memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tane91
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 2
    • Viitasaari

    lämmitysilman ohjauksessa häikkää

    itellä on 530d e39 vm-99, puhaltaa pelkästään kuskin ja apukuskin jalkatilaan ilmaa ja vänkärin puolelle pelkkää kuumaa ilmaa, ja ei edes tuulilasille tule mitään ilmaa -.-. apukuskin jaloille tuleva ilma ei muutu vaikka lämpötilaa säätelee, mutta kuskille tulevaa ilmaa pystyy säätämään.

    missähän voisi olla vika, tai mistä voisi alkaa tutkimaan asiaa?

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by tane91 View Post
      itellä on 530d e39 vm-99, puhaltaa pelkästään kuskin ja apukuskin jalkatilaan ilmaa ja vänkärin puolelle pelkkää kuumaa ilmaa, ja ei edes tuulilasille tule mitään ilmaa -.-. apukuskin jaloille tuleva ilma ei muutu vaikka lämpötilaa säätelee, mutta kuskille tulevaa ilmaa pystyy säätämään.

      missähän voisi olla vika, tai mistä voisi alkaa tutkimaan asiaa?
      Yleensä pelkkä kuuma johtuu jumittuneesta vesiventtiilistä.

      Comment

      • Garvis
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 115
        • Turku

        kun tyhjäkäynti on siinä n.700rpm ja ottaa tyhjäkäyntimoottorin johdon irti ni tyhjäkäynti nousee n.800-1000rpm ja tuntuu käyvän paremmin, niin eikös tuo tarkoita että se tyhjäkäyntimoottori olisi sökö?
        Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

        ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Eikö sen tyhjäkäyntimoottorin kuulukkin säätää se joutokäynti oikeaan arvoon (alle 1000r/min).Ja tuo hieman isompi kierrosluku yleensäkkin tarkoittaa tasaisempaa käyntiä ilman mitään vikoja.Eli jos se käynti pysyy suht vakiona 700r/min,niin pieni humppaaminen johtunee jostain muusta.(Imuvuotoa,lambdaa yms.).

          Comment

          • Elevator67
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1338
            • Jyväskylä

            no joo.. Osaisikohan joku kertoa\neuvoa.. M57b30 ongelma. Eli siis tulopaine on 3.5 uudella siirtopumpulla. Käynnistäessä paine hieman laskee mutta pysyy 3.0b sisällä. Mutta vehkeet eivät herää eli olisiko mitään hyvää neuvoa mistä lähteä tutkimaan.. Piuhanpäähän ei nyt pääse eikä viimeksi koneella saatu yhteyttä autoon..
            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

            Comment

            • dkk
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 147
              • Kokkola

              Tuli vaihdettua ohjaustehostimen nesteet, kun oli ohjaus jäykkä. Uusilla nesteillä alkoi tehostin vinkumaan pienen ajon jälkeen.

              Öljyt vaihdoin huuhtelemalla ja vanha oli kunnon paksua mönjää.

              Eli pumpun kuluneisuus tuli uusilla ohuilla öljyillä esille?

              Oikeat chf11s nesteet, tarpeeksi nestettä ja ilmattu kunnolla, ei auta.
              E39 520i Facelift

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by dkk View Post
                Tuli vaihdettua ohjaustehostimen nesteet, kun oli ohjaus jäykkä. Uusilla nesteillä alkoi tehostin vinkumaan pienen ajon jälkeen.

                Öljyt vaihdoin huuhtelemalla ja vanha oli kunnon paksua mönjää.

                Eli pumpun kuluneisuus tuli uusilla ohuilla öljyillä esille?

                Oikeat chf11s nesteet, tarpeeksi nestettä ja ilmattu kunnolla, ei auta.
                No uskaltaakos niitä nyt sit vaihtaakaan.
                Mulla tosin atf:t
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by dkk View Post
                  Tuli vaihdettua ohjaustehostimen nesteet, kun oli ohjaus jäykkä. Uusilla nesteillä alkoi tehostin vinkumaan pienen ajon jälkeen.

                  Öljyt vaihdoin huuhtelemalla ja vanha oli kunnon paksua mönjää.

                  Eli pumpun kuluneisuus tuli uusilla ohuilla öljyillä esille?

                  Oikeat chf11s nesteet, tarpeeksi nestettä ja ilmattu kunnolla, ei auta.
                  Todennäköisesti pumppu vinkunut ennenkin ja joku laittanut ohjaustehostin voitelu ainetta sinne.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5728
                    • Rovaniemi

                    Onko 135kw m57d29 piezo suuttimet?
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • jannnu78
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 150
                      • Tampere

                      Turtle wax Headlight Lens restorer

                      Originally posted by spock View Post
                      On päässyt valojen lasit himmenemään vuosien mittaan ja haluaisin kirkkaammiksi ne. Kenelläkään kokemusta noista turtlewax lens restoration yms kiteistä? Tuota etulasia ei taida saada faceliftissä vaihdettua helposti?
                      jep tässä raporttia kyseisestä aineesta

                      Lähtötilanne : 10 v vanha auto jolla rullattu 177.000tkm lyhdyt eivät vielä aivan kamalan näköiset mutta kyllä niissä himmentymää ja kiveniskemää kuitenkin selvästi oli . jos umpiot selvästi huonommassa kunnossa kun minulla en ehkä laittaisi rahoja tähän tuotteeseen , vaan pitäisi lähteä liikkeelle järeimmillä aineilla ja hionta papereilla . Moto netissä katselin juuri tälläistä settiä myös .

                      itsellä ensinmäinen kerta kun testasin tälläistä tuotetta , ja täysin ohjeiden mukaan siis tehtiin , tein ensin kuskinpuolen umpion valmiiksi jonka jälkeen siirryin vänkärin puolen umpioon , tällä kokemuksella teksin kumpaakin umpiota yhtäaikaa , koska pakkauksen mukana tulevat , lens sealing wipe ja lens base coat wipe märkäliinat olivat jonkin verran kerenneet kuivumaan ennen kun pääsin toisen umpion loppuhuipentumaan . Hiomatyynyt myös aika pienet , mutta kyllä ne asiansa hoitavat , vaikka niillä kuinka kovaa painaisi umpiota ei niillä pääse naarmuttamaan pleksien pintaa , eli ehkä näin ensikertalaiselle ja minun tilanteelleni sopiva tuote kuitenkin .ja kaikki duuni tehtiin tietenkin käsipelillä .koneella saisi varmasti kiiltävyyttä vielä lisää , mutta suosittelen tuotetta kuitenkin pienellä varauksella .

                      tässä alla alkutilanne ja lopputulos

                      Click image for larger version

Name:	DSC03060.jpg
Views:	1
Size:	41.2 KB
ID:	4827352

                      Click image for larger version

Name:	DSC03123.jpg
Views:	1
Size:	35.2 KB
ID:	4827353

                      ps.millä kuvat saisi suoraan isoksi tänne tekstin sekaan ? noissa kuvissa vaikka ne klikkaa auki ei ihan tavota sitä mikä aluperäinen isompi kuva on .

                      Last edited by jannnu78; 08-09-2013, 21:44.

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        Onko 135kw m57d29 piezo suuttimet?
                        Noup.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • spock
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 78
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by jannnu78 View Post
                          jep tässä raporttia kyseisestä aineesta

                          Lähtötilanne : 10 v vanha auto jolla rullattu 177.000tkm lyhdyt eivät vielä aivan kamalan näköiset mutta kyllä niissä himmentymää ja kiveniskemää kuitenkin selvästi oli . jos umpiot selvästi huonommassa kunnossa kun minulla en ehkä laittaisi rahoja tähän tuotteeseen , vaan pitäisi lähteä liikkeelle järeimmillä aineilla ja hionta papereilla . Moto netissä katselin juuri tälläistä settiä myös .

                          itsellä ensinmäinen kerta kun testasin tälläistä tuotetta , ja täysin ohjeiden mukaan siis tehtiin , tein ensin kuskinpuolen umpion valmiiksi jonka jälkeen siirryin vänkärin puolen umpioon , tällä kokemuksella teksin kumpaakin umpiota yhtäaikaa , koska pakkauksen mukana tulevat , lens sealing wipe ja lens base coat wipe märkäliinat olivat jonkin verran kerenneet kuivumaan ennen kun pääsin toisen umpion loppuhuipentumaan . Hiomatyynyt myös aika pienet , mutta kyllä ne asiansa hoitavat , vaikka niillä kuinka kovaa painaisi umpiota ei niillä pääse naarmuttamaan pleksien pintaa , eli ehkä näin ensikertalaiselle ja minun tilanteelleni sopiva tuote kuitenkin .ja kaikki duuni tehtiin tietenkin käsipelillä .koneella saisi varmasti kiiltävyyttä vielä lisää , mutta suosittelen tuotetta kuitenkin pienellä varauksella .

                          tässä alla alkutilanne ja lopputulos

                          [ATTACH]114237[/ATTACH]

                          [ATTACH]114239[/ATTACH]

                          ps.millä kuvat saisi suoraan isoksi tänne tekstin sekaan ? noissa kuvissa vaikka ne klikkaa auki ei ihan tavota sitä mikä aluperäinen isompi kuva on .

                          Hieno homma, kiitos tästä taidan itsekkin kokeilla kuitenkin tällä alkuun, omat näyttäisivät olevan hieman heikommassa hapessa.
                          2010 Skoda Octavia Combi
                          EX 2006 Skoda Octavia RS
                          EX 2001 E39 520IA
                          Ex E30 320I

                          Comment

                          • janim110
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 79
                            • Kangasala

                            Tarttis vikakoodien kanssa jelppiä Tampereella. self level susp.inact vilkkuu taulussa, pdc pimeänä ja muutenkin katsoa mitä löytyisi. Autona vm99 530d.
                            Eli kellään vermeitä/aikaa?
                            e39 530dat-99

                            Comment

                            • andyee
                              Newbiemmer
                              • Aug 2013
                              • 3
                              • suomi

                              Hammastanko

                              Käykö 525tds vm.98 hammastanko osa num. 1 096 026 sellaiseen autoon kun 528i vm.96 jonka hammastangossa on osa num. 1 093 675??

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 385
                                • Finnland

                                Onko mitään keinoa todeta iskunvaimentimien yläpäiden kuntoa irroittamatta iskareita? Esimerkiksi mukulakivikadulla ajettaessa kuuluu sellainen ääni etupäästä kuin kaadettais pottuja kattilaan. Väljää en alustasta enää löydä, koiranluussa ja raidetangon päässä sitä oli mutta ne on nyt vaihdettu ja pyöränkulmat suunnattu. Auto myös puoltaa vielä tuon suuntauksen jälkeenkin. Kävin mainitsemassa asiasta liikkessä jossa remppa tehtiin ja hetken malttoivat tutkia jonka jälkeen totesivat että etuiskarit ne siellä kolisevat, eivät yläpäät koska ne eivät kuulemma koliysistä ikinä mene. En jäänyt tuommosta soodaa kuuntelemaan vaan lähdin pois. Alla on alkuperäinen M-Sport alusta ja iskaritestikin oli hyvä tovi sitten katsastuksessa.
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X