Moottorin vikavalo syttyi ja testeri näytti koodia p14a4 ja p3264, mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa. Ennen tuota vaihdoin ilmansuodattimen
Edit: Hävisi kun käytin maffin irti ja putsasin.
Ohjausakseli. 10min homma vaihtaa, vaikuttaa sen verran että ruori helposti vinossa ja auto saattaa hieman hakea.
Chekki tehty ja pahasti vaikuttaa hammastangolle, ohjausakselin hammastangonpään ristikosta kun ottaa kiinni ja kääntelee, niin ratti seuraa mukana viiveettä, ja tuntuu "klonk klonk klonk" eikä pyöriä heiluttelemalla tunnu, että olisi raidetangoissa väljää.
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Chekki tehty ja pahasti vaikuttaa hammastangolle, ohjausakselin hammastangonpään ristikosta kun ottaa kiinni ja kääntelee, niin ratti seuraa mukana viiveettä, ja tuntuu "klonk klonk klonk" eikä pyöriä heiluttelemalla tunnu, että olisi raidetangoissa väljää.
Hammastangon suojakumia, jos raottaa irti hammastangon päästä ja laittaa jonkun heiluttelemaan rattia voi tarkistaa onko tangossa poikittaisliikettä tai onko hammastus kulunut ja esim. keskellä tyhjä kohta.
Kuskin puolelta yleensä nämä alkaa klappaamaan poikittain, jolloin kuuluu kolinaa rattia heiluteltaessa, mutta tuossa videossa on jo ihan tyhjä kohta?
Hammastangot on e6x autoissa aika leluja, tosi monessa on klappia, ellei ole jo vaihdettu tai korjattu.
Suosittelen vaihtamaan suoraan uuteen/tehdaskorjattuun, jos varaosia on järkevillä hinnoilla saatavilla.
Nimim. yhden korjanneena.. ei se mitään herkkua ole.
Hammastangon suojakumia, jos raottaa irti hammastangon päästä ja laittaa jonkun heiluttelemaan rattia voi tarkistaa onko tangossa poikittaisliikettä tai onko hammastus kulunut ja esim. keskellä tyhjä kohta.
Kuskin puolelta yleensä nämä alkaa klappaamaan poikittain, jolloin kuuluu kolinaa rattia heiluteltaessa, mutta tuossa videossa on jo ihan tyhjä kohta?
Hammastangot on e6x autoissa aika leluja, tosi monessa on klappia, ellei ole jo vaihdettu tai korjattu.
Suosittelen vaihtamaan suoraan uuteen/tehdaskorjattuun, jos varaosia on järkevillä hinnoilla saatavilla.
Nimim. yhden korjanneena.. ei se mitään herkkua ole.
Ihmetellään sitten samalla kun vaihtelen jarruletkut, ja reaktiotankojen puslat.
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Mistähän johtuu että antaa 9E3B Vikakoodia parkkitutkista ja tosiaan aivan pimeenä kaikki. INPAkaan ei näytä parkkitutkille mitään. Kokeiltu kahdella eri PDC Moduulilla mutta ei mitään vaikutusta, kosteuttakaan ei ole vararengaskotelossa. Voiko 1 viallinen parkkitutka aiheuttaa tämmösen? Kyseessä siis 2004 E61 525D.
Mistähän johtuu että antaa 9E3B Vikakoodia parkkitutkista ja tosiaan aivan pimeenä kaikki. INPAkaan ei näytä parkkitutkille mitään. Kokeiltu kahdella eri PDC Moduulilla mutta ei mitään vaikutusta, kosteuttakaan ei ole vararengaskotelossa. Voiko 1 viallinen parkkitutka aiheuttaa tämmösen? Kyseessä siis 2004 E61 525D.
Oikeanpuoleisen ajovalon alta etututkien johtosarja hankautunut poikki. Tämä noin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä.
Vaihdoin tuossa e61 takapään kompuran imuputkea / suodatinta ja siinä samalla kun oli sisälokarit irti näkyi tuola helman puolella helman sisällä joku ruosteinen pieni mokkula mihin tuli sähköliitin kiinni. Mietin vaan mikä tuo on? :think
Kuva havainnosta selventäisi, mutta onko auton oikealla puolella?
Voisi olla esim. ilmapussien täyttymistä ohjaava venttiiliblokki, joka sähköisesti ohjattu.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kuva havainnosta selventäisi, mutta onko auton oikealla puolella?
Voisi olla esim. ilmapussien täyttymistä ohjaava venttiiliblokki, joka sähköisesti ohjattu.
Kyllä, oikea puoli. Eipä tullut kuvaa otettua, näin jälkikäteen vain jäi vaivaamaan että mikä ihme tuo on. Ja siis oli tuolla sivuhelman puolella ihan alhaalla, äkkiseltään en uskoisi että liittyy ilmapusseihin kun kaikki siihen liittyvä muu kuitenkin on toisella puolella pyöränkoteloa :think
Ja siis oli tuolla sivuhelman puolella ihan alhaalla, äkkiseltään en uskoisi että liittyy ilmapusseihin kun kaikki siihen liittyvä muu kuitenkin on toisella puolella pyöränkoteloa :think
Jos autossa on lisävarusteena Webasto, niin se voisi olla lisälämmittimen polttoaineen syöttöpumppu mikäli siinä näkyy myös polttoaineletkuja.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment