Originally posted by Kalle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mystinen ohjausongelma:
Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.
Jokin kulunut soikeaksi jossain?
Comment
-
-
Originally posted by Kalle View PostOnko kukaan käyttänyt GM-Longlife Dexos2 5W30 öljyä 530d:ssä? Näyttäisi olevan BMW LL-04 luokitus. Ei olis pahan hintasta motonetissä.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by miksero669 View Postonko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:thinkOn kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.
Comment
-
-
Originally posted by miksero669 View Postonko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:thinkE46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostMystinen ohjausongelma:
Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.
Jokin kulunut soikeaksi jossain?
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostMystinen ohjausongelma:
Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.
Jokin kulunut soikeaksi jossain?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.
Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?
Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostErikoista, ei ole minun aikana koskettu ikinä tuohon.
Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.
Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?
Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
520ia 2003vm M54koneella
Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)
(auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .
eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think
erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?Last edited by jannnu78; 16-03-2014, 11:54.
Comment
-
Comment