Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Kalle View Post
    Onko kukaan käyttänyt GM-Longlife Dexos2 5W30 öljyä 530d:ssä? Näyttäisi olevan BMW LL-04 luokitus. Ei olis pahan hintasta motonetissä.
    528:ssa olen käyttänyt.

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      Mystinen ohjausongelma:

      Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.

      Jokin kulunut soikeaksi jossain?

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2286
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by Kalle View Post
        Onko kukaan käyttänyt GM-Longlife Dexos2 5W30 öljyä 530d:ssä? Näyttäisi olevan BMW LL-04 luokitus. Ei olis pahan hintasta motonetissä.
        Omassa m52 moottorissa on tullut käytettyä
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • miksero669
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 48
          • turku

          onko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:think

          Comment

          • Kievari
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 50
            • Jyväskylä

            Originally posted by miksero669 View Post
            onko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:think
            On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

            Comment

            • Madduli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 395
              • -

              Originally posted by miksero669 View Post
              onko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:think
              Helpoiten sen sieltä saa pois kun laittaa pakin päälle ja sitte kiihdytys ja äkkijarrutus, itellä lähtenyt aina
              E46 316 -99
              Ex:
              E39 523iA -98
              E46 316 -99
              E46 318 -99

              Comment

              • miksero669
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 48
                • turku

                Originally posted by Madduli View Post
                Helpoiten sen sieltä saa pois kun laittaa pakin päälle ja sitte kiihdytys ja äkkijarrutus, itellä lähtenyt aina
                juu niin lähtee. lähinnä haen et miten se kivi ei ees pääsis sinne.

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Originally posted by Gedd View Post
                  Mystinen ohjausongelma:

                  Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.

                  Jokin kulunut soikeaksi jossain?
                  Kuulostaa hajonneelta hammastangolta.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Gedd View Post
                    Mystinen ohjausongelma:

                    Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.

                    Jokin kulunut soikeaksi jossain?
                    Kokeile raidetankojen välykset ensi ja muut tukitangot samalla. Jos ei välystä niin sitten hammastangon kimppuun ja taikamutteria ensiksi löysäämään.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      Originally posted by Juhi$ View Post
                      Kuulostaa hajonneelta hammastangolta.
                      Mahtavaa. Täytyy varmaan ottaa raidetangonpäät auki ja pyöritellä. Varmistuupahan että taas on halpaa ja hauskaa.

                      Miten hajonneelta? Rattaat menossa sileäksi? Ei varmaan uskalla sitten ajella

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
                        Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          Originally posted by kaol View Post
                          Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
                          Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
                          Erikoista, ei ole minun aikana koskettu ikinä tuohon.

                          Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.

                          Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?

                          Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Gedd View Post
                            Erikoista, ei ole minun aikana koskettu ikinä tuohon.

                            Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.

                            Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?

                            Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..
                            Hyvin mahdollista, että RVS on lisännyt materiaalia sinne sisälle ja näin ohjaus tullut "tiukenmaksi". Edelleen, koita löysätä siteä ohjauksen herkkyyden säätöä löysemmäksi.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • jannnu78
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 150
                              • Tampere

                              520ia 2003vm M54koneella

                              Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)

                              (auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .

                              eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think

                              erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
                              Last edited by jannnu78; 16-03-2014, 11:54.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10098
                                • KVLA

                                ^Kannattaisiko nyt ensin kuitenkin käyttää osaavalla kaverilla piuhassa,eikä randomilla vaihdella uutta osaa.Saattaisi muutama euro säästyä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎