Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Muistaakseni siellä idrivessa on joku esisäätö kolme punaista palkkia - kolme sinistä palkkia tai jotain siltä väliltä. Sen lisäksi veivaat sitä lämpötilaa kojelaudasta.
    Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Muistaakseni siellä idrivessa on joku esisäätö kolme punaista palkkia - kolme sinistä palkkia tai jotain siltä väliltä. Sen lisäksi veivaat sitä lämpötilaa kojelaudasta.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Itse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää

    Häh Siis eikö tuota saa idrivestä säädettyä niin, että pystyy asettamaan haluamansa lämpötilan kojetaulun säätörullista. Eli jos säätörulla vaikka, 18c niin tätä yritetään toteuttaa. Jos taas asetetaan max lämpötila/26c? Niin tämä ei onnistu, ilman idrive säätöä. Siis ihan oikeasti, sanokaa nyt joku jotain

    Eli lötyyhän autosta varmasti joku "keskitetty" säätö idrivestä jolla tuo onnistuu?
    Last edited by bmwe61lci; 15-10-2017, 12:49.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Samaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Itse kanssa omani ostaessa mietin kun tulee vaan kuumaa vaikka säätö on lämpötila on minimillä. I-drivessa oli sitten keskisuuttimien lämpö maksimilla. Toi on kyllä väsynein varuste koko autossa. Täysin idioottimaista tuollainen erillinen säätö. Tosi kätevä ajaessa säätää

    Leave a comment:


  • Art_Zi
    replied
    Ja jos tuo ei auta ni kiertovesipumppu vaihtoon...

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Idrivesta pystyy säätämään lämpöä, vaikea selittää mutta sellainen "palkki" missä eri tasoja sinisellä ja punasella puolella
    Last edited by säkkij; 14-10-2017, 23:56.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Kävin tänään erästä (e61 530da -08 ~200tkm) saksantuontia koe-ajamassa. Auto oli siisti, harmi kun mukana ei ole kuin yhdet renkaat.

    Pistin merkille, että kabiiniin virtaava ilma oli haaleaa. Ei palella tarvinu, mutta vaikka laittoi lämpötilan säätimen max asentoon, niin ei auttanut. Tuulilasille puhalsi ~40-50c ilmaa, mutta keskikonsolista viileä tai jopa kylmää.

    Myyjä soitti huoltomiehelle? Pitää kuulemma muuttaa idrivestä säädöt vastaamaan kylmän ilmaston asetuksia. Onko tämä nyt kusetusta? Voiko todellakin olla näin?

    Ajattelin koneen käyvän kylmänä, eli lämpö ei riitä, ja muuta vikaa lämpötilan säädöissä, kennossa yms.

    Kiitos avusta etukäteen!
    Last edited by bmwe61lci; 14-10-2017, 23:23.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Onko liike vahvistanut, että vika on DPF:ssa? Jos on, niin kannattaa yrittää sopia, että esim. 3kk tulisi toimia ongelmitta ja sen jälkeen 50% korvauksella. Olisi hyvä, jos sais tietää mikä se korjaustoimenpide oli.

    Minkälaiseen ajoon auto tulossa? Jos lyhyttä matkaa pääsääntöisesti, niin mikä tahansa DPF tukkiutuu... Vaikka se korjattaisiin
    Ei ole vielä kuulunut mitään! Auto tulee kaupunkipyöritykseen ja kyllä se maantietäkin näkee

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jarkko520 View Post
    Haku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?
    Pakosarjoissa LCI:ssä ei enään pitäisi olla ongelmaa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Eiköhän tuo 6kk takuu koske piileviä vikoja joita ei voi koeajon aikana normaali pulliainen löytää. Jos etukäteen ilmoitetaan jokin vika ja silti ostaa auton niin vastuu on ostajalla.
    Ja lisäksi takuu on eriasia kun kuluttajansuoja. Takuu tarkoittaa sitä että sennkummemin ihmettelemättä laitetaan hajonneen perämurikan tai laatikon tilalle uusi. Takuun myöntää 3. Osapuoli eli yleensä joku maksullinen palveluntarjoaja ja riittävän uusissa tietysti valmistaja. Virhevastuun tapauksessa moiset tilanteet tulkitaan aina auton ajomäärän ja ikään suhtautettuna ja kuluttajansuoja voi korkeintaan suositella liikettä johonkin toimenpiteisiin ei pakottaa. Käytännössä kuluttajansuojan turva alkaa olla ohi siinå 250-300 ajetuissa karkeasti. Pienet viat varmaan saa aika kivasti kuntoon liikkeiden omissa huoltotiloissa mutta jos kalliimpaa remppaa pitää saada niin kyllä siinä maksumieheksi joutuu kuten kuuluukin. Vielä itse aiheeseen niin varmoja pelejä ovat itse ajoin pre 530da e60 noin 140tkm 6 vuoden aikana. Ilmamassamittari ja dampperi hajos ja hehkut vaihdoin ennakoiden ennenkuin tuli vikaa niihin. Huomionarvoista oli että alkuperäinen akku vaihdettiin ennakoiden 11v ikäisenä

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Ei autoliike voi vikatilassa olevaa autoa mielestäni myydä, heidänhän täytyy antaa se 6kk takuu sille, että auto liikkuu eteenpäin.
    Eiköhän tuo 6kk takuu koske piileviä vikoja joita ei voi koeajon aikana normaali pulliainen löytää. Jos etukäteen ilmoitetaan jokin vika ja silti ostaa auton niin vastuu on ostajalla.

    Leave a comment:


  • jarkko520
    replied
    Haku ei antanut täsmätietoa joten kysytään täältä, tulossa suht paljon ajettu e61 lci pihaan (530d) johtosarja ja egr jo laitettu, läpistä ei tietoa mutta rullattu jo lähes 300 joten uskoisin että poistettu. Mites näissä pakosarjat? Muita tarkistuksen kohteita?

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by Possu81 View Post
    Tästä varmaan keskustelukin tällä palstalla. Olen katsellut -04 - -10 mallin 530i autoja. Jos puhutaan eri moottorin versioista niin onko oikeastaan mistään pahaa sanottavaa? Tällä hetkellä kallistuisin -05 malliin, jossa on tämä keskimmäinen 258hv moottori. Tietenkin mieluusti menisin -07 faceliftiin, mutta hintaaki tulee sitten se 50% lisää.
    M54 myllyt varmoja, mutta melko väännötön ja kulutus ei vastaa menoja.

    N52 koneessa enemmän vääntöä, kuluttaa vähemmän ja myös tosi varma valinta. Huonolla tuurilla kuluttaa jopa 1l/1000km öljyä normaalisti 3-5tkm per litra . Varmaan tätä konetta priorisoisin haussa.

    N53 suorasuihkun ongelmat, suuttimet ja bensapumput, muuten sama oikeastaan kuin N52, mutta vähän enemmän vääntöä, pienempi kulutus ja enemmän ongelmia.

    Leave a comment:


  • Possu81
    replied
    Tästä varmaan keskustelukin tällä palstalla. Olen katsellut -04 - -10 vuosimallien 530i autoja. Jos puhutaan eri moottorin versioista niin onko oikeastaan mistään pahaa sanottavaa? Käsitin, että ainakin jommalla kummalla puolella tätä keskimmäistä (N52B30A) moottorisukupolvea on tullut palkintojakin, tosin niitä ei varmaan voi näin vanhalle autolle suhteuttaa samalla tavalla.
    Tällä hetkellä kallistuisin -05 malliin, jossa on tämä keskimmäinen 258hv moottori. Tietenkin mieluusti menisin -07 faceliftiin, mutta hintaakin tulee sitten se 50% lisää. Nyt puhutaan siis 200-300tkm ajetusta autosta, mieluiten vain 200tkm.
    Jostain syystä olen iskenyt silmäni erityisesti tähän 530, koska se ei tunnu mutulla liian tavalliselta eikä liian erikoiselta. Aiemmin 330 ajaneena.
    Last edited by Possu81; 14-10-2017, 17:05.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎