetta, kuten se tekee nytkin. Onko foorumilaisilla tullut samanlaista tilannetta vastaan?
                          Mulla oli joskus tuo laatikon ohjainlaitteen ohjelmointi kanssa. Oli sumuvaloissa tarvike xenonit, ja kuulemma vääränlainen ballasti hajotti. Käytin uudelleen koodauksessa ja ainakin kulutus tuntui pysyvän pienemmässä. Nyt laitoin taas xenonit sumuvaloihin, ja ainakin kulutus hirvittää omassa 530da:ssa, että liekko taas mennyt se ohjainlaite. Tais maksaa jonkun 120euroa se ohjelmointi!
                          Ei ainakaan omassa antanut tuota gearbox safety mode:a!
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • mr.man-85
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 37
                            • Kokkola

                            Etu iskunvaimennin

                            Onko mahdollista laittaa 8-cyl m-sport iskari/jousi/yläpäät-paketti sellaisenaan 6-cyl malliin? Kyseinen setti kun löytyisi varastosta.

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Originally posted by Indigoah View Post
                              Paltamosta kylän liepeiltä kun lähtee ajamaan, niin suunnilleen entisen sahan jälkeen nousee viisari pystyyn, eli noin 74 astetta.

                              Mieslahden jälkeen eli juuri sen 10km ajon jälkeen lämmöt on sitten noin 88-90.

                              Toki ennen ajoa on weballa hehkutettu lämpöä pannuun reilut 15 min.
                              Mun autolla saa körötellä jonkunmatkaa Vartiusristeyksen ohi ennenku on lämmöt normaalissa. Mistähän tuota rupeis kattelemaan kun tuntuu tosiaan muilla lämpeevän nopeemmin?
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Ei ole toista anturia. Siinä anturissahan on kaksi erillistä piiriä. Toinen linja mittaristolle ja toinen suoraan DDE:lle. Jos mittari häröilee, niin live-datalla voi verrata lämpötilaa DDE:ltä. Jos se on kunnossa, niin anturin ja mittariston välisen johdotuksen voi tarkistaa. Jos sekin on kunnossa, niin mittaristohan siellä sekoilee omiaan.
                                Osaisko clavu vastata tähän mitä pohdin tuolla toisessa ketjussa,että mikä funktio tuolla anturilla on joka tulee öljynsuodattimen jalkaan? Ilmeisesti minun kannataisi vaihtaa tuo osa nro.3?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎