Originally posted by JaniLap
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaikella kunnoituksella yleistystäsi koskien, mutta juuuri tuolta ne kontaktipinnat näyttivät omalla kohdallanikin - laakeripinnat, carrierit, palat ja liukutapit mukaan lukien pariin kertaan nuoltuna.Originally posted by BMW525Xda View PostJarruvapinat löytyy yleensä jarruosien liasta, liukutapit, carrierit ja satulan pinnat puhtaiksi. Samalla myös vanteen ja navan pinnat oikeasti puhtaiksi eikä mitään patapata hiplailua. Yleisesti kaikki sanoo pihdistaneensa pintoja ja niitä on pyyhkäisty rätillä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Mikähän mahtaa vaivata bemaria, kun toinen etuvalo ei toimi? Rinkulat ja vilkut toimii normaalisti, mutta lyhyt(xenon) eikä pitkä pala. Koitettu vaihtaa polttimot ja sytyttimet, ei auttanut. Xenoniin pitää vielä koittaa vaihtaa ballasti, mutta mikähän tuota pitkääkin(halogeeni) valoo vaivaa? Auto on e60 vm-04.
Comment
-
Valomoduli lukossa, avataan softalla.Originally posted by epee View PostMikähän mahtaa vaivata bemaria, kun toinen etuvalo ei toimi? Rinkulat ja vilkut toimii normaalisti, mutta lyhyt(xenon) eikä pitkä pala. Koitettu vaihtaa polttimot ja sytyttimet, ei auttanut. Xenoniin pitää vielä koittaa vaihtaa ballasti, mutta mikähän tuota pitkääkin(halogeeni) valoo vaivaa? Auto on e60 vm-04.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Tool32:lla onnistuu. Ellet itselle halua hankkia, niin joku paikallinen foorumilainen voi tuon sulle hoitaa.Originally posted by epee View PostKiitos!
Minkälaisen ohjelman tuohon tarvii että sen saa avattua?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by epee View PostKiitos!
Minkälaisen ohjelman tuohon tarvii että sen saa avattua?
MEGA provides free cloud storage with convenient and powerful always-on privacy. Claim your free 20GB now
Mikes bmw tool asentaa myös tuon, tarviit kylläkin obd piuhan sen lisäks.
Comment
-
Täytyypä aukaista jarrut ja puhdistella paikat jos se auttaisi:think Vedin juuri reilu 700km kohtuu raskasta peräkärryä ja jarrut eivät täristäneet läheskään yhtä paljoa kuin aiemmin, joten en usko levyjen kierouteenOriginally posted by BMW525Xda View PostJarruvapinat löytyy yleensä jarruosien liasta, liukutapit, carrierit ja satulan pinnat puhtaiksi. Samalla myös vanteen ja navan pinnat oikeasti puhtaiksi eikä mitään patapata hiplailua. Yleisesti kaikki sanoo pihdistaneensa pintoja ja niitä on pyyhkäisty rätillä.
Comment
-
Mitä mieltä olette onko ahdin menossa 530xd:ssä, kun öljyä menee n. 1l/4000km? Käytin ahtoputket irti ja niistä ei tullu juuri ollenkaan(teelusikallinen) öljyä. Imusarjan alta märkänä mutta ei vuoda mistään maahan asti öljyä. Vetää normaalisti, ei savuta ja muutenkin toimii normaalisti mutta öljyä menee paljon. Kilometrejä autossa 200tkm, eli ahtimen ei pitäisi vielä olla loppu:think
Comment
-
En oo koittanu, pirun ahdas se väliOriginally posted by edva View PostOokko koittanu onko ahtimessa kuinka pahasti välystä sormituntumalla?
Voi olla myös, et venttiilikopan tiiviste kovettunu ihan näkkäriks ja vuotaa sisälle öljyä. Ei välttämättä vuoda ulos yhtään.
Kuinka yleistä tuo että venttiilikopantiiviste ois kovettunu?:think Tässä mietin että kummasta alkaa ensimmäisenä..
Comment
-
Keulalta suojalevy ja muovit pois, tuuletin pois, ilmamassamittarilta lähtevä putki irti ja pääset hypistelemään turbon ratasta. Jos se ei oo ihan väljä ja pahan näkönen niin veikkaisin venakopan tiivistettä. Eihän öljynsuodattimen rungon alapuolella ole vuotokohtaa? Sekin on yleinen tiiviste porsimaan.
Tossa vähän ohjetta
ja tuossa aika huonossa jamassa oleva tiiviste. 12:20 eteenpäin on haljennu tiiviste
Last edited by edva; 08-06-2020, 10:38.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Täytyy katsoa turbo läpi, melkeen toivon että siinä ongelma kun näytti tuo venakopan tiivisteen vaihto semmoselta savotalta että siihen ei mielellään ryhtyis... Mutta tosiaan eikö jos turbo menny niin se työnnä öljyä ahtoputkiin? Mulla ei ollu normaalia enempää ahtoputkissa kun katsoin ja coolerin käyttiin pois sekä puhdistin..Originally posted by edva View PostKeulalta suojalevy ja muovit pois, tuuletin pois, ilmamassamittarilta lähtevä putki irti ja pääset hypistelemään turbon ratasta. Jos se ei oo ihan väljä ja pahan näkönen niin veikkaisin venakopan tiivistettä. Eihän öljynsuodattimen rungon alapuolella ole vuotokohtaa? Sekin on yleinen tiiviste porsimaan.
Tossa vähän ohjetta
ja tuossa aika huonossa jamassa oleva tiiviste. 12:20 eteenpäin on haljennu tiiviste
https://www.youtube.com/watch?v=6KhpwPYOyE8
Näyttäis suurimmat vuodot tulevan ykkös sylinterin kohdilta imusarjan alta:think
Comment
-
Savotta se turbon vaihtokin on ja hinta ihan eri luokkaa. Itelleen voi laskee tuntipalkan, venakopan tiiviste ja suuttimien tiivisteet maksaa alle satasen. Samalla voi tsekata mm. alipaineletkut.
Mulla samaa oireilua, mut öljyä palaa 1L/10tkm eikä huohota ahtoilmaan normaalia enempää. Vielä ei jaksa käydä venakopan kimppuun. Teetettynä tiivisteen vaihto olis n.350€.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
Comment