Mistä johtuu, että kaasun painaessa pohjaan, menee jonkin aikaa ennekun lähtee kaikki vedot mukaan? Sportilla kerran-kaks lähteny samantien mutta voisko johtua siitä että on ollu kierroksia aika paljon alla. Laatikosta vai jostain töpselistäkö tämä johtuu. Ei vikakoodeja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mun mielestä vaan oottaa että kerää ahtoja, kun ei nää anna tulla yhtään nokea, niin ei myöskään herää heti...? :think Optimointi/lastutus auttais?
Vai oisko mun tapauksessa turbo niin loppu sitte/pakosarja vähän halki, pääsee paineet pihalle ja sen takia viheltää kylmänä vähän?
(pakosarjan halkeaminen tuli mieleen, yhdellä oli 320d:stä, tilas uuden turbon vihellyksen takia, mutta vika olikin haljennut pakosarja. )BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMun mielestä vaan oottaa että kerää ahtoja, kun ei nää anna tulla yhtään nokea, niin ei myöskään herää heti...? :think Optimointi/lastutus auttais?
Vai oisko mun tapauksessa turbo niin loppu sitte/pakosarja vähän halki, pääsee paineet pihalle ja sen takia viheltää kylmänä vähän?
(pakosarjan halkeaminen tuli mieleen, yhdellä oli 320d:stä, tilas uuden turbon vihellyksen takia, mutta vika olikin haljennut pakosarja. )EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think
Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostSaattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think
Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
Toinen kysymys: Jarrujen herkistely tai levyjen vaihto tai kummatkin saattaa auttaa.
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostToinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Outo vika ilmeni automaattilaatikossa: jarrutan vauhdin kokonaan pois ja polkaisenkin kaasua heti kun auto on pysähtynyt niin kierrokset nousee mutta vaihde ei kytkeydy.. Pitää hetki odottaa ja sit menee vaihde itsekseen. Tätä ongelmaa ei ole jos pitää pienenkin vauhdin päällä. Ja aina ei tuota tee. Lähinnä äkkijarrutuksissa tulee tuo ongelma.Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostSaattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think
Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
Luulenpa, että merkkikorjaamossakaan ei välttämättä löydetä alustasta mitään väliää. Samppae39 tuossa jo kertoikin, mistä kannattaa aloittaa vian etsintä!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostSaattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think
Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
Comment
-
-
Originally posted by ViltziMistähän tämmöinen ääni johtuu? Edellisen sai korjattua niin uutta puskee..
Huomasin tänään aamulla kun työpaikalle ajelin.
Lauantaina tuli vaihettua nokka-akselin asentotunnistin, eikä tuommoista ääntä kuulunut lauantaina/sunnuntaina mitä kuuntelin.
Autona E39 528iA -97
Originally posted by Samppae39 View PostPitkän hihnan kiristin kuiva. Rullasta tuo ei tule, vaan itse kiristimestä. Katso sitä kiristintä koneen käydessä, niin varmaan huomaat, että kirskahtaa aina ku kiristin liikahtaa.G31 530d xDrive M-Sport -18
E36 328i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Tuokki2 View PostOuto vika ilmeni automaattilaatikossa: jarrutan vauhdin kokonaan pois ja polkaisenkin kaasua heti kun auto on pysähtynyt niin kierrokset nousee mutta vaihde ei kytkeydy.. Pitää hetki odottaa ja sit menee vaihde itsekseen. Tätä ongelmaa ei ole jos pitää pienenkin vauhdin päällä. Ja aina ei tuota tee. Lähinnä äkkijarrutuksissa tulee tuo ongelma.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment