Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    Mistä johtuu, että kaasun painaessa pohjaan, menee jonkin aikaa ennekun lähtee kaikki vedot mukaan? Sportilla kerran-kaks lähteny samantien mutta voisko johtua siitä että on ollu kierroksia aika paljon alla. Laatikosta vai jostain töpselistäkö tämä johtuu. Ei vikakoodeja
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Mun mielestä vaan oottaa että kerää ahtoja, kun ei nää anna tulla yhtään nokea, niin ei myöskään herää heti...? :think Optimointi/lastutus auttais?

      Vai oisko mun tapauksessa turbo niin loppu sitte/pakosarja vähän halki, pääsee paineet pihalle ja sen takia viheltää kylmänä vähän?
      (pakosarjan halkeaminen tuli mieleen, yhdellä oli 320d:stä, tilas uuden turbon vihellyksen takia, mutta vika olikin haljennut pakosarja. )
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Onko M57:n flektin kiinnitys varmasti 32 millinen?

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Mun mielestä vaan oottaa että kerää ahtoja, kun ei nää anna tulla yhtään nokea, niin ei myöskään herää heti...? :think Optimointi/lastutus auttais?

          Vai oisko mun tapauksessa turbo niin loppu sitte/pakosarja vähän halki, pääsee paineet pihalle ja sen takia viheltää kylmänä vähän?
          (pakosarjan halkeaminen tuli mieleen, yhdellä oli 320d:stä, tilas uuden turbon vihellyksen takia, mutta vika olikin haljennut pakosarja. )
          Mulla kanssa viheltää melko rajusti kylmilleen. Lastutettu on tämä. Tuntuu ettei oikein tahdo löytää oikeata vaihdetta vaikka kickdowninkin laittaa pohjaan. Turbosta vielä sen verran, että kiihdyttäessä kuuluu melkosta "läpätystä" turbon suunnilta. Tai sitten ne on venttiilit
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • Hene
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 399
            • Joensuu

            Mikä hajosi? Ovea avattaessa aamulla kuului oven sisältä rusahdus. Nyt kun kahvaa rynkyttää niin saattaa saada oven auki. Kyse siis ulkopuolen kahvasta. Muoviammeet..
            X5 E53 3.0d

            Comment

            • asdf1
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 162
              • interweb

              Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think


              Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
              -05 e61 530d msport

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1590
                • Vähäkyrö

                Originally posted by asdf1 View Post
                Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think


                Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
                Tyhmä kysymys: Ei.

                Toinen kysymys: Jarrujen herkistely tai levyjen vaihto tai kummatkin saattaa auttaa.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  Originally posted by asdf1 View Post
                  Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa?
                  Itellä oli alapallonivel väljä!
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Tuokki2
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 377
                    • hamina

                    Outo vika ilmeni automaattilaatikossa: jarrutan vauhdin kokonaan pois ja polkaisenkin kaasua heti kun auto on pysähtynyt niin kierrokset nousee mutta vaihde ei kytkeydy.. Pitää hetki odottaa ja sit menee vaihde itsekseen. Tätä ongelmaa ei ole jos pitää pienenkin vauhdin päällä. Ja aina ei tuota tee. Lähinnä äkkijarrutuksissa tulee tuo ongelma.
                    Skyline R33 GT-R v-spec
                    Subaru legacy GT spec B -03
                    e39 528ia
                    ski-doo x600rs -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by asdf1 View Post
                      Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think


                      Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
                      Ei tarvitse käydä suuntaamassa kun koiranluut on vaihdettu.

                      Luulenpa, että merkkikorjaamossakaan ei välttämättä löydetä alustasta mitään väliää. Samppae39 tuossa jo kertoikin, mistä kannattaa aloittaa vian etsintä!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • asdf1
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 162
                        • interweb

                        Kiitti vastauksista
                        -05 e61 530d msport

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9999
                          • KVLA

                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onko tarpeellista käydä tarkastamassa kulmat kun vaihdoin noi vakaajatangon nivelet (koiranluut) eteen? :think


                          Toinen kysymys ois se että mistä kannattais lähtee etsimään vika kun ratissa tuntuu välillä pieni tärinä kovemmasta vauhdista jarruttaessa? Ei mitenkää hirveen häiritsevä, mut kuitenkin. Merkkihuollossa ne ronkki sitä alustaa abaut 70 euron arvosta ja mitää vikaa ei kuulemma ollu
                          Tsekkaisin noilla oireilla kuitenkin uudelleen ja huolella nuo alatukivarret.Eli tukivarret ja reaktiotangot.Niiden pyöränpuoleiset pallonivelet,sekä rungonpuoleiset kumipuslat.Esim. reaktiotangon pusla voi olla ehjän näköinen paikallaan.Mutta kun sen irroittaa autosta,niin se voi olla havaittavastikin viallinen.Kun jollain raudalla siitä pultin reiästä vääntelee.Tai sitten se on vaan pehmentynyt,vaikka onkin ehjän näköinen.Kuten ex. 540:ssä aikanaan oli.

                          Comment

                          • Viltzi
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 14
                            • Oulu

                            Originally posted by Viltzi
                            Mistähän tämmöinen ääni johtuu? Edellisen sai korjattua niin uutta puskee..



                            Huomasin tänään aamulla kun työpaikalle ajelin.

                            Lauantaina tuli vaihettua nokka-akselin asentotunnistin, eikä tuommoista ääntä kuulunut lauantaina/sunnuntaina mitä kuuntelin.

                            Autona E39 528iA -97
                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Pitkän hihnan kiristin kuiva. Rullasta tuo ei tule, vaan itse kiristimestä. Katso sitä kiristintä koneen käydessä, niin varmaan huomaat, että kirskahtaa aina ku kiristin liikahtaa.
                            Jees, siinähän se vika oli. Kiitoksia!
                            G31 530d xDrive M-Sport -18
                            E36 328i Cabriolet

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Miten teillä menee lohkolämmittimen sisäpistokkeen johto moottoritilassa? Miten johto on kierrätetty sähköboksille moottoritilan sisällä ja mistä välistä se menee ABS-yksikön kohdalla? Entä missä jakokappale sijaitsee?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Tuokki2 View Post
                                Outo vika ilmeni automaattilaatikossa: jarrutan vauhdin kokonaan pois ja polkaisenkin kaasua heti kun auto on pysähtynyt niin kierrokset nousee mutta vaihde ei kytkeydy.. Pitää hetki odottaa ja sit menee vaihde itsekseen. Tätä ongelmaa ei ole jos pitää pienenkin vauhdin päällä. Ja aina ei tuota tee. Lähinnä äkkijarrutuksissa tulee tuo ongelma.
                                Öljyt vähissä ja aski hörppää ilmaa jarruttaessa?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎