Originally posted by viktor
View Post
Minulla tulee siis tuo n. 1A latausvirta vaikka olisi puhallin ja esim penkinlämmittimet päällä. Eli laturi työntää virtaa sen mitä auton sähkölaitteet kuluttaa + sen päälle akulle 1A. Se miksi pidän tuota "ylijäämä" latausvirtaa liian pienenä on, että jos ajetaan lyhyttä matkaa ja tehdään kylmästartteja niin ei tuollainen 1A latausvirta akulle ole riittävä. Kulutuksena starteissa on hehkut ja startti, jotka haukkaavat paljon virtaa, tosin vaan muutaman sekunnin. Tuntuisi, että jos akku on kerran vajaa niin voisi sitä virtaa sinne tunkea reippaamminkin, vai?
Huomasin itsekin saman, että konehuoneen navoista verkkolaturilla lataamalla ei ole yhtä hyvä kuin suoraan akun navoille lataamalla(auton kaapelit irroitettuna)
Mielenkiinnosta kuulisin, että miten tuo latauspiiri on noissa E60ssä tehty, osaisko joku kertoa? Sitten voisi yrittää pähkäillä mitä sille olisi tehtävissä. Onko esim softasssa ohjattu millä lämpötilalla aletaan lataamaan? jos niin tuntuisi että puukottamalla softaa niin, että kerrotaan vaan uusi alhaisempi lämpötila, jolla aletaan lataamaan.
Comment