Originally posted by protoni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
-
Muistaakseni siellä idrivessa on joku esisäätö kolme punaista palkkia - kolme sinistä palkkia tai jotain siltä väliltä. Sen lisäksi veivaat sitä lämpötilaa kojelaudasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jhelen View PostItse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää
HähSiis eikö tuota saa idrivestä säädettyä niin, että pystyy asettamaan haluamansa lämpötilan kojetaulun säätörullista. Eli jos säätörulla vaikka, 18c niin tätä yritetään toteuttaa. Jos taas asetetaan max lämpötila/26c? Niin tämä ei onnistu, ilman idrive säätöä. Siis ihan oikeasti, sanokaa nyt joku jotain
Eli lötyyhän autosta varmasti joku "keskitetty" säätö idrivestä jolla tuo onnistuu?Last edited by bmwe61lci; 15-10-2017, 12:49.
Leave a comment:
-
-
Samaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.
Leave a comment:
-
-
Itse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää
Leave a comment:
-
-
Kävin tänään erästä (e61 530da -08 ~200tkm) saksantuontia koe-ajamassa. Auto oli siisti, harmi kun mukana ei ole kuin yhdet renkaat.
Pistin merkille, että kabiiniin virtaava ilma oli haaleaa. Ei palella tarvinu, mutta vaikka laittoi lämpötilan säätimen max asentoon, niin ei auttanut. Tuulilasille puhalsi ~40-50c ilmaa, mutta keskikonsolista viileä tai jopa kylmää.
Myyjä soitti huoltomiehelle? Pitää kuulemma muuttaa idrivestä säädöt vastaamaan kylmän ilmaston asetuksia. Onko tämä nyt kusetusta? Voiko todellakin olla näin?
Ajattelin koneen käyvän kylmänä, eli lämpö ei riitä, ja muuta vikaa lämpötilan säädöissä, kennossa yms.
Kiitos avusta etukäteen!Last edited by bmwe61lci; 14-10-2017, 23:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kossu Allu View PostOnko liike vahvistanut, että vika on DPF:ssa? Jos on, niin kannattaa yrittää sopia, että esim. 3kk tulisi toimia ongelmitta ja sen jälkeen 50% korvauksella. Olisi hyvä, jos sais tietää mikä se korjaustoimenpide oli.
Minkälaiseen ajoon auto tulossa? Jos lyhyttä matkaa pääsääntöisesti, niin mikä tahansa DPF tukkiutuu... Vaikka se korjattaisiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostHaku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostEiköhän tuo 6kk takuu koske piileviä vikoja joita ei voi koeajon aikana normaali pulliainen löytää. Jos etukäteen ilmoitetaan jokin vika ja silti ostaa auton niin vastuu on ostajalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kossu Allu View PostEi autoliike voi vikatilassa olevaa autoa mielestäni myydä, heidänhän täytyy antaa se 6kk takuu sille, että auto liikkuu eteenpäin.
Leave a comment:
-
-
Haku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Possu81 View PostTästä varmaan keskustelukin tällä palstalla. Olen katsellut -04 - -10 mallin 530i autoja. Jos puhutaan eri moottorin versioista niin onko oikeastaan mistään pahaa sanottavaa? Tällä hetkellä kallistuisin -05 malliin, jossa on tämä keskimmäinen 258hv moottori. Tietenkin mieluusti menisin -07 faceliftiin, mutta hintaaki tulee sitten se 50% lisää.
N52 koneessa enemmän vääntöä, kuluttaa vähemmän ja myös tosi varma valinta. Huonolla tuurilla kuluttaa jopa 1l/1000km öljyä normaalisti 3-5tkm per litra. Varmaan tätä konetta priorisoisin haussa.
N53 suorasuihkun ongelmat, suuttimet ja bensapumput, muuten sama oikeastaan kuin N52, mutta vähän enemmän vääntöä, pienempi kulutus ja enemmän ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Tästä varmaan keskustelukin tällä palstalla. Olen katsellut -04 - -10 vuosimallien 530i autoja. Jos puhutaan eri moottorin versioista niin onko oikeastaan mistään pahaa sanottavaa? Käsitin, että ainakin jommalla kummalla puolella tätä keskimmäistä (N52B30A) moottorisukupolvea on tullut palkintojakin, tosin niitä ei varmaan voi näin vanhalle autolle suhteuttaa samalla tavalla.
Tällä hetkellä kallistuisin -05 malliin, jossa on tämä keskimmäinen 258hv moottori. Tietenkin mieluusti menisin -07 faceliftiin, mutta hintaakin tulee sitten se 50% lisää. Nyt puhutaan siis 200-300tkm ajetusta autosta, mieluiten vain 200tkm.
Jostain syystä olen iskenyt silmäni erityisesti tähän 530, koska se ei tunnu mutulla liian tavalliselta eikä liian erikoiselta. Aiemmin 330 ajaneena.Last edited by Possu81; 14-10-2017, 17:05.
Leave a comment:
-
Leave a comment: