memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 959
    • Salo

    Originally posted by Madduli View Post
    Pystyykö ton airbagin tunnistinmaton toteamaan jotenkin ehjäks? Pitäs kuskinpenkkiin vaihtaa verhoilu ja uuden verhoilun mukana tuli tunnistinmatto, myyjä ei ollut toimivuudesta varma
    Ei kait kuskinpenkissä mitään tunnistinta ole?
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • zoonas
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 300
      • Vantaa

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Helppoo ku heinänteko ja noi sulat on niin halvat, että jos on vielä hyvät, niin ehdottomasti tuolta vaan uudet sulat, saat kahdet sulat yksien rungollisten hinnalla!
      No tilaatko mulle pari sarjaa, annan pienen korvauksen siitä ?
      E28 m30b34 HX55

      Comment

      • Madduli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 395
        • -

        Originally posted by kalevik View Post
        Ei kait kuskinpenkissä mitään tunnistinta ole?
        Ei niin, mut siirrän uudesta pelkääjänpenkistä kankaat kuskinpenkkiin
        E46 316 -99
        Ex:
        E39 523iA -98
        E46 316 -99
        E46 318 -99

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          Paska.. kotii ajamas etelääpäi ja lämmöt 100 tasan.. vasta termari vaihdettu ja ilmattu hemin ohjeil.. liekkö pumppu menos??
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            no onpahan tiukassa noi etupuskurin pultit. ihan hiinähiinä, ettei vetäse pyöreäks. no, jospa toi irrotusölppä jotain sais aikan.

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1424

              Originally posted by Juu50 View Post
              Voitko laittaa linkkiä tuohon, koitin söörtsillä ettiä mutta ei ainakaan omaan silmään osunut?


              Viesti 78
              e39 M54B22 manual
              Polestar2 LRDM -21
              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 959
                • Salo

                Originally posted by Madduli View Post
                Ei niin, mut siirrän uudesta pelkääjänpenkistä kankaat kuskinpenkkiin
                Eli mitä siis teet tunnistinmatolla? myyt? Kun nyt olet uusimassa päällystettä nimenomaan kuskinpenkkiin, jossa tunnistinta ei ole.

                Helpoiten irtonaisen maton toimivuuden selvittää kun kytkee sen apparin penkin liittimeen, laittaa maton penkille ja istuu päälle

                Inpalla tutkimaan toimiiko oikein. Jos ei toimi, kuitataan bägivalo, ja matto roskiin.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by zoonas View Post
                  No tilaatko mulle pari sarjaa, annan pienen korvauksen siitä ?
                  Haluisin ehdottaa että joku sua lähempänä (Keravalla?) asuva tilais?
                  Aivan varmasti löytyy sieltäkin päin "eBayjaajia".
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Madduli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 395
                    • -

                    Originally posted by kalevik View Post
                    Eli mitä siis teet tunnistinmatolla? myyt? Kun nyt olet uusimassa päällystettä nimenomaan kuskinpenkkiin, jossa tunnistinta ei ole.

                    Helpoiten irtonaisen maton toimivuuden selvittää kun kytkee sen apparin penkin liittimeen, laittaa maton penkille ja istuu päälle

                    Inpalla tutkimaan toimiiko oikein. Jos ei toimi, kuitataan bägivalo, ja matto roskiin.
                    Niin siis apparilta on rikki se matto ja kuskinpenkistä kangas rikki. Oli toi uuski näköjään rikki.
                    E46 316 -99
                    Ex:
                    E39 523iA -98
                    E46 316 -99
                    E46 318 -99

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Madduli View Post
                      Niin siis apparilta on rikki se matto ja kuskinpenkistä kangas rikki. Oli toi uuski näköjään rikki.
                      Ettei nyt olisi vain apparin penkin johtosarjan liittimessä kosketushäikkää...
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Webaston avauksesta

                        Kerkesin vihdoin repiä webaston irti tuosta e39:stä, avasin kannen piirilevyä vastakkaiselta puolelta jossa on ilmeisesti paloilmapuhallin joka pyörii nätisti ja äänettömästi. Tarkoitus olisi päästä palopesään/hehkuun käsiksi joten sanokaahan jo suorilta availenko vääriä paikkoja Kuitenkin siis avasin kannen alta yhden torxin ja sieltä "piilosta" toisen (TTC siis kyseessä) mutta ei tuo puhallin kansineen tunnu tulevan käteen. En tosin kovaa raaskinut vääntää koska tuossa ei mitään vikaa ole mutta kiinnostaisikin nyt räpläänkö siis väärää paikkaa ja jos en niin uskaltaako tuon voimalla vaan kammeta ulos?

                        Jos jollain on heittää linkkiä tuon C-mallin korjaamiseen/aukomiseen niin otan mielellään vastaan.

                        Itse ongelmista topic löytyy tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....06#post3196506

                        Tarkennetaan nyt vielä senverran että hehkua olen vaihtamassa koska inpan kanssakaan en saa hehkua oikein "syttymään". Tiedustelee liekkivahtia tms (muistaakseni lukee jotain flame detector), jonka jälkeen tulee fan interrupt ja menee cooling modeen. Korttivialta kuulosti mutta kortti testattu, olettanen että siinä ei siis ongelmaa ole. Sen harvan kerran (1/30-50) kun olen saanut sen läppärillä päälle niin ainakin glow plug täppä on ollut päällä. Suurimmalla osalla testauksia sitä ei tule ollenkaan.

                        Jeesatkaahan miestä mäessä!
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Madduli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 395
                          • -

                          Originally posted by Gize View Post
                          Kerkesin vihdoin repiä webaston irti tuosta e39:stä, avasin kannen piirilevyä vastakkaiselta puolelta jossa on ilmeisesti paloilmapuhallin joka pyörii nätisti ja äänettömästi. Tarkoitus olisi päästä palopesään/hehkuun käsiksi joten sanokaahan jo suorilta availenko vääriä paikkoja Kuitenkin siis avasin kannen alta yhden torxin ja sieltä "piilosta" toisen (TTC siis kyseessä) mutta ei tuo puhallin kansineen tunnu tulevan käteen. En tosin kovaa raaskinut vääntää koska tuossa ei mitään vikaa ole mutta kiinnostaisikin nyt räpläänkö siis väärää paikkaa ja jos en niin uskaltaako tuon voimalla vaan kammeta ulos?

                          Jos jollain on heittää linkkiä tuon C-mallin korjaamiseen/aukomiseen niin otan mielellään vastaan.

                          Itse ongelmista topic löytyy tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....06#post3196506

                          Tarkennetaan nyt vielä senverran että hehkua olen vaihtamassa koska inpan kanssakaan en saa hehkua oikein "syttymään". Tiedustelee liekkivahtia tms (muistaakseni lukee jotain flame detector), jonka jälkeen tulee fan interrupt ja menee cooling modeen. Korttivialta kuulosti mutta kortti testattu, olettanen että siinä ei siis ongelmaa ole. Sen harvan kerran (1/30-50) kun olen saanut sen läppärillä päälle niin ainakin glow plug täppä on ollut päällä. Suurimmalla osalla testauksia sitä ei tule ollenkaan.

                          Jeesatkaahan miestä mäessä!
                          Webasto vai eberspächer? Eber ainakin aukeaa päädystä eikä päältä.
                          E46 316 -99
                          Ex:
                          E39 523iA -98
                          E46 316 -99
                          E46 318 -99

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Vääntäkää nyt joku tyhmälle rautalangasta ja ihan selkeällä Suomen kielellä miten ZF5HP24 öljymäärä tarkastetaan?
                            Mikä kuvissa näkyvistä propuista on täyttöproppu ja tarkastetaanko öljymäärä auto käynnissä ja 40 asteeen lämpötilassa?







                            Last edited by Jube; 30-12-2013, 21:34.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8282
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Jube View Post
                              Vääntäkää nyt joku tyhmälle rautalangasta ja ihan selkeällä Suomen kielellä miten ZF5HP24 öljymäärä tarkastetaan?
                              Mikä kuvissa näkyvistä propuista on täyttöproppu ja tarkastetaanko öljymäärä auto käynnissä ja 40 asteeen lämpötilassa?
                              1= tyhjennys, 2= täyttö

                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • jannnu78
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 150
                                • Tampere

                                kysyvä ei eksy

                                Autossani minulle muutama kummajainen

                                ja loistavat palstalaiset/heimoveljet monasti osanneet neuvoa , joten kiitos myös edellisistä , pitää muistaa välillä myös kiittää kun esittää paljon kysymyksiä

                                olen koittanut kaivaa bmwfans.infon kautta ja muista räjäytyskuvista mutta kun ei löydä niin ei löydy .

                                mikä aparaatti on E39 auton nokalla repsikan puolella puskurin ja sisälokarin välissä oleva muodoltaan muistuttaaa Airamin termospulloa toki jonkin verran pienempi ? mielestäni ääni "sirinä" tulee niiltä tietämin kun auto aamulla kylmä ja ottaa eka vetoja pihassa , sammuu nopeasti ,pikalämmitin ?

                                ceissi 2 : olen jonkin aikaa ihmetellyt voiko autossa olla automaattinen ajovalojen korkeus-säätö vaikka valot ovat normi polttimoilla eikä xenoneilla ? autossa on kyllä koetaulussa valojen korkeudensäätö , mutta esim epätasaisella pinnalla missä nokka selvästä alas päin esim niin valot hakee itse korkeuden kun auton lyö käyntiin .

                                mietin että voiko autossa ollut alkujaan xenonit ja että olis menty vaihtamaan normi valot tilalle ? ihmettelen kyllä suuresti miksi joku olisi tehnyt näin , nokka kolari ? kitupiikki edellinen omistaja joka ei halunnut ostella 80-110e polttimoita ? kun katsoo lampun johto nippuja niin niihin on kyllä pyöritelty lätkäteipin näköstä mustaa teippiä huolella , onko ne ton näkösiä tehtaalta lähtösin vai joku pelle peloton leikkiny jotain ?

                                yes hyvät vuoden vaihteet Bmw jengi ja kiitos tästä vuodesta

                                Comment

                                Working...
                                X