Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2137
    • Vantaa

    Originally posted by -challenger- View Post
    No ei se kyl ole. Viimekatsastus välillä 800 km.. .
    Öljyn vaihtoväli on 2v tai ~30tkm, riippuen kumpi tulee ensin. Eli jos vaihdettu 3v sitten, niin kyllähän se vaihtoa haluaa, vaikka välissä ei olisi ajettu juuri mitään.

    epee: Jos se antaa vikakoodia map anturista, niin eikö se ole looginen vika kohde?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • epee
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 57
      • etelä-savo

      Originally posted by VilleP View Post
      Öljyn vaihtoväli on 2v tai ~30tkm, riippuen kumpi tulee ensin. Eli jos vaihdettu 3v sitten, niin kyllähän se vaihtoa haluaa, vaikka välissä ei olisi ajettu juuri mitään.

      epee: Jos se antaa vikakoodia map anturista, niin eikö se ole looginen vika kohde?
      Antoi poistaa mapin koodin eikä tullut takasin.
      Ja käyntiääni muuttui kun otti mapilta liittimen irti:think
      Pitää varmaan ostaa uusi map anturi ja se ahtopaineesäädin.

      Comment

      • Aleeksi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 74
        • Kajaani

        Miljoona kertaa kysytty vaan kyselempä silti..

        Vesipumppu, päätermostaatti vaihdettu ja "letkutermari" asennettu. Silti ei tunnu lämmöt nousevan ja puhaltaa nihkeästi kabiiniin lämmintä puhaltimen asetuksista riippumatta.. Egr systeemi purettu entisen omistajan aikaan pois. Mitä seuraavaksi? Pahvia keulaan??

        Lisänä vielä että autossa on Webasto, 20min pyörityksellä tulee jonkinlaiset sulat reiät ikkunoihin, liekkö tämän kanssa tekemistä tuon heikon puhalluksen kanssa ajon aikana??
        Last edited by Aleeksi; 04-01-2022, 04:35.
        Bmw 535D e61 -07
        Tiefseeblau Metallic

        Ex
        Bmw 530D e39 -02 Topasblau
        Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
        Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
        Bmw 525D e39 -02 Titansilber

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9983
          • KVLA

          Kysymyksestäsi ei aukea,että mitä moottorin lämmöt sitten oikeasti on? Mitä salavalikko näyttää? Onko automaatti? Laatikon öljynjäähdytin laskee läpi? Jos nämä on oikeasti kaikki vaihdettu/korjattu ja lämmöt on riittävän ylhäällä,niin sitten vika voi olla vesiventtiilissä tai sen ohjauksessa. Yms,yms...

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2137
            • Vantaa

            Ja onko egr jäähy paikallaan? Jos on niin vaihda sen termosataatti. Sikäli mikäli moottorin lämmöt nyt ongelmana, eikä vaan sisälle puhaltava ilma.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2148
              • L a h t i

              Originally posted by VilleP View Post
              Öljyn vaihtoväli on 2v tai ~30tkm, riippuen kumpi tulee ensin. Eli jos vaihdettu 3v sitten, niin kyllähän se vaihtoa haluaa, vaikka välissä ei olisi ajettu juuri mitään.
              Näin sen on pakko olla. Löysin kuitin ni 2019 alkuvuodesta vaihettu öljyt..
              Eiku kovaa ajoa vaa

              Comment

              • Aleeksi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 74
                • Kajaani

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Kysymyksestäsi ei aukea,että mitä moottorin lämmöt sitten oikeasti on? Mitä salavalikko näyttää? Onko automaatti? Laatikon öljynjäähdytin laskee läpi? Jos nämä on oikeasti kaikki vaihdettu/korjattu ja lämmöt on riittävän ylhäällä,niin sitten vika voi olla vesiventtiilissä tai sen ohjauksessa. Yms,yms...
                Kyllä on automaatti. Lämmönvaihdinta itsessään ei ole vaihdettu, vain tuo termostaatti asennettu siihen letkuun. Kaupunki pyörityksessä lämmöt pyörii 70-75 asteen välissä, maantienopeuksissa juuri ja juuri saa 82 hetkellisesti mutta nopeutta vähentäessä heti tippuvat alle 80. Ja egr jäähdytin jne kaikki siihen liittyvä on poistettu.
                Bmw 535D e61 -07
                Tiefseeblau Metallic

                Ex
                Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Aleeksi View Post
                  Kyllä on automaatti. Lämmönvaihdinta itsessään ei ole vaihdettu, vain tuo termostaatti asennettu siihen letkuun. Kaupunki pyörityksessä lämmöt pyörii 70-75 asteen välissä, maantienopeuksissa juuri ja juuri saa 82 hetkellisesti mutta nopeutta vähentäessä heti tippuvat alle 80. Ja egr jäähdytin jne kaikki siihen liittyvä on poistettu.
                  Jompi kumpi noista termareista ei vieläkään toimi kuten kuuluu.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Huomasin tuossa kun pitkästä aikaa sain E61 alle niin kuskin puolen kojelaudan ilmasuulakkeesta tulee kylmää ja apparin puolelta lämmintä.
                    Samalla huomasin että kuskin puolen ilmastoinnin MAX painike samassa säätimessä ei toimi, voiko näillä olla yhteyttä vai kaks eri vikaa? :think
                    Paneli aiemmin kesällä irroitettu muutamaa otteesee kun sisäpuhallinta piti ropata.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Aleeksi
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 74
                      • Kajaani

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jompi kumpi noista termareista ei vieläkään toimi kuten kuuluu.
                      Termostaatilta syylärille menevä letku pysyy kylmänä ihan sama kauanko ajaa ja kenkää antaa? Jääkö muita vaihtoehtoja edes kuin että päätermari sattunut maanantaimallia... Muut letkut kyllä ovat lämpimiä ihan sama mistäpäin moottoria tunnustelee..
                      Bmw 535D e61 -07
                      Tiefseeblau Metallic

                      Ex
                      Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                      Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                      Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                      Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Aleeksi View Post
                        Termostaatilta syylärille menevä letku pysyy kylmänä ihan sama kauanko ajaa ja kenkää antaa? Jääkö muita vaihtoehtoja edes kuin että päätermari sattunut maanantaimallia... Muut letkut kyllä ovat lämpimiä ihan sama mistäpäin moottoria tunnustelee..
                        Kun EGR ja siihen liittyvät hilut on poistettu, laatikolta syylärille menevä letku pysyy kylmänä, niin eipä siinä muita jää kuin se päätermari (jos nyt haluat olla ihan varma, niin purista laatikon lämmönvaihtimelta syyläriin menevä lyttyy ja käy ajamassa lenkki). Olettaen, että tarkoitit sitä lisäasennettua termari laatikon lämmönvaihtimelta syylärille. Ei ole mitenkään harvinaista, että M57 termareita menee. Löytyy paljon kokemuksia tältäkin foorumilta. Tuurilla voi toimia pitkäänkin, muutoman kuukauden tai sitten sattuu vaan se maanantai kappale kohdalle.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Aleeksi
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2013
                          • 74
                          • Kajaani

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kun EGR ja siihen liittyvät hilut on poistettu, laatikolta syylärille menevä letku pysyy kylmänä, niin eipä siinä muita jää kuin se päätermari (jos nyt haluat olla ihan varma, niin purista laatikon lämmönvaihtimelta syyläriin menevä lyttyy ja käy ajamassa lenkki). Olettaen, että tarkoitit sitä lisäasennettua termari laatikon lämmönvaihtimelta syylärille. Ei ole mitenkään harvinaista, että M57 termareita menee. Löytyy paljon kokemuksia tältäkin foorumilta. Tuurilla voi toimia pitkäänkin, muutoman kuukauden tai sitten sattuu vaan se maanantai kappale kohdalle.
                          Varmistetaan vielä ettei jää minulle epäselväksi, tämä lisätermari on tuossa letku nro 8 pystysuoraan nousevassa putkessa nuoli ylöspäin asennettuna nyt. Ja tarkoitit nyt että purista letku nro 9 lyttyyn ja ajamaan lenkki? Jos silloinkaan ei tapahdu lämmön nousua niin päätermari uudelleen vaihtoon?


                          Last edited by Aleeksi; 05-01-2022, 04:38. Reason: Linkki unohtui
                          Bmw 535D e61 -07
                          Tiefseeblau Metallic

                          Ex
                          Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                          Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                          Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                          Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                          Comment

                          • peki111
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 31
                            • KPO

                            Originally posted by Aleeksi View Post
                            Varmistetaan vielä ettei jää minulle epäselväksi, tämä lisätermari on tuossa letku nro 8 pystysuoraan nousevassa putkessa nuoli ylöspäin asennettuna nyt. Ja tarkoitit nyt että purista letku nro 9 lyttyyn ja ajamaan lenkki? Jos silloinkaan ei tapahdu lämmön nousua niin päätermari uudelleen vaihtoon?


                            https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0282
                            Juuri tuohon letkuun. Tuossa näkyy hyvin tuo suunta miten päin termari pitää olla. Tuli juuri tehtyä. https://forum.bmw5.co.uk/topic/13244...nger-write-up/

                            Kannattaa tehdä myös tuo modi:


                            Molemmat tehty viikon sisään ja homma pelittää.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Aleeksi View Post
                              Varmistetaan vielä ettei jää minulle epäselväksi, tämä lisätermari on tuossa letku nro 8 pystysuoraan nousevassa putkessa nuoli ylöspäin asennettuna nyt. Ja tarkoitit nyt että purista letku nro 9 lyttyyn ja ajamaan lenkki? Jos silloinkaan ei tapahdu lämmön nousua niin päätermari uudelleen vaihtoon?


                              https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0282
                              No se nyt on sinällää sama puristatko sen letkun 8 tai 9, kumpikin estää nesteen kiertämisen. Mikäli letku lytyssä ajossa nouse lämmöt, niin sitten ainut vaihtoehto enää on se päätermari. Tosin jos sen lisätermarin asentaminen ei vaikuttanut mitään, niin kyllähän se vika silloin hyvin suurella todennäköisyydellä on siinä päätermarissa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Aleeksi
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 74
                                • Kajaani

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                No se nyt on sinällää sama puristatko sen letkun 8 tai 9, kumpikin estää nesteen kiertämisen. Mikäli letku lytyssä ajossa nouse lämmöt, niin sitten ainut vaihtoehto enää on se päätermari. Tosin jos sen lisätermarin asentaminen ei vaikuttanut mitään, niin kyllähän se vika silloin hyvin suurella todennäköisyydellä on siinä päätermarissa.
                                Letkun lyttäämisellä ei vaikutusta. Päätermari kertaalleen vielä vaihdettu ja nyt nousee vähän yli 80 lämmöt nätillä ajolla.. ja pysähtyessä tippuvat taas. Kunnolla kun kenkää antaa niin lämmöt nousevat sinne 90 korville ja termostaatilta lähtevä letku lämpenee eli termari toimii aivan oikein? Tämän jälkeen kyllä hytissä riittää lämpöä ja myöskään ne eivät tipu alle 80. Onko nämä nyt vain niin hyviä jäähdytykseltään vai mikä tässä enää voi olla? Pitää vaan enemmän aina monoa antaa että tarkenee??
                                Bmw 535D e61 -07
                                Tiefseeblau Metallic

                                Ex
                                Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                                Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                                Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                                Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎